Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2015 01 30

Baltijos Asamblėja spręs, ar skubinti Lenkiją atnaujinti geležinkelį iki Lietuvos

Vilniuje posėdžiaujantys Baltijos Asamblėjos (BA), kuriai Lietuva pradėjo pirmininkauti nuo sausio 1-osios, atstovai prašys Lenkijos sparčiau atnaujinti geležinkelio ruožus prie sienos su Lietuva. Taip norima efektyvesnio europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimo. Kai kurie Lietuvos parlamentarai siūlo šį klausimą kelti „Višegrado formate“.
Iki šių metų pabaigos europinės vėžės geležinkelis sujungs Lenkijos-Lietuvos sieną ir Kauną.
„Rail Baltica“ / Andriaus Repšio nuotr.

Susisiekimo viceministras Arijandas Šliupas BA Ekonomikos, energetikos ir inovacijų komitetui pasiūlė priimti rezoliuciją ir kreiptis į Lenkijos parlamentą.

„Manau, būtų vertinga“, – penktadienį Vilniuje komiteto nariams sakė A.Šliupas.

B.Pauža: prašysime pagreitinti

Komiteto vadovas Bronius Pauža BNS teigė, kad toks kreipimasis bus išsiųstas. „Prašysime, kad Lenkijos parlamentas arba Ekonomikos komiteto nariai panagrinėtų klausimą, kaip pagreitinti „Rail Baltica“ projekto vykdymą – tegu pažiūri savo galimybes,“ – teigė parlamentaras.

B.Pauža prognozavo, kad sutarimas su Lenkija bus rastas, jis priminė „Via Baltica“ projektą: „Kažkada pas juos buvo panaši situacija, kažkas buvo užkliuvę, bet dabar jau viskas gerai vyksta. Todėl manau, kad ir dėl to geležinkelio rasime sutarimą.“

Jis tikisi Lenkijos poziciją sužinoti iki šių metų pabaigos.

A.Šliupas mano, kad Lenkijai pasienis su Lietuva nėra prioritetinis, nes šis regionas nėra ekonomiškai stiprus.

BNS A.Šliupas teigė, kad galima prašyti lenkų skirti didesnį prioritetą geležinkelio rekonstrukcijai Lietuvos kryptimi.

„Reikėtų labai aiškiai išsiaiškinti, kokia yra ilgalaikė perspektyva lenkų planuose dėl greičio standartų, kad visi surastume kompromisinį variantą, kad visi statytume arba rekonstruotume geležinkelį pagal vienodus parametrus. Jeigu mes kalbame apie „Rail Baltica“, kuri yra susijusi mūsų jungtimi į Vakarų Europą, jeigu Lenkijos dalis nebus renovuota, mes prarandame efektyvią jungtį“, – tvirtino viceministras.

Aliaus Koroliovo nuotr./Arijandas Šliupas
Aliaus Koroliovo nuotr./Arijandas Šliupas

A.Šliupas mano, kad Lenkijai pasienis su Lietuva nėra prioritetinis, nes šis regionas nėra ekonomiškai stiprus: „Jiems (Lenkijai – BNS) pagrindiniai prioritetai yra tuose regionuose, kur yra didžiausias ekonominis potencialas ir poreikiai, todėl mūsų noras yra, kad mūsų pozicija jų prioritetuose pakiltų aukščiau“.

Tuo tarpu Seimo Aplinkos apsaugos komiteto narys Linas Balsys pasiūlė „Rail Baltica“ projekto klausimą kelti „Višegrado formate“.

„Višegradas (Čekijos, Vengrijos, Lenkijos ir Slovakijos grupė – BNS) išeina natūraliai platesnis, nes lenkai Višegrade yra stiprūs  ir Baltijos šalims su Višegradu bendradarbiaujant suteiktų platesnį kontekstą tiems projektams, kurie yra europinio masto, nes „Rail Baltica“ – Lietuvos ryšys su Vakarais, o tas ryšys eina per Višegrado šalis“, – BNS teigė L.Balsys.

Tiesti jau pradėjo

Lietuva jau pradėjusi tiesti europinės vežės „Rail Baltica“ geležinkelį nuo Lenkijos sienos iki Kauno. Bendra pernai rudenį įkurta trijų Baltijos šalių įmonė koordinuos projekto įgyvendinimą nuo Kauno per Vilnių, Rygą iki Talino.    

Bendras „Rail Baltica“ trasos ilgis Lietuvoje turėtų siekti apie 360 kilometrų, Latvijoje – kiek daugiau nei 300 kilometrų, Estijoje – apie 300 kilometrų. Įvairiais skaičiavimais, bendra projekto vertė turėtų siekti 13-18 mlrd. litų. Tikimasi, kad Europos Komisija finansuos 85 proc. projekto vertės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius