-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti
2009 08 28

150 metų jubiliejų švenčiantiems geležinkelininkams milijoninius nuostolius neša keleiviai

150 metų. Tiek laiko prabėgo nuo to laiko, kai Lietuvoje buvo nutiesti pirmieji geležinkelio bėgiai ir kitą šalies galą buvo galima pasiekti dardant traukiniu. Tačiau, geležinkelininkų teigimu, keleivių vežimas iki šiol neša vien milijoninius nuostolius.
Vilniaus geležinkelio stotis
Vilniaus geležinkelio stotis / Andriaus Ufarto/BFL nuotr.

Lietuvos geležinkelių pradžią nuo pirmųjų pasaulio geležinkelio žingsnių skiria 34 metai. 1859-ųjų vasarą mūsų šalies teritorijoje netoli Vilniaus buvo pakloti pirmieji geležinkelio bėgiai kelio Varšuva–Sankt Peterburgas ruože. Pirmasis traukinys į Vilniaus geležinkelio stotį atvyko 1860-ųjų rudenį.

Keleiviai neša nuostolius

Šiuo metu pagrindinis „Lietuvos geležinkelių“ pelno šaltinis yra krovinių pervežimai, o dėl keleivių vežimo kasmet patiriami milijoniniai nuostoliai – šiandien nuostolis siekia 180 mln. Lt.

„Keleivių vežimas niekada nebus pelningas ne tik „Lietuvos geležinkeliuose“, bet ir visoje Europoje. Tai yra socialinė paslauga, kurią užsako valstybė ir už ją turi būti sumokėta. Mes esame vieninteliai Rytų ir centrinėje Europoje, kuriems valstybė šiuo metu dar negali sumokėti, bet visi kiti aplinkui, net latviai, jau seniai gauna tas lėšas“, – aiškino „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Stasys Dailydka.

Jo teigimu, vienas iš nedaugelio pelną nešusių maršrutų buvo ruožas nuo Vilniaus traukinių stoties ir oro uosto. Tačiau sumažėjus oru į Lietuvą atvykstančių keleivių srautui per dieną vežama vos apie 150 žmonių, taigi pelno neliko.

Remontui lėšų nėra

Energetikos ministras Arvydas Sekmokas neseniai „Mažeikių naftos“ savininkei bendrovei „PKN Orlen“ pažadėjo, kad bus išspręstas logistikos klausimas ir nenaudojami geležinkelio bėgiai tarp Mažeikių ir Klaipėdos bus suremontuoti tam, kad jais būtų galima į uostą gabenti naftos produktus.

Taip pat „Mažeikių nafta“ prašė sutvarkyti geležinkelio ruožą, vedantį į Latviją, mat juo irgi neįmanoma vežti produkcijos.

Tačiau, S.Dailydkos teigimu, tokiam remontui šiuo metu nėra lėšų – esą geležinkelio iš Mažeikių į Latviją sutvarkyti kainuotų apie 50 mln. Lt, o kito geležinkelio per Skuodą tvarkymas atsieitų mažiausiai 500 mln. Lt.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius