Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2011 10 28

Iš konteinerių traukinio „Saulės“ Klaipėdos uostas gali nepajusti didelės naudos

Klaipėdos uostas gali nepajusti didelės naudos iš planuojamo reguliaraus Azijos ir Europos geležinkelio maršruto, kuriuo riedėtų bandomasis konteinerinis traukinys iš Kinijos.
Geležinkelis Klaipėdoje
Geležinkelis Klaipėdoje / Egidijaus Jankausko/15min.lt nuotr.

Klaipėdos konteinerių terminalo bendrovės generalinis direktorius Vaidotas Šileika sako Klaipėdos uostas iš to nelabai turės naudos, nes konteineriai į uostą gali neužsukti. Į Vakarų Europą jie būtų gabenami vilkikais arba geležinkeliu, penktadienį rašo „Lietuvos žinios“.

Jau kelerius metus iš konteinerių terminalo kas savaitę Ukrainos link ir priešinga kryptimi išvyksta konteinerinis traukinys „Vikingas“. Šis prieš 7 metus įgyvendintas projektas yra tik pusiau sėkmingas, nes beveik devynis dešimtadalius šio srauto sudaro Baltarusijos prekyba. Taip pat planuojama, kad dar lapkritį iš Klaipėdos ir Kaliningrado uostų pradės kursuoti į Maskvą konteinerinis traukinys „Merkurijus“.

V.Šileika spėja, kad atsiradus traukinių maršrutui „Saulė“ dalies krovinių Klaipėdos uostas netgi netektų, nes, pavyzdžiui, konteinerius Baltarusijai kinai taip pat galėtų pristatinėti geležinkeliu, o ne laivais, kaip dabar.

„Šiuo metu didžiausi konteinerių srautai yra gabenami iš Kinijos konteineriniais laivais. Tokių milžiniškų srautų pervežti egzistuojančiu geležinkeliu į Europą neįmanoma“, – sako V.Šileika.

Pasak jo, ne viską lemia pristatymo greitis, nes ne visada jis yra pagrindinis veiksnys pasirenkant konteinerių transportavimo būdą. V.Šileika sako, kad greitis gali būti reikalingas tam tikro segmento, pavyzdžiui, brangiems, kroviniams.

Jis mano, kad lemiamas veiksnys vis dėlto yra gabenimo kaina, o šiuo metu nemanau, kad geležinkelis įstengtų konkuruoti su jūros transportu, o ir pristatymo greitis iš Kinijos keičiasi. Pavyzdžiui, „Maersk Line“ paskelbė, kad iš 4 didžiųjų Kinijos uostų laivas į Europą išplauks kas dieną, ir šį projektą pavadino „Daily Maersk“. Tam tikslui įgyvendinti linija skyrė 70 konteinerinių laivų ir įsipareigojo mokėti kompensacijas klientams, jei jų konteineriai nebus laiku pristatyti iki didžiausių Europos uostų.

„Gal projektas „Saulė“ ir gali sėkmingai veikti gabenant krovinius iš kai kurių Kinijos regionų, esant sąlygai, kad bus palankūs geležinkelio tarifai ir nekils problemų kertant valstybių sienas. Belieka palinkėti jam sėkmės ir tikėtis, kad vis dėlto dalis krovinių bus gabenama ir per mūsų uostą“, – kalbėjo V.Šileika.

Šiuo metu Klaipėdos uoste laivų krovos bendrovė „Klaipėdos Smeltė“ investuoja į infrastruktūrą ir konteinerių krovos techniką, per kelerius metus planuoja apyvartą padidinti iki 8 kartų – pasiekti milijono konteinerių per metus rezultatą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius