Pasak muziejaus Laivybos istorijos skyriaus vedėjo Romaldo Adomavičiaus, tai gali būti 19 amžiaus pabaigos – 20 amžiaus pradžios burlaivio dugno dalis. Dabar jos belikę vos 7 metrai, nors pirmą kartą prieš trejetą metų bangoms išplovus šią dalį į krantą, dar buvo likusi ir borto dalis. Tuomet nebuvo imtasi darbų ir jūrą dalį vėl nuplovė.
„Sprendžiant pagal tai, kas išlikę, tai buvo ne mažesnis kaip 30 metrų ilgio laivas", - sakė Romaldas Adomavičius. Ties jūros vartais srovės yra labai pavojingos ir ne vienas laivas yra užplaukęs ant sausumos ties Melnrage.
Jūrų muziejaus nuotr./Burlaivio dalį jūra išmetė prieš porą dienų. |
„Tad šio laivo nuskendimo priežastis gali būti ir ne audra. Tačiau spėju, jog tai gali būti ir motorinio burlaivio „Grissland" liekanos. Šis, Hamburge registruotas laivas, nuskendo 1924 metais plukdydama iš Gotlando cemento statinaites. Jis plaukė prieš vėją ir prieš srovę, variklis buvo silpnas ir laivas, nepajėgdamas priešintis bangoms, sudužo. Nuskendo jis farvateryje, tad trukdė plaukti kitiems laivams, todėl buvo išsprogdintas ir bandytas pašalinti dalimis. Panašu, kad viena tokia jo dalis šiandien parkeliavo į muziejų", - kalbėjo istorikas.
Ties Melnrage yra nuskendęs ne vienas laivas, tad muziejininkai prašo radus audros išplautas į krantą laivo nuolaužas, pranešti.
Jūrų muziejui parsigabenti laivo liekanas padėjo bendrovė „Hidrostatyba“, nemokamai skyrusi kraną, ir Karinės jūrų pajėgos, be atlygio skyrusios automobilį.
Jūrų muziejaus nuotr./Laivo liekanos jau muziejuje, prie Etnografinės pajūrio žvejo sodybos. |