Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2012 10 31

Po svarstymo pritarta įstatymui dėl Seimo narių darbo sąlygų

Seimas po svarstymo pritarė Seimo narių teisių, pareigų ir veiklos garantijų įstatymo projektui, kuriuo siekiama įgyvendinti Konstitucinio Teismo 2004 m. liepos 1 d. nutarimą ir atskiru įstatymu nustatyti Seimo narių pareigas, teises ir garantijas.
Posėdžio akimirka
Seimo salė. / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.
Temos: 2 Darbas Seimas

Už projektą balsavo 49 Seimo nariai, prieš – 1, susilaikė 26 parlamentarai. Tam, kad įstatymo projektas būtų priimtas, Seimas turės balsuoti dar kartą.

Seimo narių teisių, pareigų ir veiklos garantijų įstatymo projekte numatoma, kad naudodamiesi įstatyme Seimo nariui numatytomis teisėmis ir vykdydami pareigas, Seimo nariai privalo laikytis įstatymų ir kitų teisės aktų, turi vadovautis pagarbos žmogui ir valstybei, teisingumo, sąžiningumo, padorumo, nesavanaudiškumo, geros moralės principais, nepažeisti viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybės tarnyboje įstatymo reikalavimų.

Projekte įtvirtinama Seimo nario teisė turėti tinkamai įrengtas darbo patalpas Seime, teisė gauti raštu iš valstybės, savivaldybių institucijų, valstybės, savivaldybių bei kitų įmonių, įstaigų ir organizacijų informaciją, reikalingą jam vykdant Tautos atstovo įgaliojimus. Dalyvavimas Seimo posėdžiuose, Seimo struktūrinių padalinių ir darbo grupių, kurių narys tas Seimo narys yra, posėdžiuose – Seimo nario konstitucinė pareiga. Numatoma, kad kiekvienas Seimo narys galėtų turėti po tris padėjėjus-sekretorius.

Pagal svarstomą projektą kiekvienas Seimo narys galėtų turėti biurą, reikalingą Tautos atstovo įgaliojimams vykdyti. Vienmandatėse rinkimų apygardose išrinktų Seimo narių biurai būtų įrengiami atitinkamų rinkimų apygardų teritorijose. Kai rinkimų apygarda apimtų daugiau negu vienos savivaldybės teritoriją, Seimo narys galėtų turėti du biurus.

Sprendimus, kuriose savivaldybėse įrengiami daugiamandatėje rinkimų apygardoje išrinktų Seimo narių biurai, priimtų Seimo frakcijos. Sutartis dėl biurų patalpų nuomos sudarytų ir su patalpų savininku atsiskaitytų Seimo kanceliarija.

Įstatymo projektu siūloma patikslinti Seimo nario darbo apmokėjimą. Seimo nariui, kuris yra Ministras Pirmininkas arba ministras, greta Seimo nario atlyginimo būtų mokama 50 proc. Ministro Pirmininko ar ministro atlyginimo. Taip pat siūloma nustatyti, kad Seimo nariui, be pateisinamos priežasties nedalyvavusiam daugiau negu pusėje balsavimų dėl įstatymų ir (ar) kitų teisės aktų priėmimo Seimo posėdyje, kuriame iš anksto buvo numatytas tų įstatymų ir (ar) kitų teisės aktų priėmimas, atlyginimas už šį Seimo posėdį būtų nemokamas. Atlygis būtų nemokamas ir Seimo nariui, be pateisinamos priežasties nedalyvavusiam daugiau nei pusėje balsavimų svarstomais klausimais iš anksto paskelbtame Seimo struktūrinio padalinio posėdyje. Atlyginimas būtų mažinamas 5 proc. už kiekvieną praleistą posėdį. Dėl valstybėje susidariusios itin sunkios ekonominės, finansinės padėties galėtų būti įstatymu laikinai nustatytas Seimo nario atlyginimas, mažesnis už nustatytąjį Seimo kadencijos pradžioje.

Kūrybine veikla būtų nelaikomas Seimo nario dalyvavimas komerciniuose pramoginiuose renginiuose, audiovizualinės (televizijos, radijo, internetinės) žiniasklaidos laidose.

Taip pat projekte ketinama įtvirtinti nuostatas, kokios išlaidos būtų laikomos Seimo nario išlaidomis, susijusiomis su parlamentine veikla. Seimo nariui iš valstybės biudžeto būtų atlyginamos išlaidos biurui išlaikyti (išskyrus biuro patalpų nuomos ir šildymo išlaidas), biuro technikos ir raštinės reikmenų įsigijimo išlaidos, išlaidos biuro tarnybiniams telefonams ir kitoms ryšių priemonėms – 0,3 paskutinio paskelbto šalies ūkio vidutinio mėnesinio darbo užmokesčio (VMDU) dydžio suma per mėnesį; tuo atveju, kai Seimo narys turi du biurus, ši suma būtų padidinama trečdaliu. Taip pat būtų atlyginamos išlaidos informacijos apie Seimo nario veiklą sklaidai, taip pat specialiems leidiniams, literatūrai – 0,5 VMDU dydžio suma per mėnesį; išlaidos tarnybiniam telefonui ir kitoms ryšių priemonėms – 0,1 VMDU dydžio suma per mėnesį;  išlaidos tarnybinei transporto priemonei (kurui) ir kitam susisiekimui (visuomeniniu transportu, įskaitant taksi) – 0,5 VMDU dydžio suma per mėnesį; Seimo nariui, kurio biuras būtų ne Vilniaus mieste, ši suma būtų padidinama taikant koeficientą 0,2 kiekvienam 100 kilometrų nuo Vilniaus miesto centro iki savivaldybės, kurioje yra Seimo nario biuras, rinkimų apygardos administracinio centro. Jeigu Seimo narys turėtų du biurus, šis atstumas būtų skaičiuojamas iki tolimesnės savivaldybės rinkimų apygardos administracinio centro.

Svarstomame teisės akto projekte reglamentuojamas Seimo nario aprūpinimas gyvenamosiomis patalpomis. Seimo nariui, kurio Seimo rinkimų dieną deklaruota nuolatinė gyvenamoji vieta būtų toliau, negu 50 kilometrų nuo Vilniaus miesto centro, jo įgaliojimų laikotarpiui Seimo kanceliarija jo prašymu nuomotų būstą Vilniaus mieste. Šio būsto komunalines paslaugas apmokėtų pats Seimo narys.

Projekte apibrėžiama Seimo nario kūrybinė veikla, už kurią jis galėtų gauti atlyginimą, taip pat nurodoma, kokia veikla negali būti laikoma kūrybine veikla. Antai, kūrybine veikla būtų nelaikomas Seimo nario dalyvavimas komerciniuose pramoginiuose renginiuose, audiovizualinės (televizijos, radijo, internetinės) žiniasklaidos laidose.

Įstatymo projekte aptariama Seimo nario teisė valdyti turtą ir gauti iš jo pajamas, ūkininkauti, būti įvairių bendrijų, visuomeninių organizacijų nariais, užimti juose pareigas.

Įstatymo nuostatos būtų pradėtos taikyti naujai išrinkto Seimo nariams, susirinkusiems į pirmąjį posėdį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius