„Garliavoje trūksta parkų, skverų pasivaikščioti, pavedžioti augintinius, susitikti ir pabendrauti su draugais, kitais miesto gyventojais, – pasakoja Regina Juodsnukienė, Adomo Mitkaus vidurinės mokyklos direktoriaus pavaduotoja ir lietuvių kalbos mokytoja. – Mokiniai nusprendė prisidėti sprendžiant šią problemą ir ėmė gražinti maždaug pusės hektaro apleistą teritoriją.“
Į savanorišką talką gausiai susirinkusi mokyklos bendruomenė išpjovė šabakštynus, nušienavo sustabarėjusią žolę, surinko šiukšles, pradėjo formuoti medžių alėją, supylė kalnelį ir apsodino gėlėmis, pastatė per technologijų pamokas padarytus suolelius. Nors pokyčiai akivaizdūs, mokinių galvose sukasi daugybė sumanymų, kad skveras taptų dar patrauklesnis.
„Gera pradžia – pusė darbo. Supratę, kad gali keisti supančią aplinką, mokiniai dar labiau panoro ją gražinti, – džiaugiasi pedagogė. – Jaunimas norėtų apsodinti skverą gyvatvorėmis, įrengti daugiau gėlynų, suformuoti žvyro takelius, pastatyti lauko treniruoklių, įrengti vaizdo stebėjimo kamerų saugumui užtikrinti.“
Kad įgyvendintų savo sumanymus, mokiniai ketina bendradarbiauti su Garliavos seniūnija. Jei viskas klosis gerai, ateityje galbūt pavyks skverą dar labiau išplėsti.
„Svarbu suprasti, kad esame bendruomenės dalis, todėl negalime užsidaryti savo kieme – turime burtis ir kartu kurti visiems gražesnę aplinką. Tikimės, atsiras norinčiųjų prie mūsų prisijungti“, – sako direktoriaus pavaduotoja.
Naujame skvere mokiniai jau surengė pirmąjį renginį – Garliavos bendruomenės naminių augintinių parodą ir susitikimą su kinologais. Tikimasi, kad jis taps patrauklia renginių, susibūrimų vieta, o skvero senųjų medžių paūksmėje įrengta „žalioji klasė“ paskatins mokytojus vesti joje dalį pamokų ir popamokinių užsiėmimų.
Garliavos Adomo Mitkaus vidurinės mokyklos projektas „Ateik ir Tu“ yra viena didžiausio Lietuvoje pilietiškumo ugdymo projekto „Kuriame Respubliką: visuomenės pilietinio veikimo kompetencijų ugdymas“ iniciatyvų. Iš viso projekte „Kuriame Respubliką“ dalyvauja ir bendruomenių pilietiškumą žadina 120 švietimo įstaigų – bendrojo lavinimo ir profesinių mokyklų, kolegijų – iš 30-ies savivaldybių.
Projektą, kuris tęsis iki 2014-ųjų rugsėjo pabaigos, įgyvendina VšĮ „Pilietinės visuomenės institutas“ kartu su partneriais. Jį finansuoja Europos socialinis fondas pagal Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ priemonę „Neformaliojo švietimo paslaugų plėtra“.