-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti
2009 01 30

Mokesčių inspekcija: Seimo rinkimų kampanija buvo finansuojama tvarkingai (atnaujinta 13.08 val.)

Specialistai pateikė išvadas apie tai, kaip pernai į valdžią kopusios partijos, politikai bei jų rėmėjai tvarkė agitacijai skirtus pinigus. Esminis įspūdis: 2008-ųjų Seimo rinkimų kampanija buvo skaidresnė nei 2004-ųjų.
Pinigai
Šįkart politikams kažkaip pavyko įtikinti tikrintojus, kad verždamiesi į valdžią pinigus jie žarstė pakankamai padoriai. / Tomo Urbelionio/BFL nuotr.

Ataskaitą apie rinkimų kampanijų finansavimą penktadienį Seime pristačiusi Vilniaus apskrities Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) viršininko pavaduotoja Raimonda Savickienė pasakojo, jog inspektoriai buvo kreipęsi į Valstybės saugumo departamentą (VSD), Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybą bei Specialiųjų tyrimų tarnybą (STT), prašydami pateikti informaciją apie užfiksuotus rinkimų kampanijos pažeidimus. „Tačiau minėtos įstaigos apie tokius pažeidimus informacijos nepateikė“, – aiškino R.Savickienė.Seimo rinkimų kampanijos metu visos partijos kartu sudėjus gavo 29,5 mln. litų pajamų, o išlaidos sudarė net 33,1 mln. litų.

Jai antrino ir Vyriausiosios rinkimų komisijos (VRK) pirmininko pavaduotojas Pavelas Kujalis: rinkimų sargo teigimu, VRK glaudžiai bendradarbiavo ir su VMI, ir su VSD, ir su STT, tačiau pranešimų apie šiurkščius Seimo rinkimų kampanijos finansavimo pažeidimus nesulaukė.

Surašys apie 30 protokolų

Politinių finansų kontrolieriai užfiksavo tik krūvą neesminių pažeidimų, kuriuos politikai ar jų rėmėjai padarė dėl savo žioplumo ar nepareigingumo.

Už klaidas žadama surašyti per 30 administracinės teisės pažeidimo protokolų. Nuobaudos gali būti skiriamos politinių partijų pirmininkams arba patiems politinių kampanijų dalyviams, tačiau įprasta, kad už visus netikslumus atsako politikų bei partijų iždininkai.

Klausinėjama apie tai, kurios partijos pažeidimų VMI specialistai užfiksavo daugiausia, inspekcijos atstovė R.Savickienė pareiškė: „Pirmiausia, Mokesčių inspekcija yra nepolitizuota institucija, ir tokios statistikos, kuri daugiausia padarė pažeidimų, mes tikrai neskaičiavome.“

Tikrintojai jau paviešino išvadas apie Seimo rinkimų politinės kampanijos finansavimo ataskaitas, jas galima rasti čia.

Žarstė milijonus

VRK atstovas P.Kujalis minėjo, kad Seimo rinkimų kampanijos metu visos partijos kartu sudėjus gavo 29,5 mln. litų pajamų. Išlaidos sudarė net 33,1 mln. litų, vadinasi, partijoms dar kabo 3,6 mln. litų skola. Politinei kampanijai aukojo 463 juridiniai asmenys ir 553 fiziniai asmenys.

„Didžioji dalis šios rinkimų kampanijos pajamų buvo skirta kaip tik politinei reklamai, kuriai išleista 26,5 mln. litų. Iš šios sumos beveik 54 proc. buvo skirti reklamai spaudoje, televizijoje 9 proc., reklamai kitomis priemonėmis – 28 proc.“, – pasakojo P.Kujalis.

Informaciją apie 2008-ųjų Seimo rinkimų kampanijos finansavimą pateikę specialistai apibendrino, jog pernai politikai bei jų iždinininkai pinigus žarstė kruopščiau ir skaidriau nei 2004-aisiais. Daugeliu aspektų pažeidimų užfiksuota mažiau, dalis jų techninio pobūdžio, pavyzdžiui, ataskaitose duomenys įrašyti ne į tą eilutę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius