Vienu metu čia plaukioja apie 2 000 laivų, o metinis laivų kiekis pasiekia 10 000 – tai nulemia milžiniškus į aplinką išmestų sieros, azoto ir anglies oksidų kiekius. Tarptautinės organizacijos, tokios, kaip Tarptautinė Jūrinė Organizacija (TJO), Europos Sąjunga (ES) per savo atitinkamus padalinius nuolat griežtina laivų taršos į atmosferą ribojančius reikalavimus ir taip siekia sumažinti emisijas.
Apie iššūkius laivybos sektoriuje, galimus jų sprendimo būdus, š.m. lapkričio 3 d. ketinama diskutuoti Klaipėdoje. Tarptautinė rizikos valdymo kompanija „Det Norske Veritas“ (DNV), savo veiklą, dar 1864 metais pradėjusi nuo Laivų Klasifikavimo, kviečia laivybos sektoriaus atstovus į jau tradiciniu tapusį, specializuotą DNV Laivybos Seminarą. Šį kartą, rengėjai siūlys pagvildenti aplinkosauginius reikalavimus, galimas išeitis, bei įmanomas išlaidų mažinimo galimybes laivyboje. Kompanijos specialistai visame pasaulyje atlieka įvairaus tipo tyrimus ir studijas, teikia rekomendacijas ir vertinimus, ypatingą dėmesį skiria aktualiems klausimams, tuo pačiu įvertina ekonominio efektyvumo aspektus.
DNV specialistai Klaipėdoje vyksiančiame tradiciniame DNV Laivybos Seminare ketina skirti ypatingą dėmesį aplinkosauginėms problemos – bus aptarti naujausi aplinkosauginiai reikalavimai, kurie palies Baltijos jūros regione dirbančias laivybos bendroves. Ne paslaptis, kad naujieji reikalavimai ženkliai padidins laivų savininkų papildomas išlaidas. Seminaro metu bus apžvelgiamos techninės galimybės, kurios gali padėti sumažinti iš laivų išmetamų teršalų kiekį bei padės išvengti papildomų išlaidų, kurios susijusios su šių reikalavimų užtikrinimu.
Bus diskutuojama, kaip būtų galima ne tik apsaugoti jūros aplinką nuo galimo neigiamo poveikio, bet ir taikant DNV sukurtas metodikas, krovinių ir keleivių jūrinius pervežimus padaryti ekonomiškesniais. Kadangi DNV specializuojasi ir suskystintų gamtinių dujų (SGD/LNG) sektoriuje, specialistai aptars klausimus, susijusius su SDG/LNG panaudojimu laivyboje.
„Mes tikime, kad diskusijos, kaip kuo labiau sumažinti taršą, nesiliaus ir taps dar aktyvesnės – tai ypač aktualu Baltijos jūros regionui. Mūsų specialistai yra pateikę studijos išvadas, kaip iki 2030 metų būtų galima laivų išmetamų taršalų kiekį į atmosferą sumažinti net trečdaliu. Šias rekomendacijas ir kitas aplinkosaugos ir laivybos aktualijas pristatysime Klaipėdoje vyksiančiame seminare“, – pasakojo seminaro organizatoriai.
Seminaras bus rengiamas lapkričio 3 d. (ketvirtadienį), Klaipėdos universiteto AULA MAGNA auditorijų komplekse (H. Manto g. 84, „Studlendas“) Pradžia – 9:00 val.