-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2010 07 14

Prieš karštį – ledais ir gira

Karščio alinamos Lietuvos gyventojai iš parduotuvių šluoja prekes, kurios suteiktų bent šiokią tokią atgaivą. Prekybos centrai jau skaičiuoja, kokių prekių ir kiek apyvarta išaugo.
Per karščius gerokai šoktelėjo ledų pardavimai.
Per karščius gerokai šoktelėjo ledų pardavimas. / J.Andriejauskaitės/15min.lt nuotr.

Uostamiestyje kondicionieriais prekiaujančios įmonės nespėja atsakinėti į interesantų skambučius.

Dar pirmą liepos savaitgalį, kai nebuvo tokių karščių, Klaipėdoje viešėjusi vilnietė pasakojo prekybos centre neradusi nė vienos kepuraitės nuo saulės. Įsivyravus karščiams jos greit dingo iš lentynų. O viena Klaipėdos gyventoja prisiminė po darbo apėjusi kelias parduotuves, bet taip ir neradusi kefyro, krapų bei svogūnų laiškų – akivaizdu, kad miestiečiai karštu oru pamėgo šaltibarščius.

Perka pigesnes prekes

Anot prekybos tinklo „Iki“ atstovo spaudai Valdo Lopetos, jų parduotuvėse mineralinio gazuoto ir negazuoto vandens apyvarta buvo penktadaliu didesnė nei tuo pačiu metu praėjusiais metais. Ledų per tą patį laikotarpį parduota 70 proc. daugiau, o marinuotų šašlykų paklausa padidėjo 40 proc.

Andriaus Ufarto/BFL nuotr./Ilgai būnant karštoje ir saulėtoje aplinkoje būtina vartoti daug skysčių.
Andriaus Ufarto/BFL nuotr./Ilgai būnant karštoje ir saulėtoje aplinkoje būtina vartoti daug skysčių.

„Ypač didelis prekybos pagyvėjimas matyti tose parduotuvėse, kurios yra greta turistų ir poilsiautojų pamėgtų vietų. Pavyzdžiui, palyginti su geguže, birželį Šventojoje esančios „Cento“ parduotuvės apyvarta padvigubėjo, o, palyginti su pirmaisiais metų mėnesiais, išaugo netgi keturis kartus. Melnragėje esančio „Ikiuko“ apyvarta pirmąjį vasaros mėnesį išaugo 50 proc.“, – vardijo V.Lopeta.

Anot jo, šiemet pirkėjai renkasi daugiau, tačiau pigesnių laisvalaikio prekių. Ypač, net 150 proc.,  išaugo plaukimo reikmenų, 40 proc. padidėjo ir šaltkrepšių pardavimas.

„Vidutiniškai vienas pirkėjas laisvalaikio prekėms (be maisto produktų) išleidžia iki 100 litų”, – pasakojo atstovas.

Šluoja skėčius ir pavėsines

Matyti, kad gyventojai nuo karščių ginasi prie ežerų, o ne tūnodami namuose, – sakė R.Saulytė.
Pasak prekybos centrų „Maxima“ atstovės spaudai Renatos Saulytės, palyginti su praėjusių metų tokiu pačiu laikotarpiu, kai Lietuvos nealino tokie stiprūs karščiai, šiuo metu penktadaliu išaugo ventiliatorių pardavimas, labiau perkami pigesni, kainuojantys 30–40 Lt. Lentynose greitai sumažėja iškyloms reikalingų prekių: galvos apdangalų, lauko baseinų, plaukimo čiužinių, šaltkrepšių. Pavėsinių ir skėčių pardavimas ūgtelėjo net 40 proc.
 

Karštomis dienomis gyventojai mėgina atsigaivinti ledais, jų pardavimas išaugo du kartus. Jie perkami didesniais kiekiais, dėžutėmis. „Populiariausi ledai – vanilinis plombyras“, – pasakojo atstovė. Atsigaivinti bandoma ir gira, jos nuperkama 4 proc. daugiau. R.Saulytė stebėjosi, kad itin populiarus tapo alavijų gėrimas, palyginti su pernai tuo pačiu metu, jo parduota tris kartus daugiau. 3–4 proc. daugiau nuperkama ir alaus, stipriųjų gėrimų pardavimas nukrito 20–30 proc.

Karštu metu parduotuvėse mažiau populiarūs mėsos gaminiai, išskyrus šašlykus, taip pat gyventojų nebevilioja žuvis, konditerijos gaminiai. Apskritai, pasak R.Saulytės, sunkmetis pirkėjų kišenėse dar jaučiamas, nes apyvarta, palyginti su pernai, yra mažesnė.

Neatsigina interesantų

Uostamiestyje veikiančios bendrovės „Genys“, montuojančios kondicionierius, atstovybės vadovas Laimonas Janukėnas teigė negalintis nuo ausies atplėšti telefono ragelio ir visiems kodicionieriaus reikia tuoj pat. Įmonė paslaugas teikia tik bendrovėms.

Ypač didelis prekybos pagyvėjimas matyti tose parduotuvėse, kurios yra greta turistų ir poilsiautojų pamėgtų vietų, – pastebėjo V.Lopeta.
Bendrovės „Šalnos prekyba“ direktorius Saulius Vilimas teigė taip pat vos spėjantis atsakinėti interesantams. Kondicionierių paklausa išaugo kelis kartus. „Kol nėra karščių, gyventojai nė piršto nepajudina, dabar visi sujudo“, – sakė S.Vilimas.

Anot jo, šiuo metu skambučiais atakuoja ir sugedus kondicionieriui pagalbos ieškantys žmonės. Gedimų skaičius, pasak jo, žvėriškas. Vadovo teigimu, šiuo metu kondicionieriai nebėra prabangos prekė, pigiausią galima įsigyti už maždaug 700 Lt, toks įrengiamas 20–25 kv.m patalpoje.

Bendrovės „Topo entras“ komercijos direktorius Andrius Čekanavičius teigė, kad pastarosiomis dienomis tiek ventiliatorių, tiek kondicionierių pardavimas šoktelėjo daugiau kaip 10 kartų.

Vidutinė perkamiausių ventiliatorių kaina – 40 Lt. Tiek dėl atšilusių orų, tiek dėl prasidėjusių atostogų „Topo centre“ žymiai išaugo ir automobilinių šaldytuvų pardavimas. Perkamiausiųjų kaina – 299 Lt.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius