„Visuotinis žinojimas, kad teisėsaugos institucijos turi galimybę gauti ir analizuoti (...) duomenis, sustiprins nusikalstamumo prevencijos poveikį, nes tiek nusikalstamo pasaulio atstovai, tiek potencialiai nusikaltimus linkę daryti asmenys turės iš naujo įvertinti padidėjusią riziką užsitraukti atsakomybę dėl savo neteisėtos veiklos“, – teigia pataisų iniciatorė Vidaus reikalų ministerija (VRM).
„Mažinant galimybes nebaudžiamai daryti nusikaltimą ar kitokį teisės pažeidimą, sumažėtų rizika ne tik visai visuomenei, bet ir nuo neapgalvotų veiksmų pasekmių būtų apsaugoti potencialiai nusikalsti linkę asmenys, būtų stiprinama bendra nusikalstamumo prevencijos įtaka“, – rašoma Transporto veiklos pagrindų įstatymo aiškinamajame rašte.
Lietuva keleivių registravimą inicijuoja nacionaliniu lygiu, nelaukiant, kol Europos Parlamentas priims savo sprendimą dėl atitinkamos direktyvos. Ministro pirmininko Algirdo Butkevičiaus atstovė spaudai Evelina Butkutė- Lazdauskienė sakė, kad ne tik Lietuva, bet ir kelios kitos atskiros šalys taip pat sprendžia dėl informacijos apie keleivius kaupimo nacionaliniu lygiu.
Premjero A.Butkevičiaus teigimu, tokią tvarką jau yra įsivedusios Jungtinė Karalystė, Prancūzija ir Danija.
„Tai padidins ir pačių keleivių saugumą ir veiks prevenciškai. Tai vienas iš aktyvių mūsų šalies veiksmų, kurie yra reikalingi, siekiant stiprinti mūsų šalies gyventojų apsaugą“, – ministro pirmininko komentarą perdavė E.Butkutė – Lazdauskienė.
Europos Parlamento nariai, turintys galutinai visą ES apimančiai direktyvai dėl duomenų apie oro transporto keleivius keitimuisi, vis labiau remia šią idėją, nors daugelį metų blokavo ją nuogąstaudami dėl galimų asmens privatumo pažeidimų.
Sparčiau svarstyti keleivių registravimą ir informacijos apie juos teisėsaugai teikimą Lietuva pradėjo po pernai lapkritį vykusių ginkluotų išpuolių Paryžiuje, nusinešusių beveik 130 gyvybių.