-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2010 09 27

Kaunui siūlo įsigyti elektra ir dyzelinu varomų autobusų „Volvo“

Viešojo transporto bendrovė „Kauno autobusai“ pirmadienį visuomenei pristatė dyzeliu ir elektra varomą autobusą „Volvo 7700 Hybrid“.
Autobusas „Volvo“ pirmadienį buvo pristatytas kauniečiams.
Autobusas „Volvo“ pirmadienį buvo pristatytas kauniečiams. / Kauno miesto savivaldybės nuotr.

Pristatyme dalyvavę Kauno miesto vadovai negailėjo pagyrų technologijoms, kurias į autobusą įdiegė „Volvo Bus Corporation“, suteikusi progą išbandyti Kaune minėtą transporto priemonę. „Volvo 7700 Hybrid“ gali vežti daugiau keleivių ir sunaudoja iki 35 proc. mažiau degalų.

„Šiame autobuse sumontuotas nedidelio darbo tūrio – 5 litrų dyzelinis variklis ir elektros motoras, kurie gali veikti ir kartu, ir atskirai“, – pasakojo UAB „Kauno autobusai“ technikos direktorius Kęstutis Derliūnas.

Autobusui stabdant, susidaranti energija panaudojama ličio jonų akumuliatorių baterijų įkrovimui, kurios varo elektros variklį autobusui pradedant važiuoti.

Autobusui sustojus dyzelinis variklis automatiškai išjungiamas, o pradeda važiuoti varomas tik elektros variklio. Dyzelinis variklis įsijungia, kai autobusas pasiekia 15–20 km/val. greitį. Oro kompresorius, oro kondicionierius ir vairo stiprintuvas veikia nuo elektros energijos, gaunamos autobuso stabdymo metu ir neapkrauna dyzelinio variklio.

Bandymai Londone ir Geteborge parodė, kad hibridiniai autobusai iki 35 proc. sumažina išmetamo anglies dvideginio kiekį, o azoto oksidų ir kietųjų dalelių emisijos lygis sumažėjo nuo 40 iki 50 proc.

Serijinė „Volvo 7700 Hybrid“ autobusų gamyba pradėta 2010 m. gegužės pabaigoje. Tai naujausia transporto priemonė, kurią išbandė Kauno vežėjai.

Vien per rugsėjį „Kauno autobusai“ išbandė tris autobusus. Prieš tai buvo pristatyti gamtinėmis dujomis varomis „Irisbus Citelis“ ir „Solaris“ autobusai.

„Tokie bandymai suteikia progą betarpiškai įvertinti Europos autobusų gamintojų produkciją“, – neabejoja K.Derliūnas.

„Kauno autobusai“ tikisi, kad pasinaudojus Sanglaudos fondo 2007–2013 m. skirtomis lėšomis, pavyks įsigyti keliolika šiuolaikiškų autobusų.

ES ekologiško viešojo transporto plėtrai Lietuvoje numatyta 75 mln. Lt. Europos bendrija skirs 85 proc. autobusų įsigijimo paramos, o 15 proc. turės prisidėti paraiškos teikėjas.

Šiuo metu „Kauno autobusai“ eksploatuoja 195 autobusus, kurie įvairiais miesto maršrutais kasdien perveža daugiau nei 100 tūkstančių keleivių.

Bendras autobusų „amžiaus” vidurkis siekia per 14 metų. Tarp jų naujausi yra „Solaris Urbino 12“ autobusai, kurių įmonė turi 55. Likę trys ketvirtadaliai transporto priemonių skaičiuoja nuo 12 iki 22 metų.
 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius