Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) Aviacijos rinktinės vadas pulkininkas Viktoras Račiūnas BNS trečiadienį sakė, kad pasieniečiai yra dalyvavę ES pasienio operacijose Viduržemio, Jonijos, Adrijos jūrose.
„Nieko čia nuostabaus – mes nuo 2008 metų kasmet siunčiame apsaugoti ES išorės sienas. Su sraigtasparniais dalyvaujame nuo 2008 metų, turėjome pertrauką dvejus metus – 2013 ir 2014 metais“, – BNS sakė V.Račiūnas.
Pasak jo, vienu metu į tokias misijas vyksta apie dešimt žmonių. Patruliavimo saugant ES sieną kaštus paprastai dengia Europos išorės sienų valdymo agentūra „Frontex“.
Pasak V.Račiūno, į tokią misiją išsiruošti sraigtasparniui reikia mėnesio ar pusantro, nes tiek užtrunka viešųjų pirkimų procedūros perkant degalus ir kitas paslaugas.
Šiuo metu VSAT Aviacijos rinktinė turi penkis sraigtasparnius bei patruliavimui skirtą lėktuvą „Cessna“. Lietuvos sienos kontrolė atliekama ir kitos užduotys vykdomos naudojant du dvimotorius sraigtasparnius „EC 135“, vieną dvimotorį „EC 145“ ir du vienmotorius „EC 120 B Colibri“.
„Viskas priklauso nuo to, kur mus ketina nukreipti. Jeigu tai yra patruliavimas jūroje, tai siunčiame didžiausią, kuris yra pritaikytas skrydžiams jūroje, turi avarinio tūpimo plaustus. Didžiausias jo atstumo nuotolis ir skrydžio laikas. Jeigu patruliavimas žemėje, kur nebūna didelių plotų, tada siunčiame kitus, kurie yra lengvesni, mažesni, mažesnės jų eksploatavimo išlaidos“, – sakė aviacijos rinktinės vadas.
Taip pat skaitykite: EK pateikė skubų 10-ies veiksmų planą krizinei migracijos situacijai Viduržemio jūroje spręsti
Lietuvos Vyriausybė galimybę siųsti sraigtasparnį į Viduržemio jūrą ir kitas priemones svarstys ketvirtadienį. Tą pačią dieną ES šalių vadovai rinksis į neeilinį posėdį Briuselyje tartis, kaip spręsti problemas dėl migrantų srauto iš Afrikos. Neeilinis viršūnių susitikimas sušauktas po to, kai Viduržemio jūroje nuskendo šimtai migrantų.