Senieji laivai – metalinis vilkikas „Budys“ ir medinės žvejų valtys – jau daugelį metų stovėjo piliavietėje. Į vieną vietą sustatyti istoriniai laivai tapo benamių užuovėja. Susirūpinta, kad šie gali visiškai nuniokoti istorinį paveldą, ir taip apšnerkštą ir prišiukšlintą.
Senieji laivai priklauso jachtininkų muziejui, valdomam jūrinės istorijos ir kultūros klubo „Budys“. Jo vadovas Kostas Frankas guodėsi niekaip neradęs pagalbos tam, kad laivai būtų suremontuoti ir juos būtų galima eksponuoti.
Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr./Iš Klaipėdos piliavietės antradienį specialiu kranu išgabentas istorinis laivas. |
„Klaipėdos laivų remonto“ įmonė sutiko perkelti istorinius laivus į savo teritoriją, kur jie būtų laikomi uždarame kieme. Antradienį specialiu kranu pergabentas metalinis garlaivis „Haroldas“, statytas 1923-iaisiais. Kaip teigė įmonės generalinis direktorius Alvydas Butkus, šis laivas po karo buvo naudojamas „Klaipėdos laivų remonto“ bendrovės kaip vilkikas.
32 tonas sveriantis metalinis gargaras perkeltas specialiu kranu, kurį bendrovė beveik už 1 mln. Lt nupirko Pilies jachtų uostui. Nuotoliniu pultu valdomas kranas sugeba pakelti iki 50 t sveriantį laivą.
Koks bus „Haroldo“ likimas, paaiškės vėliau. Jei prisireiktų laivą restauruoti „Klaipėdos laivų remontas“ pasirengęs tai padaryti. Iš piliavietės teritorijos žadama patraukti ir medines valtis.
Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr./Iš Klaipėdos piliavietės antradienį specialiu kranu išgabentas istorinis laivas. |