2011 07 12

Lietuva kratosi aviacijos užkampio etiketės

Prieš keletą metų Lietuva buvo išbraukta iš daugelio oro bendrovių žemėlapių, tačiau pirmojo 2011-ųjų pusmečio šalies oro uostų rezultatai rodo, kad padėtis jau akivaizdžiai pagerėjusi.
„Ryanair“ kompanijos lėktuvas
„Ryanair“ kompanijos lėktuvas / BFL/Tomo Lukšio nuotr.

Trijuose tarptautiniuose šalies oro uostuose per pirmus šešis šių metų mėnesius keleivių gerokai pagausėjo, labiausiai – Kaune, tačiau kovodami dėl vietos po saule mūsų oro uostai pradėjo kaišioti kojas vienas kitam, antradienį informuoja dienraštis „Lietuvos rytas“ .

Per Tarptautinį Vilniaus oro uostą šiemet birželį skrido 186,1 tūkst. keleivių – net 24,5 proc. daugiau nei pernai tuo pat metu.

Oro bendrovių varžytuvėse pirmauja užsakomųjų skrydžių įmonė „Small Planet Airlines“ – birželį ji skraidino 17 proc. visų Vilniaus oro uosto keleivių.

Vos du mėnesius į Lietuvos sostinę skraidanti airių pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ atsiriekė antrąjį pagal dydį pyrago gabalą – 15 proc. keleivių, balandį skrydžius pradėjusi vengrų „Wizz Air“ – 13 proc.

Nors Palangos oro uostas keleivių skaičiumi neprilygsta kitiems dviem šalies oro uostams, Palanga džiaugiasi pritraukianti vis daugiau turtingų žmonių

Tarptautinis Kauno oro uostas viliasi per šiuos metus aptarnauti per 900 tūkst. keleivių – 11 proc. daugiau nei pernai.

Nors šių metų pirmojo pusmečio rezultatas (40 proc. daugiau keleivių nei pernai per 6 mėnesius) įspūdingas, birželį keleivių sumažėjo kone 10 proc., palyginti su pernykščiu birželiu.

Tuo metu iš Vilniaus jau skraidino dvi pigių skrydžių bendrovės – vengrų „Wizz Air“ ir airių „Ryanair“, bazę įrengusi Kaune.

„Priežastys paprastos – iš sostinės pradėjo skraidyti „Wizz Air“, o „Ryanair“ į Cheroną Ispanijoje ir Milaną Italijoje taip pat ėmė skraidyti iš Vilniaus“, – sakė Kauno oro uosto generalinis direktorius Arijandas Šliupas.

Šiemet per pusmetį skrydžių iš Kauno surengta 4,5 tūkst. – 20 proc. daugiau nei pernai tuo pat metu.

Du trečdaliai atvykstančiųjų į Palangą – verslo klientai. Daugiausiai jų atvyksta su Skandinavijos avialinijomis (SAS) – 50–60 tūkst. žmonių.

„Ypač daugėja keleivių iš Oslo. Daugiau atskrenda ir iš Maskvos, tačiau rusai dažniausiai atvyksta poilsiauti“, – kone visada pilnais 50 vietų lėktuvais, besileidžiančiais Palangoje, džiaugėsi Tarptautinio Palangos oro uosto generalinė direktorė Jolanta Jucevičiūtė.

Nors Palangos oro uostas keleivių skaičiumi neprilygsta kitiems dviem šalies oro uostams, Palanga džiaugiasi pritraukianti vis daugiau turtingų žmonių – šiemet birželį, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu mėnesiu, Lietuvos pajūryje nusileido pusšimčiu daugiau privačių lėktuvų. Jų šeimininkai – daugiausia švedai, vokiečiai ir rusai.

Privačių lėktuvų savininkus patraukė bemaž 10 kartų susitraukę oro uosto paslaugų įkainiai: šįmet nusileisti nuosavu orlaiviu kainuoja iki 100 litų. Šia paslauga dažniausiai naudojasi reikalų Klaipėdoje turintys užsienio verslininkai, bet dažnas atvyksta tiesiog pailsėti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius