Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2020 03 21 /2020 09 17

Feisbuko sekėjų ieško klastodami nuotraukas, siūlydami dezinfekcinį skystį

Socialiniame tinkle apstu grupių, kurių administratoriai norėdami padidinti sekėjų skaičių, pasiryžę bet kam. Pavyzdžiui, klastoti nuotraukas ar organizuoti netikrus konkursus.
Siekdami žmonių dėmesio feisbuko puslapių administratoriai griebiasi bet kokių reklamos priemonių
Siekdami žmonių dėmesio feisbuko puslapių administratoriai griebiasi bet kokių reklamos priemonių / 15min.lt koliažas

„Sveiki, draugai! Šiandien mano gimtadienis. Ar yra kas gali pasidalinti mano nuotrauka grupėje“, – skelbiama feisbuko grupėje „Svorio balansas“. Pateikiama neįgaliojo vežimėlyje sėdinti moteris.

Nuotrauka mažiau nei per parą pasidalijo beveik 3 tūkst. socialinio tinklo vartotojų.

15min nuotr./Melagingas įrašas socialiniame tinkle
15min nuotr./Melagingas įrašas socialiniame tinkle

Tačiau nuotrauka – klaidinanti, o atvaizdas siekiant dėmesio socialiniuose tinkluose naudotas šimtus kartų. Pasinaudoję „Google“ paveikslėlių paieška identišką nuotrauką aptikome tinklalapiuose rusų, anglų, tagalų ir kitomis kalbomis.

Dažniausiai nuotrauką lydi prašymas ja pasidalinti, apeliuojama į tai neva nuotraukoje matoma moteris dėl neįgalumo nesulaukia pakankamai dėmesio.

Kitaip tariant, grupė „Svorio balansas“ tokiu būdu siekia pritraukti daugiau sekėjų, padidinti jų įsitraukimo rodiklius. Tai puslapio savininkams naudinga norint puslapį parduoti.

15min nuotr./„Google“ paieškos rezultatai pagal nuotraukos užklausą skirtingomis kalbomis
15min nuotr./„Google“ paieškos rezultatai pagal nuotraukos užklausą skirtingomis kalbomis

Blogas įprotis

Tai nėra pirmas kartais, kuomet dėmesio siekiantis feisbuko puslapis ar grupė naudojasi neįgalių žmonių atvaizdu. Pavyzdžiui, puslapiai „A13.lt“ ir „Jausmai – tai gyvenimas“ sausio pabaigoje skelbė merginos nuotrauką, su prierašu, neva tądien – jos gimtadienis.

Tačiau aptikome, kad tą pačią nuotrauką neaiškios kilmės feisbuko grupės dažnai naudoja, siekdamos padidinti savo auditoriją. Vienoje grupėje rusų kalba taip pat skelbiama, kad mergina švenčia gimtadienį.

Tie patys socialinio tinklo puslapiai lankytojų dėmesio siekė ir kitu būdu – organizuodami netikrus konkursus. Sekėjai buvo raginami dalintis puslapių turiniu, jį komentuoti. Arba, kitaip tariant, imtis visų priemonių, kurios didina jų populiarumą.

15min nuotr./Feisbuko puslapių populiarumui didinti naudojamos iliustracijos
15min nuotr./Feisbuko puslapių populiarumui didinti naudojamos iliustracijos

Tą pačią nuotrauką su mergina neįgaliojo vežimėlyje rugsėjo 12 d skelbė feisbuko puslapis „Viskas Tau“. Vėl teigiama, kad švenčiamas merginos gimtadienis.

Siekis didinti socialinio tinklo populiarumą nėra blogai. Tačiau viskas priklauso nuo taikomų priemonių. Pavyzdžiui, pasibaigus konkursų laikui, juose dalyvavę socialinio tinklo vartotojai skundėsi, kad laimėtojai taip ir nebuvo nustatyti.

Apie konkursą skelbiami įrašai vėliau buvo pašalinti.

Tai neturėtų stebinti, nes prizai buvo iliustruojami nuotraukomis iš interneto, prizų vertė siekė kelis tūkstančius eurų. Siūlyta laimėti kavos aparatus, televizorius, dulkių siurblius, baldus.

Pastaruoju metu, prisitaikant prie aktualijų, aukos medžiojamos siūlant laimėti pakuotę dezinfekcinio skysčio. Konkursai dar nepasibaigę, tačiau kažin ar dalyviams reikėtų laukti prizų.

15min nuotr./Feisbuko konkurse siūlomas prizas
15min nuotr./Feisbuko konkurse siūlomas prizas

Pasak Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) atstovų, skundų dėl tokios veiklos sulaukta nebuvo, tačiau feisbuko puslapių administratorių veikla galėtų būti vertinama, kaip nesąžininga.

Tokią galimybę numato Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo nuostatos. Vis dėl to VVTAT pataria būti atidiems ir kritiškai vertinti konkursų socialiniuose tinkluose organizatorius.

„Pirmiausia patariame patikrinti, ar pardavėjas/paslaugos teikėjas nurodo būtinus kontaktus ir pavadinimą, kokie atsiliepimai apie pardavėją/paslaugos teikėją pateikiami skundų ir atsiliepimų svetainėse. Taip pat kilus abejonių dėl organizuojamo konkurso, patariame kreiptis į konkurso organizatorių ir pasiteirauti dėl konkurso sąlygų bei nugalėtojo“, – teigiama VVTAT atsakyme 15min.

Publikacija parengta 15min bendradarbiaujant su „Facebook“ programa, kuria siekiama stabdyti melagingų naujienų plitimą socialiniame tinkle.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius