Jau pirmieji prieš 12 metų nutiestos magistralės „Via Baltica“ eksploatacijos metai parodė, kad kelio projektuotojai apsiriko, apskaičiuodami transporto srautus – jie gerokai didesni nei tikėtasi. Dabar per parą šiuo keliu važiuoja 15 tūkst. automobilių, nors toks jų srautas buvo prognozuojamas tik 2020-aisiais metais.
„Apmaudu, kad ankstesnėms Vyriausybėms atlikus pagrindinius namų darbus, ši Vyriausybė nesugebėjo netgi pratęsti pradėtų darbų. Prieš dešimtmetį nutiesta trasa, panašu, dar ilgai liks užkimšta krovininių mašinų, nors pagrindiniai parengiamieji dokumentai buvo pasirašyti dar 2009 metais. Akivaizdu, kad valdančioji dauguma per visą kadenciją nepasistūmėjo nė žingsnio į priekį“, – sako Seimo opozicijos lyderis Algirdas Butkevičius.
Pasak jo, kaimynai lenkai puikiai naudojasi ES teikiama parama, kol lietuviai akivaizdžiai snaudžia, o gal Vyriausybei ir Susisiekimo ministerijai tiesiog trūksta kompetencijos. „Dėl tokio neveiklumo akivaizdžiai kenčia Lietuvos interesai, Lietuva tampa nebe tokia patrauklia tranzitine šalimi“, – sako A.Butkevičius.
Pasak socialdemokratų lyderio, valdantiesiems užtenka tik ieškoti priekabių ir kaltinti buvusias Vyriausybes, nors savo darbo broko akivaizdžiai jie nemato, kaip, beje, nesimato ir pastangų iš mirties taško pajudinti įstrigusį „Via Baltica“ projektą.