Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2009 05 11

Laisvės alėją baigia okupuoti mašinos

„Kaip yra iš tiesų – Laisvės alėja yra pėstiesiems ar automobiliams skirta gatvė?“ – toks klausimas kyla daugybei šia miesto arterija vaikštančių pėsčiųjų, kasdien priverstų kvėpuoti mašinų išmetamosiomis dujomis ir saugotis įžūliai vairuojančių chuliganų.
Kuo toliau, tuo labiau Laisvės alėja primena ne pėstiesiems skirtą gatvę, o greitkelį, kuriuo nuolat zuja lengvasis ir sunkusis transportas.
Kuo toliau, tuo labiau Laisvės alėja primena ne pėstiesiems skirtą gatvę, o greitkelį, kuriuo nuolat zuja lengvasis ir sunkusis transportas. / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Pro minią Laisvės alėja einančių žmonių bando prasibrauti krovininė mašina, Daukanto gatvėje su vėju lenktyniauja automobilis – tai kasdieniai vaizdai miesto centre. Visai prie pat centrinio miesto fontano per dienų dienas stovintys prabangūs automobiliai jau yra tapę vienu iš Laisvės alėjos simbolių.

Šios transporto keliamos problemos ypač išryškėjo atšilus orams, į miesto centrą atviliojusiems minias kauniečių bei miesto svečių. Laikinosios sostinės vadovų kantrybės taurę perpildė incidentas, nutikęs balandžio pabaigoje, kai ties vienu knygynu bandęs apsisukti sunkvežimis nulenkė apšvietimo stulpą ir nutraukė elektros komunikacijas. Kauno vadovai tokia situacija piktinasi ir kaltina policiją, esą ši niekaip nesugeba pažaboti didelio Laisvės alėja ir kitomis pėstiesiems skirtomis gatvėmis zujančio automobilių srauto. Policijos vadovai tokiais politikų kaltinimais stebisi ir akcentuoja didžiulį savivaldybės išduotų leidimų įvažiuoti į pėsčiųjų zonas skaičių.

Yra buvę atvejų, kai transportas partrenkė pėsčiuosius. Kad ir prieš kelerius metus, kai motorolerio vairuotojas partrenkė ir sunkiai sužalojo vyrą, o vėliau pabėgo, – nelaimingą atsitikimą prisiminė D.Česnauskas.

Dar prieš 8 metus savivaldybės tarybos priimtas sprendimas numato, jog leidimus įvažiuoti į valstybės saugomas teritorijas – Laisvės al., Vilniaus g., S.Daukanto g., L.Sapiegos g. dalį, Nepriklausomybės a., Vienybės a. ir Vasario 16-osios g. dalį – nemokamai gali gauti šioje teritorijoje gyvenantys ar biudžetinėse įstaigose dirbantys kauniečiai. Specialiosios paskirties transportui įvažiuoti į minėtas gatves ir aikštes leidimo nereikia visai.

„Leidimus gauna tie, kurie įrodo, jog, norėdami grįžti namo, jie privalo įvažiuoti į valstybės saugomas teritorijas“, – trumpai paaiškino leidimus išduodančio savivaldybės Komunalinio ūkio skyriaus vedėjo pavaduotojas Zenonas Girčys.

Tuo tarpu asmenys, kurie neturi teisės nemokamai gauti nuolatinių leidimų, yra priversti įsigyti vienkartinius arba mėnesinius leidimus, priklausomai nuo transporto priemonės dydžio kainuojančius nuo keliasdešimties iki kelių šimtų litų.

Siekdama kovoti su nepaliaujamai augančiais centre važinėjančio transporto srautais, miesto savivaldybė prieš daugiau nei metus įvedė keletą apribojimų. Taryba tąkart nutarė uždrausti centre esančias parduotuves, kavines bei kitas įstaigas aptarnaujančiam transportui į valstybės saugomas teritorijas įvažiuoti nuo 11 iki 15 val. Be to, centrinėse miesto gatvėse bei aikštėse buvo uždrausta važinėtis motoroleriais ir motociklais, nebent juos vairuotojų čia gyvenantys kauniečiai.

Dažniausi pažeidėjai – be leidimų

Tačiau panašu, jog visi šie draudimai dėl miesto centre nuolat zujančių automobilių kylančių problemų neišsprendė. „Blogiausia būna vakarais, nes vis atsiranda tokių, kurie, įvažiavę į Daukanto gatvę, stipriai paspaudžia akseleratoriaus pedalą ir didžiulį triukšmą skleidžianti mašina pralekia keldama pavojų pėstiesiems. Būna, kad vakarais pravažiuoja automobilis, kuriame garsiai plyšauja muzika. Vietiniai gyventojai tuomet būna priversti jos klausytis. Beje, ant šių automobilių leidimų įvažiuoti į Laisvės alėją dažniausiai nesimato“, – pasakojo jau daugiau kaip 5 metus Daukanto gatvėje gyvenantis studentas Giedrius Kviklys ir pridūrė, jog vietiniai gyventojai, turintys leidimus įvažiuoti į pėsčiųjų gatves, jokių problemų nekelia.

„Yra buvę atvejų, kai transportas partrenkė pėsčiuosius. Kad ir prieš kelerius metus, kai motorolerio vairuotojas partrenkė ir sunkiai sužalojo vyrą, o vėliau pabėgo“, – nelaimingą atsitikimą prisiminė Centro policijos komisariato viršininko pavaduotojas Danas Česnauskas.

Kaltina policiją

Kauno meras Andrius Kupčinskas pripažino, jog gausybė pėsčiųjų gatvėmis važinėjančių automobilių ir sunkvežimių yra skaudi problema, tačiau kaltę dėl to vertė esą ne visai gerai savo darbą atliekantiems policijos pareigūnams.

„Man pačiam teko ne kartą einant matyti, kad dalis vairuotojų tikrai itin įžūliai važinėja. Kai kurie piliečiai įsigudrina su automobiliu vos ne į pačią parduotuvę įvažiuoti, – vairuotojų įpročiais stebėjosi A.Kupčinskas. – Mes nuolat prašome policijos šiam dalykui skirti atitinkamą dėmesį. Policija turėtų labiausiai susirūpinti Laisvės alėja, nes ji yra reprezentacinė miesto vieta. Man tikrai keista, kad neskiriamas dėmesys kontroliuoti, kaip alėjoje juda transportas. Nejaugi mes turime laukti eismo įvykio, kad susirūpintumėme pėsčiųjų saugumu?“.

Išdavė per daug leidimų

Kauno policijos Patrulių rinktinės vadas Remigijus Balandis, išgirdęs tokius mero priekaištus, tėškė kontraargumentą. „Savivaldybė yra išdavusi daugybę leidimų įvažiuoti į pėsčiųjų zonas. Ir kodėl dabar jie patys yra nepatenkinti, aš nežinau“, – nedaugžodžiavo policijos pareigūnas.

R.Balandis tvirtino, jog centrinėse miesto gatvėse patruliuojantys jo pavaldiniai retkarčiais užfiksuoja vairuotojų daromų pažeidimų. „Tačiau kad vairuotojai įvažiuotų į pėsčiųjų zonas neturėdami leidimų, būna tik vienetai“, – tikino pašnekovas.

Į minėtas teritorijas be leidimo įvažiavusiam vairuotojui gresia atsakomybė už ženklo „Pėsčiųjų zona“ nepaisymą. Už šį pažeidimą yra numatyta nuo 50 iki 100 Lt dydžio bauda.

Komunalinio ūkio skyriaus vedėjo pavaduotojas Z.Girčys išreiškė viltį, jog kovoti su Laisvės alėją ir kitas pėstiesiems skirtas gatves okupavusiu transportu padės nuo birželio 1 dienos savo veiklą pradėsiantis savivaldybės Viešojo saugumo poskyris. „Tai bus viena iš prioritetinių jų veiklos sričių“, – patikino valdininkas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius