Pačių mokyklų pasiūlyta priemonių įvairovė padės plėtoti švietimo paslaugų prieinamumą ir kvalifikuotą švietimo pagalbą tiems vaikams, kuriems dėl įvairaus pobūdžio fizinės negalios – judėjimo, kalbos ar kitų sutrikimų sunkiau mokytis, integruotis į visuomeninį gyvenimą.
Švietimo ir mokslo viceministro Vaido Bacio teigimu, šie projektai leis plačiai pritaikyti geriausią Lietuvos ir kitų šalių specialiosios pedagogikos patirtį. „Tikimės, kad jų pagrindu netolimoje ateityje sukursime pažangesnę sistemą, kad tokie moksleiviai nejaustų atskirties, visavertiškai įsitrauktų į mokslus ir neformalaus ugdymo veiklas, – sako viceministras .–Turime padėti mokytojui ir mokiniams, kuriems reikia skirti daugiau dėmesio ir pagalbos. Mūsų visuomenės narių integracijos egzaminą mokykla turi laikyti aukštais pažymiais.“
Mokyklose bus plėtojamos specialiosios pagalbos paslaugos, steigiami mokytojo padėjėjų etatai, įdarbinami papildomai specialistai, bus galima įsigyti inovatyvių mokymo priemonių ir kompiuterinės technikos, kuri pagerins ugdymo kokybę.
Projektai suteiks naujų galimybių vaikams su specialiaisiais poreikiais įsitraukti į neformalaus ugdymo veiklą, lankyti jų polinkius ir poreikius atliepiančius būrelius, dalyvauti išvykose į muziejus, teatrus, rengti vasaros stovyklas ir kt. Meno, kaip terapinės ir komunikacijos priemonės, panaudojimas leis ugdyti gebėjimus, socialinius įgūdžius, o informacinių technologijų taikymas paskatins visapusiškesnį žinių įsisavinimą. Tikimasi, kad įvairios veiklos padės moksleiviams su specialiaisiais poreikiais ugdyti kūrybiškumą, stiprinti savirealizaciją, adaptuotis visuomenėje, surasti savo galimybes atitinkančią veiklą ir pasirinkti tinkamą specialybę.
Pavyzdžiui, Panevėžio „Verdenės“ pagrindinė mokykla gavo 2 mln. Lt savo projektui, kurio partneriai yra ir kitos miesto mokyklos. Todėl, įgyvendinant numatytas priemones, bus įtraukiami visi vaikai su specialiaisiais poreikiais. Pasak mokyklos direktorės Jūratės Paliukienės, jiems daug dėmesio bus skiriama ne tik per pamokas bet ir popamokinėje veikloje.
Moksleiviai mokysis geriau pažinti save, bendrauti, spręsti emocinius konfliktus – būti visaverčiais bendruomenės dalyviais.