-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2020 01 07

Naktinis Klaipėdos gyvenimas: „bomžai“ taksistams duoda arbatpinigių

Tiesą sako žmonės, kad taksistai labai daug žino apie naktinį klaipėdiečių gyvenimą. Vos porą valandų pasivažinėję su vienu jų po naktinę Klaipėdą, pamatėme įdomių dalykų. Sužinojome, pro kur, sumokėjus 3 eurus, galima įsinešti į uostą alkoholio, kuo skiriasi pietinis miegamasis uostamiesčio rajonas ir miesto centras, kur yra „visparinės“, kuriuose baruose vyksta muštynės. Pasirodo, uostamiestyje yra ir visą parą dirbanti gėlių parduotuvė, o patys nuoširdžiausi žmonės yra „bomžai“ – jie taksistams duoda net arbatpinigių.
Gyvenimas naktinėje Klaipėdoje
Gyvenimas naktinėje Klaipėdoje / Egidijaus Jankausko/„Vakarų ekspreso“ nuotr.

„Vakarinė Klaipėda yra mirusi. Ji tokia ir bus tol, kol nebus atgaivinta perdirbamoji pramonė, kad žmogus turėtų darbo vietą ir galėtų išlaikyti šeimą. Mūsų mieste nelabai yra kur nueiti. Klaipėdos viešbučio 20-ajame aukšte taurė šampano kainuoja 140 eurų, o baruose neliko pasilinksminimo kultūros. Jeigu man reikėtų eiti į barą, pasiimčiau žmoną ir važiuočiau į Priekulę, į „Mingės“ kavinę“, – sako taksistas Saulius (pavardės neviešiname, vardas pakeistas), šį darbą dirbantis jau daugiau kaip metus. Jis pakeitė mūsų nuomonę, kad taksi važiuoja žmonės, turintys daug pinigų.

Saulius buvo bendrovės vadovas, dirbo daug įvairių darbų, visuomenės pripažintų geresniais nei taksisto. Dabar jo darbovietė – viena taksi firma. Jis važiuoja ne tik pagal iškvietimą, turi ir savo klientų. Už 12 valandų darbą per parą, atskaičius visus būtinus mokesčius, visų popierių, įskaitant draudimą, įsigijimą, uždarbio taksistui belieka tik 500-600 eurų, ir tai, jei labai pasiseka.

Pasirodo, šiuo metu taksistų kontingentas uostamiestyje gerokai pasikeitęs. Tarp jų – ir buvęs prokuroras, ir advokatas, netgi vyr. gydytojas, palyginti nemažai moterų. Tad kartais taksistų mentalitetas būna kur kas aukštesnis nei kliento, kurį jie veža.

Nuoširdžiausias būna paprastas „bomžas“

Taksistas Saulius sako, kad nuoširdžiausias žmogus yra paprastas „bomžas“. Pasirodo, ir benamiai kartais važiuoja namo į savo trobeles su taksi ir netgi palieka arbatpinigių 5 ar net 10 eurų. Jis parodė „bomžyną“, esantį prie Smeltalės upės, kur jam kartais tenka vežti savo klientus. Dar vienas „bomžynas“ yra pačiame „Žardės“ rajono gale, už piliakalnio. Ten gyvena asociali šeima. „Dažniausiai man tenka ją vežti nuo „Bigo“. Visada, kai jis ir ji važiuoja, prašo paimti ir 4 vaikus, dar visokių skudurų prisikrauna. Kai atveži, nebandyk iš jų neimti pinigų. Kai pirmą kartą juos vežiau, paprašiau 3 eurų. Jie paklausė: „Tu seniai dirbi taksistu?“ Atsakiau, kad tris mėnesius. Sako: „Tu žinok, kad mes irgi esame žmonės, o ne ubagai, nors ir neturime kuom apsirengti.“

Tad kartais taksistų mentalitetas būna kur kas aukštesnis nei kliento, kurį jie veža.

O visi „kruti“ verslininkai centą į centą suskaičiuoja ir dar tave vagimi išvadina. Kai vieną sykį man taip pasakė, paklausiau: „O kiek tu darbininkui moki, kiek jo darbo valanda kainuoja? Moki minimumą ir vaidini didžiausią verslininką.“ Tada jis pradėjo: „Kas tu toks būsi“ ir t. t. Nebijau, kad mane sumuš, nes nesu konfliktiškas. Kartą vežiau žmogų, turintį psichinę negalią. To nežinodamas pasakiau „sit down“, ir tas „down“ jį užgavo, bet sugebėjau žmogų nuraminti. Atvežtas į vietą susimokėjo, paspaudė man ranką ir pasakė: „Ačiū už tavo kantrybę“, – pasakojo Saulius.

Žmonės daug keikiasi

Bene labiausiai Saulių nustebino jaunimas. Nuo „Pramogų banko“ iki „Bigo“ veža dvi merginas ir du vaikinus ir visą kelią klausosi ištisinės keiksmažodžių tirados. „Kai nuvežiau iki galutinio taško, paklausiau: „Ar jūs vienas kitą suprantate?“ Atsakė: „O ką, ..., seni, nesupratai mūsų. Tau pinigai už tai mokami, – kalbėjo jis. – Keisčiausia, kad taip elgiasi ir žmonės iš atitinkamų struktūrų. Šeštadieniais, sekmadieniais važiuodami naktį taksi jie atsipalaiduoja ir parodo savo veidą, nes nežino, kad taksistas juos atpažino“, – sako Saulius.

Kartą jis vežė Klaipėdoje gerai žinomą žmogų su žmona, kuris baisiai keikėsi. Neiškentė nedavęs pastabos: „Jūs einate tokias pareigas. Suprantu, manęs negerbiate, bet gerbkite nors savo žmoną.“ Jis mane atpažino ir pasakė: „Atsiprašau“.

„Vakarų ekspreso“ nuotr./Gyvenimas naktinėje Klaipėdoje
„Vakarų ekspreso“ nuotr./Gyvenimas naktinėje Klaipėdoje

Įsimylėjėliai ir „dragai“

Netoli buvusios Tarptautinės jūrų perkėlos (TJP), beveik šalia užteršto grunto aikštelės, yra įsimylėjėlių vieta. Nors dabar ne vasara, krūmuose mašinų matėme. Vasarą čia būna daugiau žmonių, pasirodo ir tie, kurie renka butelius, metalą, t. y. „bomžai“, kurie čia įsirengia savo stovyklą.

Šiuo metu išnuomotame buvusiame TJP pastate dabar viešbutis. Jame gyvena rusų, ukrainiečių jūrininkai, kurie atvyksta keisti laivų įgulų narius.

Netoli buvusios TJP administracinio pastato, visai šalia geležinkelio, dabar vyksta „dragai“ (automobilių lenktynės). Penktadieniais ir šeštadieniais suvažiuoja BMW automobiliai. Vasarą šeštadieniais į tą vietą įvažiuoti sunku, nes BMW klubo nariai demonstruoja savo meistriškumą.

„Padangos svilinamos atsakančiai. Čia nėra policijos ir jie niekam netrukdo. Yra viena trasa, kurioje organizuojamos lenktynės ir statoma už tą, kuris bus greičiausias. Važiuojama nuo TJP išvažiavimo vartų daugiau nei 300 metrų iki „gulinčio policininko“. Kartais įdomu pasižiūrėti, bet daugiau nenoriu čia važiuoti. Minia žmonių ir padangų svilėsiai – nieko gero“, – kalbėjo Saulius ir pridūrė, kad čia susirenka nuo 500 iki 1000 automobilininkų.

Šeštadieniais, sekmadieniais važiuodami naktį taksi jie atsipalaiduoja ir parodo savo veidą, nes nežino, kad taksistas juos atpažino.

Skylė uosto tvoroje

Dar vienas įdomus objektas, kurį parodė taksistas, – vartai, pro kuriuos užsienio jūreiviai, tarp jų nemažai rusų, patenka į vieną uosto terminalą (jo pavadinimo neskelbiame). Jie neina pro centrinius vartus, nes negalėtų įsinešti į terminalą alkoholio. O pro tuos vartus eidamas susimokėjai 3 eurus, ir niekas tavęs netikrina. „Jūreiviai prašo vežti į Perkėlos g. 10 – buvęs TJP pastatas. Bet kai pervažiuoju geležinkelį, sako: „Nevažiuok toliau, mes jau atvažiavome. Adresą tokį sakėme todėl, kad jums būtų geriau orientuotis“, – pasakojo taksistas.

Saulius sako, kad keleiviai dažnai prašo parduoti alkoholio, bet šiais laikais, jo manymu, nė vienas taksistas nei narkotikų, nei alkoholio nesivežioja, nes pasikeitė kontingentas.

Be vandens ir susisiekimo

Prie Kairių poligono Kairių gatvėje gyvena 8 ar 9 šeimos. Ten paskutinis Klaipėdos gyvenamosios vietos taškas. Žmonės ten neturi nei vandens (čia jis visas rudas – durpinis), nei normalaus susisiekimo. Jie priversti vandenį pirkti mieste. Paprastai namo su taksi jie važiuoja nuo „Bigo“. „Vieną ponią iki „Bigo“ atveža kaimynai, o atgal ji grįžta su taksi. Važiuoja kas trečią dieną ir moka po 5 eurus“, – sakė Saulius.

Laukininkų g. 19A yra įsikūrę Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos Socialinės rūpybos skyriaus filialas. Į jį eina žmonės ir su ramentais, ir sėdintieji invalido vežimėlyje, tačiau čia nekursuoja nė vienas maršrutinis miesto autobusas, tad čia žmonės gali atvažiuoti tik su taksi. Pasak Sauliaus, kartais jie vežami ir už ačiū, nes neturi pinigų net duonai nusipirkti. „Nesuprantama, kodėl silpniausi žmonės nugrūsti į tokią vietą“, – svarstė taksistas.

Iš „visparinių“ alkoholio išsinešti negalima

Pietinės miesto dalyje, „Žardės“, „Bigo“ prekybos centrų rajone yra labai daug smulkaus verslo, kuris savotiškai klesti. Čia net kelios parduotuvės-barai, kuriuose alkoholį gerti galima visą parą, bet išsinešti negalima. Mes, žinoma, pastebėjome, kaip vienas vyras išsinešė butelį.

„Vakarų ekspreso“ nuotr./Gyvenimas naktinėje Klaipėdoje
„Vakarų ekspreso“ nuotr./Gyvenimas naktinėje Klaipėdoje

Jos vadinamos „džiumbrinėmis“, nes taip jas praminė „bomžai“, arba „visparinėmis“. Agresyviausi žmonės renkasi „Žardės“ rajono „džiumbrinėse“. Visose „visparinėse“ gruodžio 27 d. naktį žmonių buvo.

Pietinėje miesto dalyje yra ir vadinamasis lesbiečių ir gėjų restoranas, o kad jis būtent toks, žino tik taksistai.

„Visparinės“ yra žemesnio lygio nei „Čili pica“ restoranai, kuriuose nėra muzikos ir negalima šokti. Už pastaruosius aukštesnio lygio yra restoranas-naktinis klubas „Piteris“, ten yra muzika, „Plius minus“, vadinamoji „Batareika“. Neteko girdėti, kad prie „Piterio“ esančiuose „Emiratuose“ kada nors būtų kilusios muštynės. Vyresnio amžiaus žmonėms Klaipėdoje rekomenduojamas Tiltų baras, bet jis dirba tik iki 24 val. Jame negausi į galvą, nebus taip keikiamasi kaip visur kitur, penktadieniais, šeštadieniais gyva muzika“, – pasakojo taksistas, kaip jo klientai vertina barus. Beje, jis gali pasakyti, kurioje „visparinėje“ galima nusipirkti kokybiško gėrimo.

Kadangi kavinė „Medinava“ rekonstruojama, geriausias restoranas pietinėje miesto dalyje yra „Troba“. Saulius juokavo, kad dabar jos aukso amžius.

Kita atrakcija pietinėje miesto dalyje – lošimo automatai. „Iš lošimo klubų išeina žmonės ir laimingi, ir verkiantys. Iš jų geriausia klientus vežti rytą, tada jie būna dosnūs“, – sako taksistas.

Vienas klubas yra uždaras, kuriame renkasi solidesni klientai, ir yra lankomiausias kazino, kitą kazino renkasi žemesnio lygio lošėjai, į jį autoritetingi žmonės neina.

Be muštynių neapsieinama

Žinoma, daugiausia naktinių nuotykių naktį žmonės vis dėlto patiria Klaipėdos centre, bet kartais jų netrūksta ir pietinėje miesto dalyje.

Besivažinėdami po pietinę miesto dalį per taksi raciją išgirdome, kad vyksta muštynės, svaidomasi akmenimis, vienas gulintis žmogus spardomas. Pasukome ir mes ten, radome jau atvažiavusius apsaugininkus. Štai tau ir miegamasis rajonas. Saulius prognozavo, kad visi tie, kurie mušėsi, nueis į „Batareiką“ ir ten 2 val. jau stovės 2-3 policijos mašinos. Bet policija 0.30 val. važiavo ne į tą vietą. Beje, Klaipėdos policininkams padeda budėti ir karo policija, matėme skubantį ir jos automobilį.

Vienas taksistas centrui pranešė, kad prie „Medinavos“ klientų nepaėmė, nes jie buvo kruvini ir murzini.
Vėl taksistas per raciją pranešė, kad „Žardės“ naktiniame bare vyksta gladiatorių kautynės. Pamatėme jau lekiančią policijos mašiną. Trys policijos ekipažai stovėjo prie Jūreivių g. 23.

Centras pranešė, kad taksi laukia gražios mergaitės. Staiga taksistai atgijo ir pradėjo kalbėtis vienas su kitu per raciją: „Antanai, ne tau Martynai mėlynas dangus, bet susišukuok“, „Šukų nepasiėmiau“.

„Vakarų ekspreso“ nuotr./Gyvenimas naktinėje Klaipėdoje
„Vakarų ekspreso“ nuotr./Gyvenimas naktinėje Klaipėdoje

Centre nuotykių daugiausia

Kad ir kaip būtų, centrinėje miesto dalyje žmonių naktį vis dėlto būna šiek tiek daugiau nei pietinėje. Bet kai mes važiavome, miesto centras po 24 val., galima sakyti, buvo beveik visiškai tuščias, ėjo tik vienas kitas žmogus. Netgi garsiajame Klaipėdos miesto Brodvėjuje – Žvejų gatvėje buvo palyginti ramu, nors čia gyvenimas verda kiekvieną šeštadienį.

Aplinkinių namų gyventojai skundžiasi, kad taksistai naktimis jiems gadina gyvenimą, nes kelia triukšmą. Tačiau tarp daugybės automobilių, stovinčių Žvejų gatvėje, taksi mašinų tebuvo tik viena kita. „Norint spręsti šią problemą reikia riboti privažiavimo galimybes ne taksistams, o privačių automobilių savininkams“, – mano Saulius.

Beje, taksi mašinoms skirta aikštelė buvo pilnutėlė privačių automobilių, ir taksistams vietos joje nebebuvo. Atvažiavusi policija baudų jiems neskiria. Pasak Sauliaus, Savivaldybės Viešosios tvarkos skyrius domisi tik taksistais.

Sužinai ir gerų dalykų

Saulius parodė ir tris namus Vyturio gatvėje, kuriuose Klaipėdoje mokama pigiausiai už šildymą – 4 eurai už trijų kambarių butą. Juos renovavo vokiečių firma, jie turi geoterminį šildymą. „Aš, kaip ir jūs, nepatikėjau. Man atnešė ir parodė čekį – 4 eurai už mėnesį žiemą“, – aiškino taksistas.

Netoli TJP sutikome ir stintų gaudytojus, mat jos naktį prie šviesos geriau kimba. Stintininkai nevažiuoja su taksi. „Vienintelį stintų gaudytoją teko vežti namo iš Naujosios perkėlos praėjusią žiemą. Visa mašina kvepėjo stintomis“, – pasakojo taksistas.

Žinoma, daugiausia naktinių nuotykių naktį žmonės vis dėlto patiria Klaipėdos centre, bet kartais jų netrūksta ir pietinėje miesto dalyje.

Paklaustas, ar pasitaiko ir gerų dalykų, jis atsakė: „Atvežiau klientą, kuris nuėjo į gėlių parduotuvę šalia „džiumbrinės“. Kol nepradėjau dirbti taksistu, nežinojau, kad Klaipėdoje yra vienintelė gėlių parduotuvė, dirbanti visą parą. Matau – stovi viena mergina ir kokie 5-6 vaikinai. Įsivaizduojate, mergina per kokias tris minutes išguldė juos visus kaip kokiame filme. Atvažiavo apsaugininkai, paklausė merginos, ar ji nenuskriausta ir išvažiavo, nes jiems nebuvo ką beveikti.“

Apie taksistų bėdas ir konkurenciją

Pasak Sauliaus, jeigu iš karto kviečiami du taksi automobiliai, uždarbis bus geras – važiuos linksma kompanija, paliks arbatpinigių. Gerai, kai taksi kviečiama prie baro, kuriame linksminasi žmonės, atvykę iš Gargždų, Kretingos, iš rajonų. Tada važiuojama į užmiestį, kur visai kiti tarifai, užsakymai būna naudingi. Išgirdęs, kad centras kviečia taksi prie Klaipėdos universitetinės ligoninės, Saulius sako, kad greičiausiai teks paimti klientą, dalyvavusį muštynėse, nes šiąnakt ši ligoninė budi.

Taksistų darbą labai apsunkina tai, kad kiemai sausakimši automobilių, tad sunku privažiuoti nurodytu adresu. „Reikia paimti klientą, sėdintį neįgaliojo vežimėlyje, o nėra kaip privažiuoti. Prašau aplinkinių padėti nunešti jį padarius iš rankų kėdutę. Neretai žmonės geranoriški, bet yra ir tokių, kurie pasako: „Tu taksistas, tu privalai jį paimti, už tai tau mokami pinigai.“ Nežinau kodėl, bet kai kurie piliečiai taksistą vertina vos ne kaip aferistą“, – sakė Saulius.

Kaune ir Alytuje taksistai gali važiuoti autobusams skirta eismo juosta, o Klaipėdoje – ne, nes taksi uostamiestyje nėra pripažinta viešuoju transportu.

Žinoma, ir taksistai turi konkurentų. Pastarojo laikmečio tendencija – į barą eina 5 draugai. Keturi linksminasi, o penktas negeria, nes būna vairuotojas, kuris po vakarėlio visus išvežioja po namus.

Pastaruoju metu labai populiaru važiuoti su „CityBee“ automobiliais, t. y. išsinuomotais. Saulius mano, kad yra nemaža girtų, važiuojančių nuomotais automobiliais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius