-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2009 10 08

AB „Pieno žvaigždės“ prašo teismo iš Lietuvos valstybės priteisti patirtų nuostolių atlyginimą

Vilniaus apygardos administracinis teismas (VAAT) pradėjo nagrinėti administracinę bylą pagal AB „Pieno žvaigždės“ skundą Lietuvos valstybei, atstovaujamai Žemės ūkio ministerijos, dėl turtinės žalos atlyginimo.
Litai
Litai / Tomo Urbelionio/BFL nuotr.

AB „Pieno žvaigždės“ prašo teismo priteisti iš Lietuvos valstybės 5 595 729 Lt dydžio turtinės žalos atlyginimą bei 5 proc. metines palūkanas nuo priteistos sumos. Pareiškėja teismui paaiškino, kad Vyriausybė 2003-06-04 nutarimu „Dėl pieno supirkimo kainų 2003 metų birželio – gruodžio mėnesiais“ Lietuvos pieno perdirbėjus įpareigojo 2003 m. birželio-gruodžio mėnesiais pieno gamintojams mokėti 2002 m. tuo pačiu laiku mokėtas pieno supirkimo kainas.

Šis nutarimas ir Žemės ūkio bei Finansų ministerijų patvirtintos paramos teikimo pieną superkančioms ir/ar perdirbančioms įmonėms teikimo taisyklės įpareigojo pieno perdirbimo įmones (tarp jų ir AB „Pieno žvaigždes“) 2003 m. birželio – gruodžio mėnesiais supirkti pieną ne realiomis rinkos kainomis, o 2002 m. atitinkamų mėnesių kainomis.

Pasak pareiškėjų, įmonės negalėjo atsisakyti dalyvauti programoje, nes joje nedalyvaudamos būtų neturėjusios jokių galimybių konkuruoti su valstybės remiamomis įmonėmis. Bendrovė pažymi, kad Taisyklių vieno iš punktų nuostatas, reglamentuojančias paramos dydį ir jos skirstymo kriterijų, Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas 2004-10-28 sprendimu administracinėje byloje Nr. I1-08/04 pripažino prieštaraujančiomis LR civiliniam kodeksui ir LR konkurencijos įstatymo 4 str. Taisyklėmis buvo nustatytas ydingas paramos skirstymo kriterijus, kuris buvo siejamas tik su įmonės užimama dalimi pieno perdirbimo rinkoje, tačiau visiškai neatsižvelgiama į konkrečios įmonės 2002 m. mokėtas kainas už pieną bei į realias, 2003 m. patiriamas išlaidas.

Lietuvos valstybę atstovaujanti Žemės ūkio ministerija mano, kad pareiškėjos teiginiai apie patirtą žalą dėl tariamai vyriausybės ir ministerijos neteisėtų veiksmų yra klaidinantys ir neatitinkantys tikrovės. Vyriausybės parama nebuvo skirta kompensuoti visų pieno perdirbėjų veiklos nuostolių. Paramos paskirtis buvo paremti pieno gamintojus, o ne pieno perdirbimo įmones, kurios, gavusios paramos lėšas iš valstybės biudžeto, konkuruotų tarpusavyje, supirktų neribotą rūšinio pieno kiekį ir gautų papildomų pajamų, kurias skirtų naujoms investicijoms. AB „Pieno žvaigždės“, dalyvaudama valstybės skiriamos paramos pieno gamintojams skirstymo programoje, pasiekė naudingų tikslų - 2003 m. baigė pelningai, neprarado pieno gamintojų, išlaikė tvirtas pozicijas rūšinio pieno supirkimo ir pieno produktų realizavimo rinkose.

Atsakovo manymu, bendrovė neteisėtai interpretuoja LR civilinio kodekso straipsnius (nurodytos LR civilinio kodekso nuostatos nereglamentuoja civilinės atsakomybės taikymo). Skunde teismui pateikti žalos apskaičiavimai yra neteisingi ir ekonomiškai nepagrįsti, atlikti pritaikius neteisėtus kriterijus. Vyriausybės, Žemės ūkio ir Finansų ministerijų veiksmus rengiant nutarimą ir taisykles reikia kvalifikuoti kaip atliktus dėl būtino reikalingumo, o tai atleidžia valstybę nuo bet kokios atsakomybės bendrovės atžvilgiu. Žemės ūkio ministerijos atstovų manynu, AB „Pieno žvaigždės“ praleido skundo pateikimo teismui nustatyti žalos atlyginimo senaties terminus ir prašo teismo skundą atmesti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius