Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2009 04 29

Lietuvos aviakompanijų konkurencingumui – lankstesnis darbo laikas

Atsižvelgiant į Europos Sąjungos (ES) teisės aktų pakeitimus ir siekiant padidinti šalies vežėjų konkurencingumą, Lietuvos civilinės aviacijos darbuotojų darbo ir poilsio laikas bus reglamentuojamas lanksčiau. Vyriausybės nutarimu aviacijos mobiliesiems darbuotojams – civilinio orlaivio įgulos nariams patvirtinti nauji darbo ir poilsio laiko ypatumai.
Skrydis tekant saulei
Skrydis tekant saulei / Andriaus Vaitkevičiaus / 15min nuotr.
Temos: 1 Laikas

Šie Vyriausybės nutarimo pakeitimai iš esmės atitiks 2008 m. liepos mėnesį įsigaliojusias Europos Komisijos reglamento nuostatas dėl civilinės aviacijos darbuotojų darbo laiko bei poilsio sąlygų. Tai leis Lietuvos oro vežėjams sudaryti tokias pačias darbo sąlygas, kokios yra taikomos kitose ES valstybėse, ir sudarys lygiavertes galimybes konkuruoti su kitomis ES veikiančiomis aviakompanijomis, praneša Vyriausybės spaudos tarnyba.

Vienas iš aviakompanijoms svarbiausių pasikeitimų – kitaip nustatoma mažiausia poilsio trukmė. Iki šiol galiojusiame Vyriausybės nutarime nustatyta mažiausia poilsio tarp skrydžių trukmė buvo 10 valandų. Tai reiškia, kad net ir netolimu maršrutu atlikusi skrydį orlaivio įgula, neišlaukusi nurodyto laiko, neturėjo teisės vykdyti skrydžio atgal. Pavyzdžiui, jau yra buvę atvejų, kai Lietuvos aviakompanijos negalėjo su ta pačia įgula vykdyti trumpo skrydžio ryte ir dar tą pačią dieną, mažiau nei po 10 valandų, skristi atgal. Tuo tarpu kitos ES veikiančios aviakompanijos, lanksčiau reglamentuojančios darbo ir poilsio laiką, būdavo pranašesnės ir laimėdavo teisę vykdyti skrydžius.
Patikslinus Vyriausybės nutarimo nuostatas, Lietuvos teisės aktai bus suderinti su civilinės aviacijos srityje įsigaliojusiomis naujomis ES teisės nuostatomis, bus užtikrintas teisinės sistemos vientisumas.

Vyriausybės nutarimo projektą rengė susisiekimo ministro įsakymu sudaryta darbo grupė, dalyvaujant Susisiekimo ministerijos, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, kitų suinteresuotų institucijų specialistams. Šis dokumentas buvo derinamas su Teisingumo ministerija, Europos teisės departamentu prie Teisingumo ministerijos ir Valstybine darbo inspekcija, svarstytas su aviakompanijų ir profesinių sąjungų atstovais.

Minėtos nuostatos dėl darbo laiko – tai dalis Europos Komisijos reglamento dėl komerciniam vežimui orlaiviais taikomų bendrųjų techninių reikalavimų ir administracinės tvarkos. Reglamento tikslas – nustatyti aukštus skrydžių saugos standartus, darbo laiko apribojimus ir poilsio laiką. Šio dokumento nuostatos yra privalomos ir tiesiogiai taikomos visose ES valstybėse narėse.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius