-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2010 02 09

Profsąjunga: jei vairuotojams mažins atlyginimus, autobusai ir troleibusai į gatves neišvažiuos

Vilniaus savivaldybės bendrovė „Vilniaus autobusai“ numatė išlaidų mažinimo planą, kurį įgyvendinusi tikisi sutaupyti per 19 mln. litų. Tuo tarpu vairuotojų profsąjungos atstovai tikina su mažinamais atlyginimais nesutiksiantys ir teisybės ieškosiantys įspėjamuoju bei ilgalaikiu streikais.
Nors vietoj dalies troleibusų į gatves vakar išvažiavo net 44 autobusai, dalies jų vairuotojai maišė maršrutus ir važiavo kitomis miesto gatvėmis nei reikėtų.
Nors vietoj dalies troleibusų į gatves vakar išvažiavo net 44 autobusai, dalies jų vairuotojai maišė maršrutus ir važiavo kitomis miesto gatvėmis nei reikėtų. / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Antradienį žurnalistams išlaidų mažinimo planą pristatydamas įmonės „Vilniaus autobusai“ generalinis direktorius Gintaras Nakutis sakė, kad iš viso numatytos trys pagrindinės priemonės, kaip tikimasi sutaupyti minėtus 19 mln. litų.

„Mūsų skaičiavimais, šiais metais įmonei trūksta apie 22 mln. litų, kad galėtume išgyventi su tais pinigais, kuriuos planuojame gauti. Taigi numatyti 19 mln. litų, kuriuos tikimės sutaupyti, bus tai skylei padengti. Pagrindinės 2010 metais numatytos išlaidų mažinimo priemonės yra miesto maršrutų darbo apimties mažinimas ir autobusų eismo optimizavimas, materialinių ir finansinių išlaidų mažinimas bei darbo užmokesčio fondo mažinimas“, – vardijo G.Nakutis.

Žmonės laukia pavasario ir, jei atlyginimai bus dar sumažinti, jie išeis iš darbo. Be to, mes esame susitarę tiek su autobusų, tiek su troleibusų parko profesinėmis sąjungomis, kad jei sumažins mums atlyginimus, ruošimės streikui, – tikino Jonas Dekaminavičius.Pasak jo, ėmusis šių mažinimų, šiais metais, palyginti su praėjusiais, materialinės išlaidos kartu su degalais turėtų sumažėti 5,69 mln. litų (12,5 proc.), finansinės išlaidos – 3,56 mln. litų (67,1 proc.), darbo užmokesčio fondas – 10,3 mln. litų (19,6 proc.). Iš viso tokiu būdu būtų sutaupyta 19,55 mln. titų.

Taupys darbuotojų sąskaita

„Daugiausia tikimasi sutaupyti iš darbo užmokesčio fondo mažinimo, kuris gali būti pasiektas mažinant darbuotojų skaičių, darbų apimtį ir optimizuojant autobusų eismą bei mažinant darbuotojų darbo užmokestį“, – bendrovės „Vilniaus autobusai“ planus atskleidė G.Nakutis.

Jo teigimu, šiais metais ketinama atleisti 73 darbuotojus ir taip sutaupyti 1,6 mln. litų (jau atskaičiavus 1 mln. išeitinių kompensacijų). 2009 m. atleisti 77 darbuotojai ir taip sutaupyti 1,8 mln. litų. Iš viso šiuo metu įmonėje dirba 1 077 darbuotojai.

Sumažinus darbo apimtis ir optimizavus autobusų eismą, bendrovės atstovo teigimu, pavyktų sutaupyti 2,85 mln. litų.

Atlyginimus svarstoma mažinti vidutiniškai 14,4 proc. ir taip iš viso sutaupyti 4,05 mln. litų. Vairuotojams, remonto darbininkams darbo užmokestis būtų mažinamas 13 proc., padalinių vadovams – 18 proc., specialistams ir tarnautojams – 15 proc., kitiems darbuotojams – 8–12 proc. priklausomai nuo atlyginimo dydžio.

Derasi su profsąjungomis

Vilniaus miesto meras Vilius Navickas konferencijos metu sakė, kad šiuo metu vyksta derybos su profsąjunga, kad vairuotojai sutiktų savo vidutinius atlyginimus, šiuo metu esą siekiančius vidutiniškai per 3 100 litų neatskaičius mokesčių, susimažinti iki 2 700 litų.

„Taip pavyktų sutaupyti 4 mln. litų ir galbūt 10-iai tūkstančių pensininkų nereikėtų mažinti lengvatų. Tai norėjau padėti ant svarstyklių: 10 tūkst. pensininkų lengvatos ir galbūt tūkstantis vairuotojų“, – sakė V.Navickas. – Kitas dalykas, jei pažiūrėsime į rinką, tolimųjų reisų vairuotojų atlyginimai sumažėjo žymiai labiau nei miesto autobusų ir troleibusų vairuotojų. Tikiuosi, profsąjungos ir vairuotojai supras ir solidarizuosis su visais vilniečiais, visa Lietuva ir su pensininkais bei šiek tiek ir patys sutiks susimažinti.“

Vilniaus miesto meras atkreipė dėmesį, kad vidutinis vairuotojo atlyginimas praėjusių metų paskutinįjį ketvirtį siekė truputį daugiau nei 3 100 litų, o kai kurie vairuotojai priklausomai nuo darbo dienų skaičiaus galėjo uždirbti ir apie 3 500–3 600 litų, neatskaičius mokesčių, o tai esą net daugiau nei uždirba Vilniaus vicemeras.

Atlyginimų mažinti neleis

Tuo tarpu profsąjungų atstovų pozicija griežta: vairuotojams atlyginimų mažinti nebegalima, o jei taip atsitiks, nė vienas autobusas ir troleibusas į Vilniaus gatves neišvažiuos.

„Praėjusią savaitę turėjome susirinkimą, kurio metu buvo apklausti 80  proc. „Vilniaus autobusų“ darbuotojų. Visi jie kategoriškai nesutiko su numatyta išlaidų mažinimo programa. Atlyginimai darbuotojams sumažinti dar praėjusiais metais (vidutiniškai 12 proc. – aut. past.). Generalinio direktoriaus skaičiuojami milijonai paprastam darbuotojui nelabai rūpi. Jie mąsto, kiek sausio mėnesį reikės mokėti už šilumą ir elektrą“, – žurnalistams sakė „Vilniaus autobusų“ darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Jonas Dekaminavičius.

Pasak jo, įmonės darbuotojai, spaudžiami savivaldybės ir Vyriausybės, jau praėjusiais metais taip „susimažino diržus“, kad pradėjo dirbti už savikainą. „Kokie gali būti darbo sumažinimai, jei vidiniai rezervai jau ir taip visiškai išnaudoti“, – stebėjosi profsąjungos pirmininkas.

Ketina streikuoti

Į konferenciją atvykęs vairuotojų profsąjungos pirmininkas Jonas Svidinskas atkreipė dėmesį, kad bendrovės „Vilniaus autobusai“ viešai deklaruojami vairuotojų atlyginimai yra neteisingi. „Tie duodami skaičiai neatitinka tikrovės. Vidutinis vairuotojo atlyginimas yra 2 200 litų į rankas ir viskas priklauso nuo išdirbtų valandų“, – sakė J.Svidinskas.

Jis atkreipė dėmesį, kad vairuotojams jau buvo nukirptos visos valandos, neliko viršvalandžių, o kai kurie vairuotojai net neišdirba valandų normos. Todėl, pasak J.Svidinsko, kad nereikėtų mažinti darbuotojų, vairuotojai patys tarpusavyje dalijasi darbo valandas, kad visi galėtų išgyventi.

„Žmonės laukia pavasario ir, jei atlyginimai bus dar sumažinti, jie išeis iš darbo. Be to, mes esame susitarę tiek su autobusų, tiek su troleibusų parko profesinėmis sąjungomis, kad jei sumažins mūsų atlyginimus, mes ruošimės streikui. Tai bus neišvengiamas dalykas“, – tikino J.Dekaminavičius.

Pasak jo, sumažinus atlyginimu, kaip ir prieš dešimt metų, gegužės 18 d. nė vienas autobusas ir troleibusas neišvažiuos į Vilniaus gatves.

Autobusai – techniškai netvarkingi

J.Dekaminavičiaus teigimu, savivaldybės pareigūnai profsąjungai pasiūlė kreiptis į Finansų ministeriją, esą pastaroji savivaldybei yra skolinga už lengvatinių keleivių vežiojimą. Pati savivaldybė tų pinigų neieško.

„Ne mūsų problema, kaip sutaupyti tuos 20 mln. litų. Jie (savivaldybė – aut. past.) turi reikalauti išsiieškoti. Jie užsakė tuos maršrutus – pelningi jie ar ne. Jie prastina keleiviams sąlygas, menkina važiavimo paslaugą, retindami maršrutus“, – piktinosi vairuotojų profsąjungos pirmininkas.

Profsąjungų atstovai taip pat atkreipė dėmesį, kad didžiausios autobusų parko išlaidos atitenka remontui. Pasak jų, autobusų parkas yra taip susidėvėjęs, kad per parą pateikiama per 600 paraiškų dėl remonto, iš šių paraiškų įvykdoma tik apie 200. „Taigi į gatves autobusai išvažiuoja techniškai netvarkingi“, – sakė J.Svidinskas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius