Pasak susisiekimo ministro, šiuo metu privačiam kapitalui perduoti tvarkyti viešuosius kelių ruožus galima tik koncesijos pagrindu, tačiau svarstomi nauji teisės aktai, kurie tiksliau reglamentuotų viešojo ir privataus kapitalo bendradarbiavimą.
„Jokie valstybiniai keliai nebus privatizuojami. Tačiau jei valstybė yra finansiškai nepajėgi spręsti transporto infrastruktūros klausimų, yra galimybė su valstybės garantijomis prisikviesti privatų kapitalą dėl tam tikrų atskirų ruožų: ar tai būtų nauji viadukai, ar tiltai“, – kalbėjo ministras.
Anot jo, tokiu atveju būtų sudaroma sutartis su privačia kompanija, kuri investuotų į inžinierinį statinį, o juo naudotųsi Lietuvos gyventojai. Tokiu atveju galimi du finansinio atsipirkimo būdai: arba valstybė per ilgą laiką iš surinktų iš akcizų pinigų grąžina skolą verslui, arba įvedamas mokestis – susimokėtų tie, kurie naudotųsi tais infrastruktūros objektais.
„Reikia užtikrinti galimybę naudotis magistraliniais keliais nemokamai, bet kalbant apie atskirus ruožus, tikrai būtų galima tokius modelius taikyti“, – mintimis dalijosi E.Masiulis. Kaip pavyzdžius jis minėjo Rusnės kelią, šiuo metu rekonstruojamą Jakų žiedą prie Klaipėdos. Pasak jo, kiekvienas konkretus atvejis turi būti išstudijuotas ir nustatytas jo atsiperkamumas – esą joks verslas neinvestuos į kaimo kelią, kuriuo per dieną pravažiuoja vos keli automobiliai.