Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2009 01 03

Nauji metai – be kalendorių

Prekeivių teigimu, 2008 metams baigiantis įmonės gerokai mažiau nei ankstesniais metais pirko puošnių naujų metų kalendorių. Sumažėjo ir vardinių kalendorių paklausa, o labiau perkami buvo pigūs stalo kalendoriai.
Daugelio įmonių darbuotojai 2009 metų kalendorius turės pirkti savo lėšomis.
Daugelio įmonių darbuotojai 2009 metų kalendorius turės pirkti savo lėšomis. / LŽ archyvo nuotr.

Dabar geras vadybininkas be kalendoriaus, pilno susitikimų planų, įvairių pastabų ar kokių smulkmenų net sunkiai įsivaizduojamas. Be kalendoriaus savo darbo neįsivaizduoja ir daugelis kitų specialistų, kurie tikina, kad kompiuterinis kalendorius jiems niekada nepakeis popierinio.

Reklamos agentūrų ir spaustuvių atstovų nuomone, net sunkiais laikais žmonės neatsisakys užrašų kalendoriuose, be to, vis populiaresni tampa asmeniniai, išpuošti draugų ar šeimos narių nuotraukomis, išmarginti reikšmingų datų bei specifinių užrašų.

Kanceliarinių prekių pardavėjai pastebi kintančias darbo kalendorių paklausos tendencijas. Pasak jų, daugelio įmonių darbuotojai 2009-ųjų metų kalendorius turės pirkti savo lėšomis.

Nori asmeninių užrašų

Tai, kad 2008-iesiems baigiantis kalendorių užsakymų gerokai sumažėjo, LŽ patvirtino ir spaustuvės UAB „Profideja“ direktorė Jurgita Jakimavičiūtė. Anot jos, populiariausi kalendoriai išlieka kaip ir ankstesniais metais – sieniniai ir sulankstomi staliniai. „Tokie kalendoriai dažniausiai būna su firmos logotipu, nuotraukomis ir pan., nes paprastai jie naudojami ir kaip įmonės reprezentacinės dovanos klientams ar verslo partneriams“, – kalbėjo ji.

J.Jakimavičiūtė pažymėjo, kad tos įmonės, kurios užsako originalesnius kalendorius, dažniausiai labai netaupo ir kainų nepaiso: „Kalendorių užsakovams svarbiausia kokybė, išskirtinumas, o ne kainos. Tie, kurie taupo, kalendorių visai neužsako.“

Apie 5 metus labai paklausūs buvo vardiniai kalendoriai, kuriuos teikdavo kaip verslo dovanas kolegoms ar partneriams, tačiau dabar tokių užsakymų gauname daug mažiau.Reklamos agentūros „InSpe“ darbuotojas Donatas LŽ tikino, kad kasmet sulaukia vis daugiau kišeninių, sieninių ar darbo kalendorių užsakymų. „Metams baigiantis itin daug sulaukiame asmeninių kalendorių užsakymų. Šventiniu laikotarpiu per dieną būdavo ne mažiau kaip 10 užsakymų. Ypač populiarūs kalendoriai su nuotraukomis, pačių įvairiausių dydžių ir formų“, – dėstė jis. Pasak pašnekovo, nesumažėjo kalendorių užsakymų ir iš įvairių Lietuvos įmonių.

Mažėja kalendorių asortimentas

Dovilė Zaidė, UAB „Office day“ Rinkodaros skyriaus vadovė Baltijos šalims ir Suomijai LŽ teigė, kad jau kelinti metai kalendorių pardavimo skaičius išlieka daugmaž vienodas, tačiau pastebimas darbo kalendorių poreikio mažėjimas. „Įmonės deklaruoja, kad daugiau naudojasi elektroniniu paštu „Outlook“ ir todėl stalo kalendorių darbuotojams perka mažiau. Mes manome, kad dabar įmonės taupo ir todėl perka mažiau kalendorių. Ankstesniais metais derindavo viršelius, spalvas, dizainą ar formatą, o dabar populiariausi standartiniai kalendoriai, bei vadinamieji vadovo kalendoriai“, – apie naujausias tendencijas pasakojo rinkodaros vadovė.

Anot D.Zaidės, dauguma įmonių kalendorius pirko paskutinę minutę, nes žino, jog gruodžio mėnesį būna dideli jų išpardavimai. Ši pašnekovė taip pat pastebėjo, jog įmonės taupo ir mažiau perka vardinių kalendorių. „Apie 5 metus labai paklausūs buvo vardiniai kalendoriai, kuriuos teikdavo kaip verslo dovanas kolegoms ar partneriams, tačiau dabar tokių užsakymų gauname daug mažiau. Kai kurios įmonės įsigudrino pirkti kalendorius be viršelių, nes taupydami jau anksčiau juos specialiai pirko su ilgalaikiais odos arba dirbtinių jos pakaitalų viršeliais“, – dėstė ji.

D.Zaidės teigimu, kai kurie darbdaviai šiais metais apskritai nusprendė nepirkti darbuotojams kalendorių, todėl pastarieji šiuo darbo „įrankiu“ rūpinasi patys. „Sulaukiame nemažai žmonių, kurie teiraujasi apie kalendorių nuolaidas, ieško tinkamo darbo kalendoriaus, pagal poreikį ir finansines galimybes. Bet dėl bendrų paklausos tendencijų yra gerokai sumažėjęs kalendorių asortimentas ir žmonėms sunkiau rasti tai, ko ieško“, – pažymėjo D.Zaidė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius