Tyrime dalyvavo 240 mokinių, 330 tėvų ir 99 pedagogai iš Klaipėdos, Telšių ir Tauragės apskričių.
Jų buvo klausiama, ar kokybiškai ugdymo įstaigose teikiamos socialinės ir edukacinės paslaugos, tokios, kaip maitinimas, vaikų teisių apsauga, meninis ir fizinis ugdymas, pavežėjimo ir kitos.
Paslaugų teikimas vardan paslaugų teikimo naudos neduoda. Sakė K.Trakšelys
Kad mokyklose teikiamos socialinės paslaugos yra pagalba šeimai, mano tik 3 proc. vaikų ir 15 proc. tėvų. Maitinimu mokyklose patenkinti tik trečdalis vaikų. Tyrimas atskleidė, kad mokyklų bendruomenė skeptiškai vertina socialinius bei specialiuosius pedagogus. Pastarųjų reikalingumu suabejojo ir patys mokytojai. Anot jų, nežinia, kam šis etatas reikalingas, kokias funkcijas šie pedagogai atlieka ir kad jų veikla visai nepastebima.
Neigiamai įvertintos ir sveikatinimo programos. Manoma, kad mokyklose neužtikrinama vaikų teisių apsauga. Tėvai nepatenkinti, kaip matinami jų vaikai, norėtų įvairesnių meninių užsiėmimų bei psichologo konsultacijų.
Anot šio tyrimo koordinatoriaus Kęstučio Trakšelio, socialinės paslaugos mokyklose valstybei brangiai kainuoja, todėl norėta išsiaiškinti, ar jomis realiai naudojamasi ir ar jos pateisina lūkesčius.
„Paslaugų teikimas vardan paslaugų teikimo naudos neduoda. Tyrimas ir parodė, kad šiomis paslaugomis menkai naudojamasi, matyt, dėl to, kad netenkina jų kokybė. Be to, ir patys kolegos gana skeptiškai vertina tokių pedagogų darbą“, – sakė K.Trakšelys. Jis įsitikinęs, kad ir pačios mokymo įstaigos galėtų domėtis ir atlikti tyrimus apie jų teikiamų paslaugų kokybę.