Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

„Kino pavasaryje“ – nuo absurdo iki tragikomedijos lydinčios meilės istorijos

Kadras iš filmo „Pasiklydę Paryžiuje“
Kadras iš filmo „Pasiklydę Paryžiuje“
Šaltinis: Partnerio turinys
Projekto partnerio inicijuotas ir parengtas turinys, turinio kontrolė – partnerio rankose
0
A A

Šių metų „Kino pavasario“ programos filmai apie meilę pažvelgs į šį, dažniausią kino personažą, iš kitos pusės – absurdo ir humoro, bei pavedžios po nuostabių senos architektūros miestų gatveles.

Režisierių pora – Fiona Gordon ir Dominique Abel – į „Kino pavasarį“ sugrįžta su „slapstick“ stiliaus komedija „Pasiklydę Paryžiuje“ („Paris pieds nus“). Fiona dabar vaidina Paryžiuje pasiklydusią keliautoją, o Dominique‘as po tiltu miegantį ryškiai besirengiantį benamį. Vieną dieną Kanados bibliotekoje dirbanti moteris gauna laišką iš savo 88-erių metų tetos (Emmanuelle Riva), kuri prašosi pagalbos. Nieko nelaukusi Fiona susikrauna kuprinę ir išvyksta į pasaulio meilės sostinę vadinamą Paryžių. Tačiau netrukus ją užgriūna nelaimės: ji įkrenta į upę, pameta kuprinę su visais drabužiais, bet vis tiek toliau ieško savo dingusios tetos. Filmas nukelia į nebyliojo Holivudo ir senųjų prancūzų komedijų laikus. 9-jame dešimtmetyje susituokę režisieriai Fiona ir Dominique‘as vienas kitą atrado per meilę cirkui, kurio elementus išvysite ir šioje komedijoje.

VIDEO: Pasiklydę Paryžiuje (Lost in Paris) I Kino pavasaris 2017

Nuo meilės sostinės iki Portugalijos Paryžiumi vadinamo miesto Porto gatvių nukels jauno Brazilijos kino kritiko pirmasis filmas „Portas“ („Porto“). Jimas Jarmuschas, patikėjęs Gabe'o Klingerio kūrinio idėja, pats ėmėsi prodiusuoti jo debiutinį darbą. Porto miesto bare atsitiktinai susitinka amerikiečio Džeiko ir prancūzės Matės žvilgsniai. Jiems lemta kartu patirti vieną aistringą naktį, vaikščiojant miesto gatvelėmis, sėdint kavinėse ir besimėgaujant vienas kitu iki ryto. Stipriai paveikti šios nakties, veikėjai nuolat į ją grįžta savo prisiminimuose. Režisierius perteikti miesto architektūros magijai naudoja 8 mm, 16 mm ir 35 mm skirtingo formato kino juostas, vis rečiau naudojamas kino gamyboje.

VIDEO: Portas (Porto) I Kino pavasaris 2017

Kol Konsuelos ir Bruno šeima mėgaujasi atidėliotu medaus mėnesiu Paryžiuje, seniai matytas giminaitis Martinas prižiūri jų namus ir katę. „In Latino“ programoje esantis Čilės režisierių Alicijos Scherson ir Cristiáno Jiménezo bendras darbas „Šeimyniškas gyvenimas“ („Vida de familia“), subtiliu humoru perteikia į melų sūkurį įsivėlusio Martino gyvenimą. Vyras perstatęs visą butą ir paslėpęs Bruno nuotraukas, „pasisavina“ butą ir sutiktai jaunai vienišai motinai Pači, pristato save kaip išsiskyrusį vyrą, kuriam pagal teismo nuosprendį uždrausta matytis su savo dukrele. Vis labiau klimpstant į melus, artėja metas, kuomet tikrieji savininkai grįš į namus. Užsimezgę stiprūs jausmai Pači, Martiną privers susimąstyti apie paties susikurtą absurdo situaciją.

VIDEO: Šeimyniškas gyvenimas ( Family Life) I Kino pavasaris 2017

„Studentų filmų konkurso“ programoje pristatomas trečiasis Ievos Šakalytės trumpametražis filmas „Tulpių nėra“. Po romantiškojo darbo „Trys paros prie mylimosios slenksčio“, pasakojančio apie vaikino ryžtą ką tik sutiktos merginos laukti tris paras, režisierė naujausiame savo kūrinyje pasakoja apie jauną moterį Kristiną, kuriai vis nesiseka gyvenime. Sugenda jos mašina, ji vėluoja į darbą ir dar susipyksta su klientu. Norėdama pakeisti situaciją, ji pradeda lankyti gyvenimo tobulinimo kursus „Būk vadovė“, kuriuos bando pritaikyti kasdienybėje.

VIDEO: Tulpių nėra (There Are No Tulips) I Kino pavasaris 2017

Kitas „Studentų filmų konkurso“ programoje dalyvaujantis Vismantės Ruzgaitės filmas „Kosminis triušis“ apsiriboja keliomis valandomis iš veikėjų gyvenimo. Jam išvykus, o jai likus, kūrinyje atskleidžiamas sunkus dviejų vienas kitą mylinčių jaunų žmonių išsiskyrimo procesas.

Klermonto-Ferano trumpametražių filmų festivalyje publikos simpatijų prizu apdovanota Fernando Garcíos-Ruizo Rubio komedija „Kodėl gi taip tave myliu“ („Como yo te amo“) pasakoja apie vagišių Denį, beviltiškai įsimylėjusį jį suėmusį policijos pareigūnę. Sėdėdamas kalėjime jis užsiima sodininkyste, nes gėlių kvapas jam primena jo mylimąją. Jis niekada dar taip nemylėjo jokios moters, net ir savo motinos. Išėjęs iš kalėjimo Denis padarys viską, kad tik vėl galėtų ją išvysti, net jeigu tam prireikės septynerių metų.

Režisierės Helenos Mariño Ruiz trumpo metro filmas „Ašaros iš druskos“ („Como lágrimas en la sal“) nukels į šiltąją Ispaniją, kur pasibaigus vasarai Lija (Ivana Baquero) nusprendžia atsisveikinti su prisiminimais, galimybėmis ir iliuzijomis. Ji pasiryžta pamiršti Davidą.

„Trumpo konkurso“ programoje dalyvaujantis rumunų režisierės Roxanos Stroe trumpametražis filmas „Naktis Tokorikyje“ („O noapte in Tokoriki“) Transilvanijos kino festivalyje 2016 metais pripažintas geriausiu. Tokorikyje naktiniame klube vyksta diskoteka, į kurią susirenka visas kaimas. Į ją užsukęs linksmai nusiteikęs vaikinas, turi kilnų tikslą. Jo akys sužiba vos pagavus jubiliatės Džeaninos žvilgsnį. Tačiau šalia jos vis besisukiojantis vaikinas, pranašauja vakaro muštynes šokių aikštelėje.

VIDEO: FIlmo „Naktis Takorikyje“ anonsas

Dar vienas rumunų „Trumpajame konkurse“ dalyvaujantis filmas – režisieriaus Andrei Creţulescu „Po septynių mėnesių“ („Seven Months Later“). Po prieš du metus „Kino pavasaryje“ rodytos „Ramonos“, dabar režisierius pakvies į vieną nuostabų, tobulos šeimos namą, skaistų sekmadienio rytą.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min