Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Išlaikyti vairuotojus trukdo įstatymai

Pasak „Vilniaus troleibusų“ vadovo J.Bagdonavičiaus, vairuotojams kurį laiką teks pamiršti 13-ą atlyginimą ir pagal infliacijos lygį koreguojamą mėnesinį užmokestį.
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr. / Pasak „Vilniaus troleibusų“ vadovo J.Bagdonavičiaus, vairuotojams kurį laiką teks pamiršti 13-ą atlyginimą ir pagal infliacijos lygį koreguojamą mėnesinį užmokestį.
Šaltinis: Laikraštis „15 minučių“
0
A A

Sostinės valdžiai prabilus apie būtinybę keisti viešojo transporto darbą, neslepiama, kad gali tekti atsisveikinti su dalimi autobusų ir troleibusų darbuotojų. Norėdami išvengti atleidimų, parkų vadovai siūlo mažinti vairuotojų darbo laiką, tačiau to neleidžia šalies įstatymai.

Pagal dabar šalyje galiojančią tvarką, darbuotojai privalo dirbti nustatytą etato dalį – ar tai būtų pusė, ar trys ketvirtadaliai darbo dienos.

„Galėtume sumažinti vairuotojų krūvį 20 proc. ir išsaugoti visas darbo vietas, tačiau to pagal įstatymą daryti negalime, nes užmokesčio mokėjimo už faktiškai atidirbtą laiką tvarkos nėra“, – aiškino bendrovės „Vilniaus troleibusai“ vadovas Jonas Bagdonavičius.

Viešojo transporto įmonės kol kas negavo oficialaus miesto valdžios patvirtinimo dėl etatų mažinimo, tačiau rengiasi galimoms permainoms.

„Pokalbiuose su darbuotojais sutarėme, kad su tais, kurie dirba prastai, gali tekti atsisveikinti. Kai trūko darbuotojų, buvome priversti darbo vietose laikyti ir ne itin pareigingus darbuotojus, tačiau atleidimai įmonei būtų nenaudingi“, – pasakojo J.Bagdonavičius.

Dėl visko derėsimės. Sunkiau, kai yra dvi profesinės sąjungos, tačiau derinsime ir kolektyvinę sutartį. Tikino J.Bagdonavičius.

Pasak jo, atleidžiant darbuotojus, kai kuriems iš jų tektų išmokėti 6 mėnesių atlyginimo dydžio kompensaciją, mat dauguma vairuotojų – senbuviai, dirbantys 20 ir ilgiau metų.

„Dėl visko derėsimės. Sunkiau, kai yra dvi profesinės sąjungos, tačiau derinsime ir kolektyvinę sutartį“, – tikino J.Bagdonavičius.

Tempia į savo pusę

Įmonės padėtį šioje situacijoje apsunkina įmonėje veikiančios ir tarpusavyje konfrontuojančios 2 profesinės sąjungos. Seniau įkurta profesinė sąjungą naująją vadina „administracijos fikcija“, o naujoji kaltina senąją prasta ir nekompetetinga veikla bei nereikalingos įtampos tarp darbuotojų ir vadovybės kurstymu.

„Per 2-3 savaites kreipsimės į teismą dėl administracijos trukdymo profesinės sąjungos veiklai – į kitą profsąjungą nauji nariai viliojami siūlant pinigus. Turime įrodymų, raštų“, – „15min“ sakė senosios profesinės sąjungos pirmininkė Danuta Iljina.

Naujoji profesinė sąjunga tikina siekianti tų pačių tikslų kaip ir senoji.

„Vairuotojai palieka senąja profesinę sąjungą. Mes konstruktyviai bendraujame su administracija ir darbuotojų problemos yra sprendžiamos“, – tikino naujosios profesinės sąjungos vadovė Alina Ryžinskaja.

Senoji profesinė sąjunga oficialiai vienija 259 narius, naujoji –125.

Konkurencija – sveika

Didžiąją dalį Lietuvos profesinių sąjungų vienijančios asociacijos „Solidarumas“ pirmininkė Aldona Jašinskienė tikina, kad ne vienoje šalies įmonėje veikia po kelias profesinės sąjungas.

„Konkurencija nėra blogai – darbuotojai gali pasirinkti geriau jų teises atstovaujantį susivienijimą“, – tikino A.Jašinskienė. Pasak jos, sprendžiant bendras darbuotojų problemas, visų darbuotojų konferencija turėtų spręsti, kurią profesinę sąjungą įpareigoti derėtis dėl atlygio ir sąlygų.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min