-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti
2011 03 30

Konkursinėje programoje „Nauja Europa – Nauji vardai“ – 11 įtraukiančių istorijų

Trečiadienį Vilniaus kino teatre „Forum Cinemas Vingis“ buvo pristatyti 16-ojo festivalio „Kino pavasaris“ konkursinės programos „Nauja Europa – Nauji vardai“ filmų atstovai. Pasak festivalio organizatorių, visi 11 konkursinės programos filmų – lygiaverčiai varžovai.
Aktorė Zrinka Cvitešic
Aktorė Zrinka Cvitešic / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Kurį filmą konkursinės programos komisija pripažins geriausiu – paaiškės jau šį penktadienį. Geriausias konkursinis filmas bus pademonstruotas festivalio uždarymo ceremonijoje.

Visi konkursinės festivalio dalies filmai savo jėgas jau įrodė reikšminguose pasaulio kino festivaliuose Kanuose, Venecijoje, Berlyne, Pusane, San Sebastiane, Lokarnoje, Varšuvoje ir kitur.

Pagrindinis reikalavimai filmams, dalyvaujantiems konkursinėje programoje – tai turi būti pirmas arba antras režisieriaus vaidybinis filmas, sukurtas Rytų, Centrinės Europos ar Balkanų šalyje.

Konkursinės programos žiuri pirmininku tapo režisierius, atvykęs iš Makedonijos – Milcho Manchevski. Kiti komisijos nariai: prodiuserė Nadia Turincev iš Prancūzijos, Amerikos kino fondo direktorius Gary McVey, Prancūzijoje gyvenanti lietuvė režisierė, scenaristė Alantė Kavaitė. režisierius ir operatorius iš Vokietijos Fredas Kelemenas.

Festivalio filmus taip pat vertins ir CICAE (Tarptautinė ART kino teatrų ir festivalių konfederacija). Jos tikslas – pastebėti ir įvertinti naują kūrėją.

Žaismingiausiu programos filmu tituluojama juosta „Moteris, sulaužyta nosimi“. Šiame filme vaidina Emiro Kusturicos komedijos „Morčius arba Katytė juoda, o katinas baltas“ aktorė Branca Katič. „Moteris, sulaužyta nosimi“ – antrasis režisieriaus Srdjan Koljevič filmas. Režisierius tikina, kad filmas, vaizduojantis naujojo ir senojo Belgrado gyvenimą turi du sluoksnius: vieną – linksmąjį, skirta pramogai, antrą – įdomųjį, slepiantį rimtas problemas, paslėptą prasmę.

Mums dar reikia šiek tiek laiko, kad taptume tolerantiškesni kitokiems, nei mes.

Vengriška komedija „Žaliojo drakono vaikai“ gimė iš režisieriaus Bence'o Miklauzičiaus noro sukurti kung-fu filmą. Jame realių kovų nevyksta – žiūrovas šiame filme gali mėgautis nuoširdžiais dviejų keistuolių pokalbiais, nesusipratimais ir vengrišku humoru. Pasak režisieriaus, vengriškas saviironijos ir sarkazmo nestokojantis humoras kyla iš vengrų nepasitikėjimo savimi būsenos ir mąstymo, kad gyvenimas yra blogas.

Slovakų filmas „Namas“ atskleidžia kartų problemas. Pasak režisierės Zuzanos Liovos, filme parodomas naujojo ir senojo mąstymo priešprieša. Šioje juostoje pasakojama, kaip despotas tėvas ignoruoja vyresniąją dukterį, ištekėjusią už jam nepatinkančio vyro, ir trukdo savo svajonių siekti jaunėlei.

Bulgarų dramoje „Pastogė“ įtikinamai dvylikamečio paauglio vaidmenį atlieka neatpažįstamai pasikeitusi aktorė Irena Jordanova Hristoskova. Pankuojantį, anarchistinių pažiūrų berniuką filme įkūnijusi aktorė teigia, kad jai šios pažiūros yra artimos, todėl įsijausti į vaidmenį nebuvo sudėtinga.

„Senoji karta nėra labai tolerantiška, jaunoji karta – gana atvirų pažiūrų. Mums dar reikia šiek tiek laiko, kad taptume tolerantiškesni kitokiems, nei mes“, – apie Bulgarijos visuomenę atsiliepė I.Jordanova Hristoskova.

Gdynės kino festivalyje geriausiu filmu pripažintas kriminalinis trileris „Krikštynos“ yra paremtas tikra istorija. Lenkų filmas rėmėsi šiurpiais atsitikimais Varšuvos mafijos užkulisiuose. Pasak filmo  prodiuserio Mareko Rudnickio, šis filmas yra šiek tiek komercinis, bet išlaikantis meniniam filmui būdingus bruožus.

Kroatų drama „Pakeliui“ pasakoja apie jausmingą bosnių musulmonę, kuri priešinasi religinės bendruomenės bandymams sugriauti meilę. Filmo aktorė Zrinka Cvitešic pabrėžė, kad šio filmo ašis yra ne religija, o meilė. Aktorė taip pat pasiskundė, kad dėl šio filmo ji jau pusantrų metų negalinti dirbti, vaidinti, nes turi keliauti po pasaulį ir atsiimti įvairius apdovanojimus. Z.Cvitešic buvo nominuota Europos kino meno akademijos apdovanojimui už geriausią vaidybą.

Tituluočiausias konkursinės dalies filmas – dokumentalisto Sergėjaus Loznicos juosta „Mano laimė“, pasakojanti apie sunkvežimio vairuotoją, nenuspėjamuose Rusijos keliuose sutinkantį karo veteraną ir nepilnametę prostitutę. Filmas skandalingai debiutavo Kanų festivalio konkurse, laimėjo pagrindinius prizus Kijeve, Minske ir Taline bei dalyvavo daugelyje kitų kino festivalių.

Programoje „Nauja Europa – Nauji vardai“ taip pat galime išvysti 2010 metų Gdynės kino festivalyje geriausiu debiutiniu filmu pripažintą Mareko Lechki dramą „Erratum“, tais pačiais metais Venecijos kino festivalyje „Ateities liūto“ apdovanojimą  laimėjusią turkų režisieriaus Sereno Yuce dramą „Dauguna“, keturis apdovanojimus Lokarnos kino apdovanojimuose pelniusį rumunišką filmą „Rytoj“ bei kitą rumunų filmą „Laisvėje“, kurį sukūrė režisierius Bogdanas Georg'as Apetri.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius