Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2009 02 18

Buitinės technikos lentynos – be naujienų

Mažėjant gyventojų perkamajai galiai ir spaudžiant skoloms, šalies buitinės ir kompiuterinės technikos parduotuvės pradeda „kraustytis“ į virtualią erdvę. Norimą kompiuterio ar net televizoriaus modelį šiuo metu lengviau apžiūrėti ir nusipirkti internetu nei prekybos salone.
Televizoriai
Televizoriai / Kęstučio Vanago/BFL nuotr.

Logistikos specialistai LŽ sakė, kad prekybos buitine technika įmonės šiemet neskuba savo lentynose pateikti naujų prekių, nors sandėliuose jų yra užtektinai. Papildyti lentynas labiausiai trukdo įsisukusi skolų spiralė.

Išparduoda likučius

Nesunkiai tuo pavyko įsitikinti šią savaitę aplankius kelis sostinės buitinės technikos prekybos salonus. Nors lentynos kaip įprastai lūžta nuo prekių gausos, tačiau jose išdėliotos tos pačios prekės. Vienoje parduotuvėje nešiojamųjų kompiuterių pasiūlą sudarė vos trys modeliai, tačiau ekspozicijoje jų buvo išdėliota po 4–5 vienetus. Toks pat ir televizorių pasirinkimas – visa lentyna to paties modelio.

Dabar prekybos tinklai organizuoja išpardavimus, o jų trukmė dažniausiai priklauso nuo pirkėjų aktyvumo pirkti ir turimų prekių. Palyginti su pernai metų sausiu, dabartinė krizė pardavimui daro didelę įtaką, – teigė T.Varanavičius.

Parduotuvės konsultantų pasiteiravus, kodėl nėra iš ko rinktis, buvo pasiūlyta palankiomis kainomis pirkti tai, kas yra. Ir nors kai kurių prekybos salonų interneto parduotuvėse rodomi nauji prekių modeliai, ne visi pardavėjai suinteresuoti juos parduoti pirkėjui palankiomis sąlygomis.

Tariamai LŽ klientei paskambinus pasiteirauti dėl vieno kompiuterio modelio ir panorus jį užsakyti, buvo pasiūlyta atvykti į prekybos vietą ir palikti pusės pirkinio vertės užstatą. Atvykus į prekybos saloną teko suabejoti mažos parduotuvės patikimumu, nes kompiuterinės technikos ekspozicijoje tebuvo vos dvi klaviatūros.

Apsilankius didesnėse prekybos vietose buvo žadama, kad naujų prekių gali atsirasti „gal prieš savaitgalį“, o vienas tinklo pardavėjas buvo kiek atviresnis. „Ko nors naujo dar ilgai nebus. Pažiūrėkite, kas dirba prekybos salonuose – vadybininkai, čia atėję iš kabinetų. Konsultantai atleisti taupant lėšas, nes visas buitinės technikos parduotuves slegia didžiulės skolos. Nėra už ką pirkti naujų prekių, o jeigu ir atsirastų, tiekėjai prašo pirma grąžinti skolas. Konkurentų situacija ne ką geresnė“, – atvirai dėstė jis klientei.

Lemtingi pokyčiai

UAB „Innovation Computer Group“ rinkodaros skyriaus vadovas Tomas Varanavičius LŽ sakė, kad prieš panaikinant gyventojų pajamų mokesčio lengvatą kompiuteriui įsigyti žmonės suskubo ja pasinaudoti, ir technikos pardavimas buvo išties didelis.

„Dabar prekybos tinklai organizuoja išpardavimus, o jų trukmė dažniausiai priklauso nuo pirkėjų aktyvumo pirkti ir turimų prekių. Palyginti su pernai metų sausiu, dabartinė krizė pardavimui daro didelę įtaką“, – teigė T.Varanavičius.

Pasak jo, paprastai pardavėjai siekia, kad ankstesnių užsakymų prekės iš lentynų būtų iššluotos iki Velykų – šiomis šventinės prekybos dienoms visada yra atvežama naujų prekių ir paskelbiama kitų akcijų.

„Šiuo metu visiems labai svarbūs tiekimo ir logistikos klausimai. Dolerio, už kurį perkama dalis prekių, svyravimas yra svarbus. Esame labai priklausomi nuo pasaulinių veiksnių ir gamintojų žingsnių. Niekas nenori prisipirkti brangiau, kai žino, kad po kelių savaičių gamintojas nuleis kainas visam sąrašui gaminių“, – teigė jis.

Toks rinkos neapibrėžtumas, pasak jo, lemia ir kai kuriuos struktūrinius pardavėjų pokyčius. „Informaciniai parduotuvių portalai tampa elektroninėmis parduotuvėmis. Mažindamas išlaidas verslas keliasi į virtualiąją erdvę, kur potencialiam pirkėjui net gali pasiūlyti mažesnę produkto kainą“, – dėstė T.Varanavičius.

Prekybos tinklo „Ogmina“ generalinio direktoriaus padėjėja Irena Marija Sartova LŽ sakė, kad kai kurie gamintojai jau sumažino savo gaminių kainas. „Pinga televizoriai, DVD grotuvai ir kita buitinė technika. Kai kurių prekių kainos mažėja ne vien dėl ekonominių pokyčių, bet ir dėl atsirandančių modernesnių technologijų. Tuo metu dėl dolerio svyravimų krentančią kainą šiek tiek kilsteli šios valiutos brangimas“, – tendencijas aiškino ji. Tai, kad populiarėja buitinės technikos prekyba internetu, pasak pašnekovės, matyti iš didmeninės prekybos partnerių – jų tinklalapiuose ne tik plečiasi prekių asortimentas, bet didėja ir pardavimas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius