Tačiau vis garsiau kalbama, kad pelningą kąsnį gali atsikąsti Rusijai atstovaujanti bendrovė, o per ją – ir pastaruoju metu pritilę valstybininkai, globojantys šioje bendrovėje įdarbintą buvusį kariuomenės vadą Valdą Tutkų, rašo „Lietuvos žinios“.
Lietuvoje vis garsiau diskutuojama, kad krovinių vežimo per Lietuvą paslaugas gali įsitvirtinti ne valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“, bet oficiali „Rusijos geležinkelių“ antrinės bendrovės „Transkonteiner“ agentė mūsų šalyje „Hoptrans projects“.
Įmonės pozicijas derantis dėl krovinių gabenimo dar labiau stiprina joje projektų direktoriumi įdarbintas buvęs Lietuvos kariuomenės vadas generolas majoras V.Tutkus. Itin aktyviai šiuo projektu domisi ir pastaruoju metu viešumoje mažai besireiškę, anksčiau didelę įtaką šalies raidai mėginę daryti vadinamieji valstybininkai, pirmiausia Gediminas Kirkilas ir Juozas Olekas, itin globojantys su Rusija susisaisčiusioje bendrovėje įdarbintą V.Tutkų.
Kol kas šioje srityje pirmauja kaimynė Latvija, nekarinius krovinius pajėgoms Afganistane pradėjusi gabenti jau nuo 2009-ųjų pradžios, o pernai tapusi neoficialia tokio vežimo lydere Baltijos regione.
Kremliaus valdžia neslepia savo intereso, susijusio su krovinių tranzitiniu gabenimu. Įtvirtinti Rusijos siekius šioje srityje padėjo 2008-ųjų pabaigoje Pakistano (iki tol buvusio pagrindine NATO pajėgų aprūpinimo Afganistane magistrale) sprendimas neribotam laikui sustabdyti NATO ir JAV karių aprūpinimą per savo teritoriją.
Kokius pinigų srautus žada tokie vežimai, rodo Kazachstano, taip pat pretenduojančio tapti tranzito dalimi, specialistų skaičiavimai. Jų neoficialiais duomenimis, kiekvieno NATO konteinerio pervežimas nuo siunčiančiosios šalies iki Afganistano vežėjams bendrai paėmus gali atnešti iki 10 tūkst. JAV dolerių (apie 25 tūkst. litų) pelno.