Dienraštis „Vakarų ekspresas“ Klaipėdos uoste ieško likimo valiai paliktų laivų ir jų savininkų. Pastarieji uostininkams yra įsiskolinę nemenkas sumas už laivų saugojimą krantinėse. Išsireikalauti skolas tenka net teismuose. Pastebima, kad pastarąjį dešimtmetį laivų vaiduoklių žymiai sumažėjo.
Laivus remontuojantiems savininkams kartais pritrūksta pinigų, tad jie savo turtą Klaipėdos uoste tiesiog palieka likimo valiai.
„Didžioji dalis iš tų pamestųjų laivų būdavo palikti po remonto. Scenarijus paprastas: laivas atplukdomas į Klaipėdos uostą remontuoti, remontuojamas kokius metus, vėliau savininkui nebepakanka pinigų tęsti remontą ar atsiskaityti už jį, ir laivas būdavo tiesiog paliekamas. Uosto direkcija mažai ką gali padaryti šioje srityje – atplaukus laivui juk neatspėsi, kad jis yra įtartinas.
Šiuo metu situacija yra tikrai nepalyginti geresnė. Dabar sąlygos palikti be priežiūros laivus jau nebepalankios. Be visų kitų dalykų, pagerėjo ir jų priežiūra, ir gana operatyviai reaguojama į rizikingus laivus“, – Uosto direkcijos Teisės departamento direktorių Liną Rudį cituoja dienraštis.
Dienraštis „Klaipėda“ apžvelgia situaciją vizitine uostamiesčio kortele vadinamose Baltijos ir Taikos prospektų žiedinėje sankryžoje. Informuojama, kad pagaliau bus pakeisti išdaužyti jas apšviečiančių žibintų stiklai. Miesto tvarkdariai spėja, kad neseniai sudėtus stiklus galėjo iškulti vandalai.
„Gal metė iš kokio akmens ar sniego gniūžtės. Ši vieta yra ir labai vėjuota. Gal dėl to susidarė vibracija ir stiklai išdužo. Remontuojant šviestuvus, į žiedą turės įvažiuoti autobokštelis. Senieji stiklai bus pakeisti naujais, nedūžtančiais. Bus pakeistos ir lemputės. Darbai atsieis apie 3,5 tūkst. litų“, – dienraščiui pasakojo Klaipėdos savivaldybės Miesto ūkio departamento direktoriaus Liudvikas Dūda.