Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2009 03 30

Galvosūkis Vyriausybei – ką daryti su užsienyje nebepripažįstamais senais vairuotojų pažymėjimais

Vyriausybė suka galvą, ką daryti su vairuotojų pažymėjimais, išduotais iki 2000 balandžio 1 dienos. Šie dokumentai, kuriais Lietuvoje šiuo metu naudojasi beveik 230 tūkst. vairuotojų, neturi galiojimo datos ir ES šalyse yra nepripažįstami.
Seno pavyzdžio vairuotojo pažymėjimas
Seno pavyzdžio vairuotojo pažymėjimas / Arūno Ivaškevičiaus / 15min nuotr.

Šis klausimas nagrinėtas pirmadienį per Vyriausybės pasitarimą.

„Faktiškai galima naudoti esamus pažymėjimus respublikos ribose, tada lyg ir nekiltų nesusipratimų, bet problemos kyla, kada mes išvažiuojame į ES. Mūsų pažymėjimai, kurie išduoti iki 2000 metų balandžio 1 dienos, nuo 2005 metų ES šalyse yra negaliojantys. Suderinti ES teisę su nacionaline teise yra pagrindinis mūsų dalykas“, – po pasitarimo žurnalistams sakė vidaus reikalų viceministras Algimantas Vakarinas.

A.Vakarinas tvirtino, kad pirminiais skaičiavimais, seno pažymėjimo keitimas nauju atsieitų 49 litus, tačiau ši kaina esą dar gali būti ir mažesnė.Svarstomi du pagrindiniai problemos sprendimo variantai – keisti minėtus pažymėjimus arba derėtis su Europos Komisija (EK), kad ši pratęstų jų galiojimą.

„Sutarėme, kad kancleris organizuos vidaus reikalų ir teisingumo ministrų pasitarimą. Mums atrodo, kad galėtume su Europos Komisija susitarti dėl praktiškesnės ir labiau Lietuvos žmonėms pritaikytos vairuotojų pažymėjimų keitimo tvarkos“, – po pasitarimo žurnalistams sakė premjeras Andrius Kubilius.

Anot jo, nuo 2013 metų bus išduodami nauji europietiško tipo pažymėjimai, tačiau jo esą neįtikina, kad iki to laiko būtina pakeisti visus senus pažymėjimus.

Vyriausybės vadovo teigimu, jei EK nesutiktų pratęsti visų seno pavyzdžio pažymėjimų galiojimo, tikimasi susitarti dėl kompromisinio varianto, kad juos būtų leidžiama dar kurį laiką naudoti nors Lietuvoje.

„Mums atrodo, kad galima su Europos Komisija tartis, kad tų senų pažymėjimų galiojimas būtų pratęstas pakankamai ilgai, arba galėtume priimti kompromisinį sprendimą, kad keistųsi pažymėjimus tik tie, kurie važiuoja į užsienį, net ir Šengeno zonos ribose, kad jie būtų raginami keistis, nes man atrodo, jog kyla problemų dėl to, kad kitose šalyse policija nelabai supranta, ką mūsų seni pažymėjimai reiškia“, – dėstė premjeras.

Jo vertinimu, keisti vairuotojų pažymėjimus būtų „keitikų interesas“, ne vairuotojų.

A.Vakarinas tvirtino, kad pirminiais skaičiavimais, seno pažymėjimo keitimas nauju atsieitų 49 litus, tačiau ši kaina esą dar gali būti ir mažesnė.

Naujo pavyzdžio vienodi visoje Europos Sąjungoje pažymėjimai bus pradėti išduoti 2013 metais. Visus pasibaigusio galiojimo iki tol išduotus pažymėjimus naujais bus privalu pakeisti iki 2033 metų.

Ant minėtų iki 2000 balandžio 1 dienos išduotų lietuviškų vairuotojų nenurodyta galiojimo data. Dėl to, pasak A.Vakarino, kyla ir kitokių problemų: jų savininkai nuo išdavimo datos gali važinėti nepasitikrinę sveikatos, ką privalu daryti kas dešimt metų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius