Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2009 04 10

Kaune bilietų kainos vėl smogs

Kauno valdžia kirto dar vieną smūgį viešuoju transportu besinaudojantiems kauniečiams – nuo gegužės pirmosios brangs ir vienkartiniai, ir mėnesiniai bilietai bei maršrutinių taksi paslaugos.
Anot bilietų branginimui besipriešinusių politikų, šis nutarimas labiausiai palies jautriausias socialines grupes – pensinio amžiaus kauniečius bei studentus.
Anot bilietų branginimui besipriešinusių politikų, šis nutarimas labiausiai palies jautriausias socialines grupes – pensinio amžiaus kauniečius bei studentus. / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Patvirtintame šių metų miesto biudžete laikinosios sostinės viešojo transporto bendrovėms numačius žymiai mažesnę paramą nei pernai bei nuo metų pradžios beveik 4 kartus padidėjus pridėtinės vertės mokesčiui, įmonėms „Autrolis“ ir „Kauno autobusai“ buvo iškilusi bankroto grėsmė. Prie jos nemenkai prisidėjo ir nuo praėjusių metų užsilikę 19 mln. Lt siekiantys savivaldybės įsiskolinimai vežėjams. Siekiant pagerinti situaciją, šių metų pradžioje viešojo transporto paslaugų įkainiai buvo padidinti maždaug 50 proc. Vėliau buvo sutrumpinti bei praretinti autobusų bei troleibusų maršrutai, leidę bendrą ridą sumažinti 2 mln. km per metus. „Tačiau šie pakeitimai nepadengia susidariusio įmonių deficito“, – vakar tarybos posėdyje aiškino savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Siūlė branginti dar labiau

Savivaldybės transporto specialistai prieš kurį laiką miesto politikams pareiškė, jog vienkartinių bilietų kainas, perkant juos ne pas vairuotojus, būtina kelti iki 2,2 Lt. Tokiam drastiškam tarifų brangimui nepritarę politikai apsistojo ties 1,8 Lt riba. Anot P.Kero, pabranginus vienkartinius bei mėnesinius bilietus, viešojo transporto įmonės per metus gautų 4 mln. Lt papildomų pajamų.

„Šis sprendimas leis transporto įmonėms išgyventi. Priešingu atveju mes galime užtraukti grėsmę, jog miesto gyventojai išvis liks be autobusų ir troleibusų paslaugų, o tai būtų daug blogiau nei pabrangę bilietai“, – svarstant šį klausimą taryboje vakar teigė konservatorius Marijus Panceris.

Išvadino Somalio piratu

Sprendimui pabranginti autobusų ir troleibusų bilietus itin priešinosi tarybos opozicijoje esančių partijų atstovai, diskusijas apie ekonominę tarifų didinimo naudą pavertę politikavimu.
„Kelti kainas reiškia žlugdyti žmones ir ypač studentus bei pensininkus. Siūlyčiau miesto vadovams atsisakyti tarnybinių automobilių, nusipirkti mėnesinį bilietą ir mėnesį pasivažinėti troleibusais. Kaip politikams, gal nuolaidą bilietams pritaikys, – ironijos nestokojo tarybos narys Kęstutis Mikėnas, – Siūlyčiau sprendimą atidėti, nes tam dar ne metas. Dabar bilietų pabrangimas miestui tik pakenktų“.

„Jūs save galite lyginti su Somalio piratais, nors jie gal žmones apiplėšinėja žiauriau“, – vaizdingais palyginimais valdančiosios koalicijos adresu svaidėsi Pranas Paškevičius.

Brangs tiek, kiek kainuoja alaus bokalas

Teisę šiuo klausimu pareikšti savo poziciją tarybos posėdyje gavo ir studentų atstovai. „Mes, kaip studentai, negalime tylėti šiuo opiu mums klausimu. Kartu su pensinio amžiaus žmonėmis mes esame tos socialinės grupės, kurios dėl šio sprendimo nukentėtų labiausiai. Viešasis transportas mums yra vienintelė priemonė iš gyvenamosios vietos nuvykti į paskaitas. Jei pritarsit šiam sprendimui, mums mėnesinis bilietas brangs iki beveik 18 Lt“, – sakė Vytauto Didžiojo universiteto Studentų atstovybės prezidentas Donatas Juodpusis.

„Studentams mėnesinis bilietas pabrangtų vidutiniškai vienu bokalu alaus“, – studentų atstovo pareikštą nuomonę komentavo meras Andrius Kupčinskas, užsiminęs, jog pabranginus bilietus, veikiausiai būtų grąžintas savaitgalio naktimis iki balandžio pradžios važiavęs troleibusas.

Palies ir maršrutinius taksi

Po karštų diskusijų priartėjus balsavimui, tarybos dauguma nepritarė vienos frakcijos siūlymui šio sprendimo priėmimą nukelti ateičiai. Galiausiai miesto politikai nutarė vienkartinius bilietus, perkamus ne viešajame transporte, nuo gegužės 1 dienos nuo 1,7 Lt pabranginti iki 1,8 Lt. Šiuos bilietus perkant pas vairuotojus, jų kaina nekis ir sieks 2 Lt. Nors tarybai buvo siūloma mėnesinius, visomis savaitės dienomis galiojančius bilietus branginti iki 92 Lt, politikai apsistojo ties 88 Lt riba. Elektroninė šio bilieto versija nuo ateinančio mėnesio pradžios brangs iki 84 Lt. Analogišku santykiu brangs ir mėnesiniai bilietai, kuriems taikomos lengvatos.

Viešojo transporto paslaugų brangimo vajus palies ir maršrutinius taksi. Nors dieną šia viešojo transporto rūšimi besinaudojantys kauniečiai mokės tiek pat, kiek ir iki šiol, t. y. 2,5 Lt, nuo 22 val. maršrutinių taksi paslaugos kainuos jau 3 Lt.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius