Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2009 04 06

Lyčių konkurencija keliuose – be lyderio

Automobilius vairuojančios moterys atsargesnės, nei vyrai, tačiau jų problema – išsiblaškymas. Stipriosios lyties atstovai labiau savimi pasitiki, adekvačiau reaguoja į ekstremalias situacijas, tačiau kartais mėgsta pernelyg rizikuoti.
Vienareikšmiškai atsakyti į klausimą, kurios lyties atstovai yra geresni vairuotojai, neįmanoma. Ir vyrai, ir moterys turi savo trūkumų bei stipriųjų pusių, padedančių sėkmingai vairuoti automobilius.
Vienareikšmiškai atsakyti į klausimą, kurios lyties atstovai yra geresni vairuotojai, neįmanoma. Ir vyrai, ir moterys turi savo trūkumų bei stipriųjų pusių, padedančių sėkmingai vairuoti automobilius. / Eriko Ovčarenko/dienraščio „15 minučių“ nuotr.

Tokias išvadas padarė „15min“ žurnalistai, nutarę išsiaiškinti, kas geriau vairuoja – vyrai ar moterys. Dar prieš porą-trejetą dešimčių metų prie automobilio vairo sėdinti moteris buvo palyginti retas reiškinys. Tuo tarpu šių dienų Lietuvoje dailiosios lyties atstovė, prie mašinos, lenktyninio automobilio ar netgi troleibuso vairo, yra įprastas ir nieko nebestebinantis dalykas.

Įdomu tai, jog pastaruosius kelerius metus teisę vairuoti įgijo žymiai daugiau moterų nei vyrų. Pavyzdžiui, praėjusiais metais „B“ kategorijos vairuotojo pažymėjimą gavo 29980 vyrų ir net 39955 moterys.

„Tai, kad Lietuvoje pastaraisiais metais į lengvųjų automobilių vairuotojų gretas įsilieja daugiau moterų nei vyrų, neturėtų stebinti. Panaši situacija prieš kurį laiką buvo Vakarų šalyse. Jei prieš 20 – 30 metų galimybe vairuoti automobilį Lietuvoje domėdavosi reta moteris, tai šiuolaikinėms merginoms net nekyla klausimo, ar būtina įgyti teisę vairuoti. Vairuotojo pažymėjimas joms yra tiek pat būtinas, kiek ir vaikinams“, – aiškino VĮ „Regitra“ viešųjų ryšių specialistė Laimutė Užupė.

Pastaraisiais metais vairuojančių moterų skaičiui vis labiau susilyginant vyrų vairuotojų skaičiumi šalies keliuose prasidėjo plika akimi sunkiai pastebima lyčių dvikova.

Geras vairuotojas yra tas, kuris visada pasirenka saugų greitį. Tai yra pagrindinis dalykas.

Automobilizmą savo stichija nuo seno laikantys vyrai neretai už vairo sėdinčioms moterims bando parodyti, jog gatvės yra stipriosios lyties atstovų valdos. Savo ruožtu moterys atvirai piktinasi chuliganiško ir pavojingo vairavimo nevengiančiais stipriosios lyties atstovais. „15min“, į pagalbą pasitelkęs įvairių, su automobiliais susijusių sričių profesionalus, pabandė atsakyti į klausimą: „Kas geriau vairuoja – vyrai ar moterys?“.

Gero vairuotojo apibrėžimas

Norint tai padaryti, visų pirma reikia sutarti, kas gi yra geras vairuotojas. Ar tai žmogus, per visą gyvenimą nepadaręs nei vienos avarijos, ar asmuo, gebantis iš vieno miesto galo į kitą nukakti per trumpiausią laiką? Anot vairavimo mokyklos „Teises.lt“ direktoriaus Pauliaus Jankūno, geras vairuotojas yra tas, kuris visuomet pasirenka saugų greitį.

„Geras vairavimas pirmiausia yra adekvatus situacijos vertinimas ir savo sugebėjimų nepervertinimas. Yra tokia taikli frazė „saugus greitis“, į kurią įeina labai daug faktorių – patirtis, oro sąlygos, mašinos būklė, eismo intensyvumas ir pan. Geras vairuotojas yra tas, kuris visada pasirenka saugų greitį. Tai yra pagrindinis dalykas“, – tvirtino P.Jankūnas.

Vyrų problema – per didelė drąsa

Daugelis „15min“ kalbintų pašnekovų akcentavo, jog vienareikšmiškai atsakyti, kas geriau vairuoja, neįmanoma. Daugelis tvirtino, kad automobilius vairuojančios moterys pasižymi atsargumu, tačiau yra pakankamai išsiblaškiusios. Tuo tarpu vyrai už jas kur kas drąsesni ir labiau savimi pasitiki, tačiau neretai jų drąsa virsta savo sugebėjimų pervertinimu.

Eriko Ovčarenko/dienraščio „15 minučių“ nuotr. /Ne vieną trofėjų žiedinių lenktynių trasose iškovojusi I.Slaboševičiūtė pripažino, jog vyrai automobilius vairuoja geriau nei moterys.
Eriko Ovčarenko/dienraščio „15 minučių“ nuotr. /Ne vieną trofėjų žiedinių lenktynių trasose iškovojusi I.Slaboševičiūtė pripažino, jog vyrai automobilius vairuoja geriau nei moterys.

„Moterys vairuoja tikrai atsargiau, jos būna labiau susikaupusios. Vyrai būna užtikrinti, pasitikintys savimi. Būna situacijų, kai moterys mašiną valdo geriau, bet pasitaiko, kad geriau tą daro vyrai. Tai priklauso nuo kiekvieno žmogaus kvalifikacijos ir drausmingumo, o ne nuo lyties. Pas mus yra toks stereotipas, kad moterims nelabai tinka dirbti vairuotoja. Aš nemanyčiau, kad moterys negalėtų to daryti. Žinoma, aš nekalbu apie, pavyzdžiui, sunkvežimių vairavimą, kur reikia fizinės jėgos“, – įsitikinęs VĮ “Regitra” Kauno filialo viršininkas Danielius Raišys.

Statistikos, kiek avarijų Lietuvoje sukelia moterys ir kiek vyrai, deja, nėra. Tiesa, yra apskaičiuota, jog dėl rimtų eismo įvykių, kurių metu būna sužalojami arba žūsta žmonės, vyrai būna kalti net 4 kartus dažniau nei moterys.

„Taip yra dėl to, jog moterys vairuoja kur kas atsargiau, – „Regitros“ Kauno filialo viršininkui antrino Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo departamento direktoriaus pavaduotojas Vidmantas Pumputis. – Vyrai yra linkę viskuo rizikuoti. Tai matyti ir gatvėse. Moterys yra atsargesnės ir nesivelia į pavojingas situacijas. Aišku, jeigu jos važiuoja pernelyg atsargiai, taip kartais sudaro sudėtingas situacijas kitiems eismo dalyviams“.

Moterims koją kiša išsiblaškymas

Anot Kauno Kelių policijos valdybos vyr.specialistės Gražinos Jasiūnienės, didžiausias automobilius vairuojančių moterų trūkumas yra išsiblaškymas. „Nesvarbu, ar tai vyras, ar moteris – viskas priklauso nuo paties vairuotojo. Manyčiau, kad moterys yra atsargesnės ir pareigingesnės. Pavyzdžiui, artėjant prie pėsčiųjų perėjos moteris visada iš anksčiau pradės stabdyti. O vyrai yra drąsesni ir labiau savimi pasitiki. Ir dėl jų ekstremalaus važiavimo stiliaus įvyksta nemažai avarijų. Tuo tarpu moterys į eismo įvykius dažniausiai patenka dėl išsiblaškymo“, – tikino pareigūnė.

Moterų stichijos – taksi ir troleibusai

Moterys, vairuojančios taksi, yra pareigingesnės, atsakingiau žiūri į savo darbą. Pavyzdžiui, moters vairuojamo taksi automobilio salonas visada bus švarus, neprirūkytas. O tai šiame versle yra vienas iš svarbesnių dalykų.

Šiuo metu Kaune taksi automobilius nuolat vairuoja apie 10 moterų. Pasak Kauno lengvųjų automobilių taksi asociacijos prezidento Zenono Šleiniaus, šiai profesijai moterys yra iš dalies netgi tinkamesnės nei vyrai.

„Moterys, vairuojančios taksi, yra pareigingesnės, atsakingiau žiūri į savo darbą. Pavyzdžiui, moters vairuojamo taksi automobilio salonas visada bus švarus, neprirūkytas. O tai šiame versle yra vienas iš svarbesnių dalykų“, – aiškino Z.Šleinius.

Bene vienintelė tiesiogiai su transportu susijusi sritis, kur moterys bent jau skaičiumi lenkia vyrus, yra Kaune kursuojančių troleibusų vairavimas. Iš 400 laikinosios sostinės troleibusų vairuotojų 219 yra dailiosios lyties atstovės.

„Juk Kaunas yra moterų miestas, kuriame vienam vyrui tenka 7 moterys, – su šypsena šį fenomeną bandė paaiškinti AB “Autrolis” Troleibusų ūkio viršininkas Algirdas Širvinskas. – Ir moterys, ir vyrai troleibusus vairuoja vienodai gerai. Aišku, būna, kad ir vyrai padaro klaidų, bet būna, kad ir moterims kas nors nepasiseka“.

Labiau vertina vyrus

Lietuvos lenktynių trasose galingus automobilius pastaruoju metu vairuoja 4 – 5 dailiosios lyties atstovės. Bene daugiausiai trofėjų iš jų pelniusi Iveta Slaboševičiūtė neslepia, jog automobilius vairuojančioms moterims iki vyrų – dar toli. „Vyrai vis tik yra geresni vairuotojai. Ekstremaliose situacijose jie geriau reaguoja ir priima teisingesnius sprendimus“, – teigė žiedinėse lenktynėse su vyrais nuolat besivaržanti ir dažnai juos aplenkianti mergina.

Dauguma nelaimingų atsitikimų ir nutinka dėl tokių, kurių pasitikėjimas yra didesnis nei sugebėjimas vairuoti.

Ilgametę vairavimo patirtį turintis „Teises.lt“ vadovas P.Jankūnas buvo bene kategoriškiausias iš visų kalbintų pašnekovų. Anot jo, stipriosios lyties atstovai yra kur kas geresni vairuotojai nei moterys. „Pirmiausia dėl to, kad vyrai turi daug greitesnę reakciją į išorinius veiksnius. Vairavimas yra veiksnių visuma. Moterys yra žymiai atsargesnės, tačiau iškilus net ir menkiausiai pavojingai situacijai, jos reaguoja žymiai prasčiau ir dėl to patenka į avarines situacijas. Kaip specialistai, vyrai vairuotojai yra nepalyginamai geresni, – tvirtino pašnekovas. – Vienintelis vyrų trūkumas yra per didelis pasitikėjimas savimi. Dauguma vairuotojų yra jauni žmonės, o jų pasitikėjimo banga atsiranda nuvažiavus 10 – 15 tūkst. kilometrų. Kadangi tų vairuotojų yra didžioji dalis, dauguma nelaimingų atsitikimų ir nutinka dėl tokių, kurių pasitikėjimas yra didesnis nei sugebėjimas vairuoti“.

P.Jankūnas neslėpė, jog jam yra tekę sutikti ir itin gerai vairuojančių moterų, tiesa, jų nebuvo labai daug. „Norint gerai vairuoti, pirmiausia reikia turėti gyslelę, kurios neįgysi paprastai. Geru vairuotoju tapti jos neturint yra labai sunku“, – buvo įsitikinęs pašnekovas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius