-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2009 11 25

Eismo prižiūrėtojai vairuotojus Vilniuje pratina būti detektyvais (nuotraukos)

15min.lt žurnalistai su portalo skaitytojais išnarpliojo painią situaciją sostinės senamiestyje, kur negali pasistatyti automobilio pasikliaudamas vien kelio ženklais.
Pagal realią eismo situaciją prie šio ženklo turi būti nurodyta ne 80 metrų, o mažesnė galiojimo zona.
Pagal realią eismo situaciją prie šio ženklo turi būti nurodyta ne 80 metrų, o mažesnė galiojimo zona. / Pauliaus Balčiūno/15min.lt skaitytojo nuotr.

Naujienų portalas 15min.lt gavo skaitytojo Pauliaus Balčiūno laiškelį. „Norėčiau papasakoti apie klaidinančiai sustatytus kelio ženklus Vilniuje, Totorių gatvės dalyje, kurioje yra tik vienpusis eismas.

Nuotraukoje Nr.1 matomas kelio ženklas, draudžiantis stovėti 80 metrų į priekį. Na, važiuojam toliau, ieškom, kur sustoti, staiga žiū – stovėjimo bilietų automatas. Na, net žmogus nesusimąstai, kad blaiviai galvojant rinkliavos automatą kam nors šautų į galvą statyti zonoje, kur stovėti draudžiama, juolab kad šioks toks atstumas jau nuvažiuotas nuo draudžiančio sustoti ženklo.

Pasirodo, stovėjimo zona prasideda tik gal 10 metrų toliau, kur ir stovi mokamąsias vietas nurodantys ženklai (šią informaciją paslaugiai suteikia pareigūnas, uoliai vos spėjantis pildyti prasižengėlių protokolus. Tokių kaip aš per tas keliolika minučių buvo bent keturi.

Įstatymiškai lyg ir viskas gerai, bet iš žmogiškosios pusės tai yra totalus vairuotojų klaidinimas, nes kol man rašė protokolą, ištisai ties automatu vis sustodavo nieko neįtariantys vairuotojai (pats dar nuvijau vieną poniutę, bandančią statytis iki ženklo).

Ir velesnėmis dienomos atkreipiau dėmesį, kad toje vietoje ištisai statomi automobiliai, mat žmonės visų pirma linkę vadovautis žmogiška logika: koks tikslas statyti rinkliavosautomatą ne stovėjimo zonoje? Tas pats, kas būtų statyti prieplauką prie Seimo!“ – karčia patirtimi ir vertingais pastebėjimais dalijosi Paulius.Koks tikslas statyti rinkliavos automatą ne stovėjimo zonoje? Tas pats, kas būtų statyti prieplauką prie Seimo! – palygino už neatidumą nubaustas Paulius.

Jo pasiūlymas eismo tvarkytojams: ties stovėjimo zonos pradžia pakabinti ženklą „Sustoti draudžiama“ su rodykle, nurodančia galiojimo zoną atgal.

Ženklai – prieštaringi

15min.lt žurnalistai nutarė šiame Totorių gatvės ruože pasidomėti vairuotojų elgsena ir pamėginti suprasti, kaip susiklostė tokia eismo situacija (žr. nuotraukų galeriją).

Paaiškėjo įdomių dalykų: abu kelio ženklai yra reikalingi ir jie pastatyti iš esmės protingai, tačiau prieštarauja vienas kitam. Kitas akivaizdus dalykas – Totorių gatvėje dvelkia sunkmečiu. Panašu, kad kelininkai nepadarė tinkamos lentelės prie ženklo „Sustoti draudžiama“, o pritvirtino ją tokią, kokią rado sandėlyje.

Panašiai ir su bilietėlių aparatu: automatas stovi ten, kur anksčiau iš tiesų buvo mokamos vietos, o pakeitus ženklinimą  lėšų taupymo sumetimais nuspręsta įtaiso neperkelti.

Iš akies įvertinti nelengva

Trečiadienį šioje vietoje, netoli aparato, stabteli žalias Rover. 40 metų vairavimo stažą turinčio pensininko Romano teiraujamės, ar jis matė 80 metrų draudžiančią statyti mašinas lentelę.

Pauliaus Balčiūno/15min.lt skaitytojo nuotr./Kas galėtų pagalvoti, kad šioje vietoje, prie pat automato, dar negalima statyti automobilių?
Kas galėtų pagalvoti, kad šioje vietoje, prie pat automato, dar negalima statyti automobilių?

„Mačiau, bet iš akies įvertinau, kad tuos 80 metrų jau nuvažiavau. Matau, kad baigėsi geltona linija, ir statau!“ – kalbėjo ponas Romanas. 15min.lt žurnalistai išmatavo, jog nuo ženklo iki Rover priekio – vos 54 metrai. Tačiau vairuotojas įsitikinęs, kad mašiną palieka nechuliganiškai, juolab už kelių žingsnių – mokėjimo už stovėjimą aparatas.

Keli kiti 15min.lt kalbinti vairuotojai pripažino, kad legalios mokamos stovėjimo vietos, ko gero, iš tiesų prasideda tik nuo ženklo.

Nebūtų sunkmečio – būtų kitaip

Kam apskritai šiame Totorių gatvės ruože reikalingas sustoti draudžiantis kelio ženklas ir kokia turėtų būti jo galiojimo zona?

Atsakymus į šiuos klausimus galima rasti net neturint centimetrinės matuoklės – patogiausia skaičiuoti šaligatvio bortelius, kurių ilgis yra lygiai metras.

Ženklas „Sustoti draudžiama“ su 80 metrų galiojimo zona pastatytas netoli Totorių, Labdarių ir Odminių gatvių sankryžos. Jei jo nebūtų, kelkraštyje sustatytos mašinos trukdytų įsukti į Totorių gatvę.

Kiek tolėliau nuo sankryžos taip pat nėra vietos mašinoms, nes jos trukdytų sukti į kairėje bei dešinėje esančius kiemus.

Toliau – vėl kiemas kairėje, iš kurio būtų sunku išvažiuoti. Dar toliau kairėje pusėje galima pamatyti bene svarbiausią šio detektyvo atsakymą: kelio ženklą, įspėjantį, kad 3 metrų aukštyje kabo gyventojų balkonai. Toliau yra dar po vieną kiemą dešinėje ir kairėje, tad ir ten stovėti negalima.

Vienas balkonų yra būtent toje vietoje, kur stovi bilietų automatas. Mokamąsias vietas žymintis kelio ženklas pastatytas preciziškai ten, kur tas balkonas jau būna aplenkiamas.

Bėda tik ta, kad nuo „Sustoti draudžiama“ iki pastarojo ženklo – tik 65, o ne 80 metrų!

Totorių gatvės senbuviai 15min.lt žurnalistams pasakojo, kad atstumą nurodanti lentelė buvo keičiama tris kartus: iš pradžių buvo tik 30 metrų, vėliau 50, o dabar – 80. Tikslios lentelės, nurodančioms reikiamą 65 metrų atstumą, kelininkai turbūt tiesiog neturėjo, o specialiai pagaminti – brangu. Dar brangiau atsieitų išrauti ir į vietą perstatyti bilietėlių automatą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius