Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2009 10 26

Lėktuvu, į Vilnių neva gabenusiu „Al Qaeda“ teroristus, iš tiesų skraido roko žvaigždės

Lėktuvu, kuris, pasak amerikiečių televizijos „ABC News“ pranešimo, 2004 m. rudenį iš Afganistano į Vilnių galėjo slapta atgabenti „Al Qaeda“ teroristų, kurie galėjo būti kalinami neva Lietuvoje įkurtame slaptame CŽV kalėjime, iš tiesų skraido pasaulinio masto roko žvaigždės ir Afrikos šalių prezidentai.
„Boeing“ pilotų kabina
„Boeing“ pilotų kabina / „Boeing“ nuotr.

Praėjusią savaitę išplatintame „ABC News“ pranešime teigiama, kad „2004 metų rugsėjo 20 dieną lėktuvas Boeing 707 su numeriu N88ZL atliko tiesioginį skrydį iš Bagramo oro bazės (Afganistane) į Vilnių“. Buvusių CŽV pareigūnų teigimu, kuriuos cituoja ABC, lėktuve buvo teroristinės organizacijos „Al Qaeda“ sulaikytasis, kuris buvo gabenamas iš vienos sulaikymo vietos į kitą.

ABC taip pat skelbė, kad „2005 metų liepą CŽV užsakomasis lėktuvas Gulfstream IV su numeriu N63MU skrido tiesiogiai iš Kabulo į Vilnių. Keli buvę CŽV pareigūnai, dalyvavę CŽV kalėjimų programoje, patvirtino skrydį kaip kalinio perkėlimą į Lietuvą“.

Pasirodžius šiems pranešimams, Seimo nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto pirmininkas Arvydas Anušauskas kreipėsi į Civilinės aviacijos administraciją, prašydamas patikrinti amerikiečių televizijos paskelbtus duomenimis. Pirmadienį A.Anušauskas pranešė gavęs atsakymus, jog „ABC News“ nurodyti lėktuvai, esą atgabenę kalinius, nurodytu laiku nei buvo, nei kirto Lietuvos teritoriją.

CŽV naudojosi išnuomotais lėktuvais

Beje, vienas su CŽV siejamas lėktuvas Vilniuje iš tiesų buvo nusileidęs. Apie tai, kad po priedanga skraidęs CŽV lėktuvas bent vieną kartą leidosi Vilniuje, kalbama dar 2006 m. lapkričio 16 d. datuotame Europos parlamento Laikinojo komiteto tariamam CŽV vykdytam kalinių gabenimui ir neteisėtam kalinimui Europos šalyse tirti darbo dokumente Nr. 8.

Europos parlamento komitetas savo dokumente pateikė ataskaitą apie privačias ir orlaivių nuomos paslaugas teikiančias įmones, kurių paslaugomis naudojosi CŽV. Ten pat pateikiami duomenys apie CŽV naudotus orlaivius (kai kuriais atvejais įrodytam „ypatingam persekiojimui“), taip pat nurodomos Europos valstybės, kuriose leidosi CŽV lėktuvai.

Remiantis agentūros „Eurocontrol“ pateiktais duomenimis, Europos parlamento ataskaitoje smulkiai suregistruoti skrydžiai, kurie buvo vykdomi nuo 2001 m. pabaigos iki 2005 m. gruodžio 31 d. Taip pat pažymima, kad su CŽV susijusių skrydžių galėjo būti ir daugiau.

Ataskaitoje užfiksuota, kad bent vieną kartą CŽV lėktuvas buvo nusileidęs ir Vilniuje.

Pasak Europos parlamento tyrėjų, Vilniuje leidosi lėktuvas, kurio numeris yra N8213G. Lėktuvas Vilniuje buvo nusileidęs 2003 m. vasario 4 d. Į mūsų šalį jis atskrido iš Frankfurto, o jau kitą dieną kilo iš Varšuvos skristi atgal į Frankfurtą.

N8213G yra orlaivis Lockheed L100-30 Hercules. Orlaivyje yra vietos kroviniams bei maždaug 100 keleivių. Orlaivis naudoja įmonės „Prescott Support“ vardą. Ant vieno orlaivio šono yra užrašytas pavadinimas „Prescott“. Remiantis JAV spaudos pranešimais, įmonė „Prescott Support“ tarnauja kaip CŽV priedanga kaliniams gabenti ir yra susijusi su JAV vyriausybe“, – rašoma Europos Parlamento komisijos dokumente.

Jei norite peržiūrėti šio lėktuvo nuotraukas, spauskite čia.

Amerikos Centrinė žvalgybos valdyba gana dažnai naudojasi privačių bendrovių lėktuvais. CŽV juos tiesiog išsinuomoja. Civiliniai orlaiviai kai kuriuose pasaulio oro uostuose kelia mažiau įtarimų, tad JAV specialiesiems agentams vienoje ar kitoje šalyje yra lengviau nuslėpti savo atvykimą ar išvykimą. Kai kuriais atvejais kariniai lėktuvai būtų tiesiog neįleidžiami į oro uostus, tuo tarpu civilinės aviacijos orlaiviai į juos patenka be jokių kliūčių.

Nuomodamasi lėktuvus CŽV dažnai naudojasi ir fiktyvių bendrovių paslaugomis. Kartais bendrovės įkuriamos tik vienam sandoriui ir naikinamos, kai operacija baigiama. Dažniausiai tokios bendrovės turi tik pašto dėžutės numerį ir vos vieną darbuotoją.

Slaptoms operacijoms dažnai naudojami ir nuomojamų orlaivių numerių keitimai, dažnai bendradarbiaujama su tikromis, tačiau užslaptintomis bendrovėmis. Viskas organizuojama taip, kad pasibaigus slaptos CŽV operacijos etapui, kuo lengviau būtų panaikinti pėdsakus.

Nepaisant to, buvo nustatyta, kad „nuo 2001 m. iki 2005 m. orlaiviai, tiesiogiai ar netiesiogiai kontroliuojami CŽV, nusileido Europos oro uostuose daugiau nei tūkstantį kartų“, – rašoma Europos parlamento komiteto dokumentuose.

N88ZL naudojasi roko žvaigždės

Europos parlamento tyrėjai, surinkę duomenų apie 32 lėktuvus, slapta naudotus CŽV ir galėjusius slapta gabenti kalinius, nė viename savo dokumente nemini praėjusią savaitę „ABC News“ paskelbtų lėktuvų numerių. Šių numerių nemini ir nepriklausomi tyrėjai, surinkę duomenų apie šimtus skrydžių, siejamu su CŽV.

15min.lt atlikusi savo tyrimą, nesunkiai nustatė, kad 2004 m. rugsėjo 20 d. lėktuvas Boeing 707-330B (kurio numeris N88ZL) buvo užfiksuotas Suomijos sostinės Helsinkio oro uoste. Jis ten tądien net buvo nufotografuotas.

Šio lėktuvo savininkė yra JAV bendrovė „Elizabeth Sukie Lowa LTD“, registruota Majamyje, Floridoje. Beje, tuo pačiu adresu registruota ir daugiau bendrovių, daugiausiai užsiimančiu transporto ir pervežimų verslu. Bendrovėje darbuojasi nuo 1 iki 5 darbuotojų, metinė apyvarta viršija pusę milijono dolerių.

Lėktuve Boeing 707-330B, kurį savo pranešimose mini „ABC News“, įrengta 30 patogių krėslų, taip pat kelios miegamos vietos, dušas. Anksčiau lėktuvą reguliariems skrydžiams naudojo kelios aviakompanijos. Orlaivį įsigijus bendrovei „Lowa“, jis pradėtas naudoti užsakomiesiems skrydžiams. Dažniausiai juo naudojasi roko žvaigždės ir kai kurių Afrikos šalių prezidentai.

Štai 2004 m. rugsėjo pradžioje koncertuoti į Roterdamą (Nyderlandai) šiuo lėktuvu skrido reperis „50 Cent“.

2004 m. lapkričio mėnesį šiuo lėktuvu į turą po Australiją išsirengė legendinė grupė „The Eagles“. Lėktuvu grupė naudojosi maždaug tris savaites. Prieš tai tuo pačiu lėktuvu grupė skrido į Honkongą ir Tokiją.

2005 m. vasarą šis lėktuvas buvo išnuomotas Gabono prezidento kelionei į Europą.

2005 m. lapkričio 28 d. orlaivis į Braziliją koncertuoti atgabeno grupę „Pearl Jam“. Tų pačių metų gruodžio 6 d. „Pearl Jam“ šiuo lėktuvu iš Brazilijos koncertuoti išskrido į Meksiką.

2006 m. vasarį lėktuvu naudojosi grupė „Bon Jovi“.

2007 m. spalį šiuo lėktuvu vizito į Puerto Riką skrido Angolos prezidentas.

Šiemet lėktuvu naudojosi pop žvaigždė Beyonce. Rugsėjį ji skrido į Australiją. O spalį orlaiviu kelionei į Kosta Riką naudojosi „Depeche Mode“.

Sunku patikėti, kad šis lėktuvas Vilniaus oro uoste būtų sugebėjęs nusileisti slapta. Žmonės, susiję su aviaciją, savo forumuose internete nuolat pabrėžia, kad šis „ABC News“ pranešime minimas Boeing 707-330B yra gana retas modelis. Tad nusileidęs bet kuriame pasaulio oro uoste, jis iš karto sukelia susidomėjimą.

Su aviacija susiję 15min.lt šaltiniai irgi tvirtina, kad šio 1965 m. pagaminto lėktuvo nusileidimas Vilniaus oro uoste tikrai būtų buvęs pastebėtas. „Tačiau niekas nepamena, kad jis čia būtų buvęs. Šio orlaivio neįmanoma nepastebėti“, – teigia aviacijos specialistai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius