Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2009 03 17

Kauno viešasis transportas veš taupymo režimu

Nuo balandžio autobusais ir troleibusais besinaudojantiems kauniečiams viešojo transporto stotelėse teks stoviniuoti ilgiau, o po naktinių linksmybių namo norintis grįžti jaunimas bus priverstas naudotis taksi paslaugomis arba kulniuoti pėsčiomis.
Troleibusas
Troleibusas / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Skylėtame šių metų Kauno miesto biudžete viešojo transporto sektoriui numačius žymiai mažesnę sumą nei pernai, o bendroves nuo sausio užspaudus beveik 4 kartus išaugusiam pridėtinės vertės mokesčiui, savivaldybėje buvo pradėtas kurti planas, viešojo transporto įmonėms leisiantis išgyventi šį sunkų laikotarpį. Pasak specialistų, šio plano esmė paprasta – autobusai ir troleibusai važiuos rečiau ir trumpiau. Nors nei vieno maršruto visiškai atsisakyti neketinama, neatmetama tikimybė, jog dar šiais metais gali brangti važiavimo bilietai.

Praėjusį mėnesį patvirtintame Kauno miesto biudžete viešojo transporto bendrovėms buvo numatyta net 5 mln. Lt mažesnė suma nei pernai. Šįmet „Kauno autobusus“ ir „Autrolį“ iš miesto iždo turėtų pasiekti apie 47,5 mln. Lt. Tiesa, beveik pusę šios sumos, t. y. 19 mln. Lt, sudarys nuo praėjusių metų užsilikusi savivaldybės skola.

Didžiuliai autobusai neretai veža orą...

„Didžiuliai autobusai neretai veža orą“, – vasario pabaigoje tvirtinant biudžetą akcentavo savivaldybės administracijos direktorius Vygantas Gudėnas, taip netiesiogiai užsimindamas apie būtinybę peržiūrėti daugelį autobusų bei troleibusų maršrutų.

Teks ilgiau palūkėti
Panašu, jog šiems valdininko žodžiams lemta išsipildyti. Anot viešojo transporto sistemos optimizavimo planą rengiančio Transporto skyriaus vedėjo Pauliaus Kero, autobusai šiais metais nuvažiuos 4 proc. mažiau kilometrų nei buvo planuota. Tuo tarpu troleibusus besirenkančius miestiečius šis taupymo planas palies dar labiau – elektra varomų transporto priemonių rida šiais metais bus sumažinta net 12 proc.

„Ieškome būdų, kaip išgyventi su turimu biudžetu ir kaip įmanoma su mažesnėmis problemomis keleiviams, – aiškino transporto specialistas. – Dienos metu tarp rytinio ir vakarinio piko troleibusai ir autobusai važinės rečiau. Tačiau tai nebus drastiškas išretėjimas – laukimo laikas keleiviams gali pailgėti keliomis minutėmis. Tuo tarpu piko metu stengsimės išlaikyti tą patį transporto priemonių skaičių.“

Ramina kauniečius
Šiuo metu rengiamas taupymo planas labiausiai praretins pagrindinėmis miesto gatvėmis važiuojančių troleibusų maršrutus. „Pakeitimus darysime tokiose trasose, kur yra galimybė rinktis ne konkretaus maršruto troleibusą, tačiau bet kurį važiuojantį. Ne piko metu jų apkrovimas nebūna didelis“, – tvirtino P.Keras.

Pakeitimus darysime tokiose trasose, kur yra galimybė rinktis ne konkretaus maršruto troleibusą, tačiau bet kurį važiuojantį. Ne piko metu jų apkrovimas nebūna didelis...

Kalbėdamas apie autobusus, valdininkas patikino, jog šie važinėja ir taip palyginti retai, tad jų maršrutų retinimas bus mažesnis nei troleibusų. „Jeigu į miesto pakraštį važiuoja keli skirtingo maršruto autobusai, vienas jų galbūt ir nebeprivažiuos iki pat ne itin tankiai apgyvendintos teritorijos. Galbūt kai kurie besidubliuojantys maršrutai važiuos tik piko metu. Tačiau nebus taip, kad žmonės liks be aptarnavimo“, – patikino Transporto skyriaus vadovas.

Atsisakys „S“ maršruto
Paklaustas, kokius maršrutus palies permainos, P.Keras slapukavo. Valdininkas paaiškino, jog kol nepriimti galutiniai sprendimai, neverta gąsdinti kauniečių. Didžioji dalis planuojamų transporto tvarkaraščių pakeitimų įsigalios nuo balandžio. P.Keras patvirtino, jog tikrai bus atsisakyta ir savaitgaliais kursuojančio naktinio troleibuso. „Planuojame autobusų ir troleibusų nuvažiuojamą kelią sutrumpinti maždaug 2 mln. km. Tai leistų sutaupyti daugiau nei 8 mln. Lt. Svarbiausia yra tai, kad krizės poveikį kuo mažiau pajustų keleiviai“, – akcentavo transporto specialistas.

Darbuotojų neatleis
Bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis tvirtino, jog keleiviai maršrutų praretinimo pajusti neturėtų. „Jeigu miestiečiai nebūtų informuoti apie pasikeitimus, tai nelabai juos ir pajustų, – sakė bendrovės vadovas. – Mes išanalizavome, kurie maršrutai dubliuojasi ir kuriuose nėra daug keleivių. Pasikeitimai palies tik šiuos maršrutus ir tai tik ne piko metu.“

M.Grigelis užsiminė, jog šiuo metu rengiamą taupymo planą bene labiausiai pajus 3 maršruto autobusu besinaudojantys keleiviai: „Gali būti, kad vieną reisą ne piko metu visai panaikinsime.“ „Kauno autobusų“ vadovas patikino, jog nė vienas iš 340 įmonės vairuotojų, kurių atlygis sudaro nemenką bendrovės biudžeto dalį, darbo nepraras. „Tiesa, atlyginimų mažėjimo veikiausiai neišvengsime“, – neslėpė pašnekovas.

Bilietai gali brangti

Savivaldybės Transporto skyriaus vadovas P.Keras neslėpė, jog atmesti važiavimo bilietų kainos didinimo tikimybės negalima. „Dabar mes stengiamės sumažinti bendrovių išlaidas. Jei jų nepavyks sumažinti tiek, kiek reikia, gali tekti svarstyti ir apie tarifo didinimą, – neslėpė valdininkas. – Tačiau tai nebūtų dideli pokyčiai. Tiesa, apie tai kalbėti per anksti. Kai matysime, kiek sugebėjome sumažinti sąnaudas, tada ir galvosime.“

Maršrutinių taksi vežėjai laukia

Šiais metais gana smarkiai sumažėjo keleivių, besinaudojančių maršrutinių taksi paslaugomis, skaičius. Nors savo veiklą toliau tęsia visi šias paslaugas iki šiol teikę vežėjai, gali būti, jog maršrutiniai taksi taip pat bus priversti Kauno gatvėmis važinėti rečiau. „Maršrutinių taksi mašinų skaičius sumažėjo jau prieš Naujuosius metus. Dabar kol kas stebime situaciją ir ją analizuojame. Ar teks dar retinti maršrutus, parodys ateitis“, – sakė Kauno maršrutinių taksi įmonių asociacijos pirmininkas Gintaras Girkantas.

Faktai apie Kauno viešąjį transportą

Kaune kasdien važinėja 142 troleibusai. Per metus jie nuvažiuoja apie 11 mln. km. Troleibusų tinklo ilgis siekia 370 km. Laikinosios sostinės gyventojus vežioja 150 autobusų, kurie per metus įveikia apie 10,8 mln. km. Autobusų maršrutų ilgis sudaro 1024 km.

Kaune kasdien važinėja apie 300 maršrutinių taksi.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius