Šiuo metu savivaldybėje baigiamos rengti viešųjų pirkimų sąlygos trims mieste atsirasiančioms aikštelėms – ties Operos ir baleto teatru, po Lukiškių aikšte bei prie Tauro kalno. Prognozuojama, kad realūs statybos darbai galėtų prasidėti kitų metų pavasarį.
„Dar reikia perskaičiuoti preliminarias kainas, nes rinkos sąlygos pasikeitė, todėl tikslių skaičių neturime. Yra sudaryta darbo grupė numačiusi 12 vietų aikštelėms, ieškoma būdų aikšteles pastatyti ne tik centre, bet ir miegamuosiuose rajonuose“, – pasakojo vicemeras Romas Adomavičius.
Remiantis savivaldybės užmanymu, aikšteles statyti ir jas prižiūrėti turėtų viena kompanija. Investavę pinigus į mokamas stovėjimo aikšteles verslininkai gautų pajamas, o statyboms atsipirkus ir gavus sutartus pelnus turtas pereitų miesto nuosavybėn.
Mūsų siūlomas variantas ne kartą buvo įvardytas kaip labai geras, tačiau nė viena miesto valdžia nesiima realių veiksmų. Sakė E.Polinauskas.
Aikštelės prie Operos ir baleto teatro statybai anksčiau atliktais skaičiavimais reikia apie 50 mln. Lt. Lukiškių aikštės projektas buvo įvertintas daugiau nei 80 mln. Lt.
Už daug mažesnę sumą netrukus ketinama išspręsti stovėjimo aikštelių trūkumą prie Santariškių klinikų. „Rengiamas projektas surenkamai, lengvos konstrukcijos aikštelei, kol bus nuspręsta, ką prie klinikų daryti. Visiems aišku, kad dabar renkama rinkliava už mašinų stovėjimą nelabai korektiška, tačiau kitaip nėra ką daryti“, – sakė R.Adomavičius. Konkrečių datų, kada naujoji aikštelė galėtų išvysti dienos šviesą, politikas įvardyti negalėjo.
Automatinės aikštelės
Verslininkai stovėjimo aikštelių problemą siūlo išspręsti statant automatines aikšteles bei panaudojant Europos Sąjungos (ES) paramą ekologiškiems projektams.
„Mūsų siūlomas variantas ne kartą buvo įvardytas kaip labai geras, tačiau nė viena miesto valdžia nesiima realių veiksmų“, – dėstė bendrovės „Baltijos tinklai“ projektų vadovas Edvinas Polinauskas.
Modernios automatinės stovėjimo aikštelės naudojamos įvairiuose Europos miestuose, tačiau atsieina brangiau nei įprastos.
„Turime pasirinkti, ar užgriozdinti senamiestį neišvaizdžiais gelžbetoniniais angarais, ar lengvomis ir prie aplinkos pritaikytomis konstrukcijomis. Mūsų kaina nėra didesnė, be to, aikštelės yra ekologiškos, todėl projektai galėtų pretenduoti į ES paramą“, – dėstė E.Polinauskas. Anot jo, automatinės aikštelės užima mažiau vietos ir nekelia triukšmo, automobiliai liftais pakeliami į reikiamą vietą, neišmetamos dujos.
„Nors automobilinių liftų kaina ir nemaža, tačiau jų panaudojimas sutaupo daug erdvės, kurią galima panaudoti automobiliams. Bet yra ir negatyvi pusė – liftai turi polinkį sustoti, jei dingsta elektra, įvyksta koks nors gedimas ar sugadinamas pats liftas. Tokie atvejai įvyksta, kaip tyčia, labiausiai nepageidaujamu laiku“, – aiškino įprastas stovėjimo aikšteles statančios bendrovės „Merko statyba“ generalinis direktorius Arvydas Tyla.
Miesto valdžia, verslininkų pasiūlymus vertina atsargiai. „Galbūt tai ir siektinas pavyzdys, tačiau reikia žiūrėti į realią situaciją – liftų sistemos šiandien mums per didelė prabanga“, - sakė R.Adomavičius.
Nemokamos stovėjimo aikštelės centre
Maironio gatvėje, prie „Barbakano“ ir „Tymo turgaus“;
Klaipėdos gatvėje, kiemas prie Mokytojų namų;
Savanorių prospekte, prie kino teatro „Forum Cinemas Vingis“;
Upės gatvėje, prie Centrinės universalinės parduotuvės;
Olimpiečių gatvėje, prie Sporto rūmų;
Konstitucijos prospekte, prie viešbučio „Reval Hotel Lietuva“.