Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2017 07 25

Klaipėdoje ketinama aiškintis galimybes įrengti tramvajų, pirkti elektrinius autobusus

Klaipėda svarsto ateityje pereiti prie elektra varomo transporto – pasak mero Vytauto Grubliausko, planuojama parengti studiją dėl galimybių diegti tramvajų arba pirkti elektrinius autobusus.
Planus suremontuoti J.Janonio gatvę dėl lėšų stygiaus teks atidėti.
Klaipėda / Egidijaus Jankausko/15min nuotr.

Ketvirtadienį Klaipėdos taryba turėtų spręsti, ar pritarti projektui, kuriuo būtų skirta 680 tūkst. eurų elektrinio transporto galimybių studijai – apie 90 proc. lėšų jai būtų skirta iš Europos investicijų banko, dešimtadalis – iš Klaipėdos savivaldybės biudžeto.

Anot mero, jei tai sulauks politinio palaikymo, realų naujo transporto projektą būtų galima parengti 2020-aisiais, o jau 2022-aisiais jį pradėti įgyvendinti.

Elektrobusas yra greitesnis sprendinys, bet tramvajus, varomas elektra, Klaipėdos miesto kontekste žinant miesto situaciją, būtų ne prasčiausias variantas.

Pasak jo, šiemet savivaldybė savo veiklos plane jau patvirtino, jog turėtų būti rengiama Klaipėdos tramvajaus galimybių studija, tuo metu savivaldybės kolegija patvirtino elektra varomų transporto priemonių įsigijimo ir diegimo kryptį, kuri ir būtų įgyvendinama minėta galimybių studija ir būtų vystoma.

„Akcentuočiau ne konkrečią transporto priemonę, o elektra varomų transporto priemonių diegimą Klaipėdoje, tai gali būtų ir tramvajus, ir elektrobusas. Elektrobusas yra greitesnis sprendinys, bet tramvajus, varomas elektra, Klaipėdos miesto kontekste žinant miesto situaciją, būtų ne prasčiausias variantas“, – BNS sakė meras.

Jis sako, kad tramvajus būtų brangesnis sprendimas miestui, todėl studijoje turėtų būti vertinamos abi galimybės, po to dar bus atliekamas ekonominis ir finansinis projekto vertinimas, pateikiami vadinamieji priešprojektiniai pasiūlymai.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Vytautas Grubliauskas
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Vytautas Grubliauskas

Jis pripažino, kad jei studijai nebūtų siūloma Europos investicijų banko parama, jos greičiausiai nebūtų siūloma rengti.

„Kalbant apie tramvajų, reikėtų milžiniškų investicijų, dėl elektrobusų – ar mes kalbame apie viso parko atnaujinimą, o greičiausiai apie tai reikėtų kalbėti, tada įsijungtų terminų klausimas, su tuo susijusių kaštų ir kitų dalykų. Kalbėti apie kaštus šiandien būtų rizikinga, bet reikėtų suvokti, kad kaštai bus milžiniški, todėl tam reikia ir partnerių, ir laiko (...). Taryba pasakys savo verdiktą, bet aš asmeniškai manau, kad sprendimas „vertas grieko“, – dėstė meras.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius