Žvejai traukia paskutines silkes, valtys švartuojamos, o Klaipėdos fotografijos galerijoje jausmingai girgžda vaškuojamos grindys, norinčios atspindėti kuo daugiau video mylėtojų. „Dezintegracija“ išleidžiama į dviejų mėnesių maratoną. Maži vaikai slepiami namuose, o chaotiškos kūrybos properšos įtraukia, - skelbia organizatoriai.
Festivalis prasidės Beno Šarkos filmu „Siena-Siela“ pristatymu beir performansu. Benas reziduoja Klaipėdoje, tad nori jis to – ar ne, labai smagu vadinti jį išskirtinai uostamiesčio kūrėju. Negalima likti abejingiems stebint unikalius, ekspresyvius, „šarkiška“ kalba artikuliuotus pasirodymai, kuriuose kūnas tampa vieta, laiku ir istorija. Pats Benas, paklaustas apie naująjį filmą, buvo gana lakoniškas: „kai sienos užknisa, tada pagalvoji apie sielą“.
Šeštadienį tęsiasi „Dezintegracijos“ startinė darbotvarkė – joje ekstravagantiškų video darbų peržiūra, vainikuojama video menininko, performansų autoriaus, tapytojo ir režisieriaus Evaldo Janso dokumentinio filmo „Garso takelis“ pristatymas.
Šiame darbe fiksuojamos režisieriaus kūrybinės paieškos. „Mėgėjiška“ kamera filmuotuose kadruose bendraujama su profesionaliais muzikantais, liaudiškos muzikos atlikėjais, kompozitoriais, muzikos ekspertais, jiems rodomos ištraukos iš „nufilmuoto“ filmo, klausomasi jų komentarų, diskutuojama apie muziką kine.
Kaip apibūdinama oficialiame filmo pristatyme, „Šis E.Janso kūrinys, tarsi, tampa subtilia ode vis bręstančiai, itin dinamiškai Lietuvos muzikos scenai - kupinai skirtingų žanrų, atlikėjų, tradicijų, teorijų bei atradimų.“
Filosofiškoji ir subtilioji auditorijos dalis galės permąstytį skirtingų muzikos stilių įtaką prasmės konstravimui kino tekste. O paparacius nudžiuginsime išuodami, kad ekrane pasirodys Alina Orlova, muzikos kritikai Darius Užkuraitis ir Dovydas Bluvšteinas bei Marcinkonių etnografinis antsamblis.
Festivalio „Dezintegracija“ filmai Fotografijos galerijoje penktadienį ir šeštadienį – nuo 19 val.