Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2010 02 23

Sostinės gatves lopyti dar anksti

Po pirmojo nežymaus atšilimo sostinės gatvėse atsivėrus duobėms vairuotojai priversti laviruoti it kliūčių ruože. Manevravimo įgūdžių vairuotojams reikės dar bent porą mėnesių, mat duobes lopyti iš esmės numatoma tik balandžio pabaigoje.
Į duobę įvažiavę ir automobilį apgadinę vairuotojai, apsidraudę kasko draudimu, gali kreiptis į draudimo bendrovę dėl žalos atlyginimo.
Į duobę įvažiavę ir automobilį apgadinę vairuotojai, apsidraudę kasko draudimu, gali kreiptis į draudimo bendrovę dėl žalos atlyginimo. / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.
Temos: 1 Grinda, UAB

Dieną atidesniems vairuotojams dar pavyksta kai kurias duobes aplenkti, o naktį taupymo sumetimais mažiau apšviestose gatvėse belieka pasikliauti intuicija. Tačiau taisyti skylėtų Vilniaus gatvių neskubama, mat tam netinka oro sąlygos. Šiuo metu užtaisomos tik giliausios ir didžiausią pavojų keliančios duobės.

„Šiuo metu oro sąlygos leidžia tik užtaisyti tas didžiąsias duobes naudojant vadinamąjį šaltą asfaltą – paprasčiausiai užlyginama duobė. Tai daroma praktiškai visu žiemos periodu, įskaitant ir šias dienas, kadangi kitas būdas dabar yra negalimas. Visų pirma temperatūra per žema vadinamajam karštam asfaltui. Antra, jis dabar net negaminamas“, – „15min“ aiškino Vilniaus savivaldybės Komunalinio ūkio departamento Infrastruktūros skyriaus vyr. specialistas Gintautas Niaura. Jis ragino 10 cm ir gilesnę duobę pastebėjusius sostinės vairuotojus pranešti apie tai bendrovės „Grinda“ avarinei tarnybai (tel. visą parą (8 5) 215 21 12).

Šiuo metu oro sąlygos leidžia tik užtaisyti tas didžiąsias duobes naudojant vadinamąjį šaltą asfaltą – paprasčiausiai užlyginama duobė, – sakė G.Niaura.„Kuo daugiau yra atšalimo-atšilimo ciklų, tuo daugiau duobių atsiranda, kadangi vanduo, patenkantis į plyšius asfalte, šaldamas pradeda jį ardyti. Aš manau, pagrindinės duobės atsivers dar po kokių 1–3 atšilimų, nes kol kas buvo tik pirmas atšilimas, dar nesuspėjo ištrupėti visas tas asfaltas“, – sakė pašnekovas.

Pradėti visų duobių lyginimą karštu asfaltu, pasak G.Niauros, numatoma balandžio pabaigoje.

Lėšas gatvių remontui skiria Lietuvos automobilių kelių direkcija. Koks finansavimas tam bus skirtas šįmet, turėtų paaiškėti artimiausiomis savaitėmis. „Tikimės, kad mažiau nei pernai nebus“, – sakė G.Niaura.

Jo teigimu, pernai Vilniaus miesto savivaldybės gatvių remontui, ženklinimui, atitvarams ir kitiems darbams buvo skirta apie 12 mln. Lt.

Šiuo metu sostinės gatvių tvarkymas finansuojamas iš pernai sostinės savivaldybės biudžete numatytų lėšų – 1,5 mln. Lt – avariniams tvarkymo darbams (sniego išvežimui, gatvių lopymui ir pan.). Tikimasi, jog šių lėšų pakaks iki kovo mėnesio pabaigos.

Laikinas sprendimas

Bendrovės „Grinda“ direktorius Algimantas Vilūnas teigia, jog šaltas asfaltas neišsprendžia problemos, o ją tik nukelia. Todėl ši technologija naudojama tik giliausioms, didžiausią pavojų keliančioms duobėms užlopyti.

„Didžiausia bėda ta, kad gatvių dangos daug kur pasenusios, reikia jas pertiesti, o ne lopyti. Nauja kelio danga tarnauja 12 metų, taigi ir problemų dabar daugiausia seniau tiestose gatvėse“, – teigė A.Vilūnas.

Žala – kelininkams

Į duobę įvažiavę ir automobilį apgadinę vairuotojai, apsidraudę kasko draudimu, gali kreiptis į draudimo bendrovę dėl žalos atlyginimo. Tokiu atveju draudimo bendrovė patirtus nuostolius išsiieško iš kelininkų ar atsakingų kelio savininkų, pvz., savivaldybės.

„Įvažiavęs į duobę, ir, pavyzdžiui, padangą ar ratlankį pažeidęs automobilio savininkas turėtų kviesti policiją ir informuoti apie įvykį. Tokiu būdu būtų gauta pažyma, kuri suteiktų rimtą pagrindą žalos atlyginimui“, – „15min“ sakė „Lietuvos draudimo“ Transporto žalų vertinimo skyriaus vadovas Marijus Raliūga. Taip pat po eismo įvykio galima kreiptis tiesiogiai į draudimo bendrovę.
Svarbiausia apie žalą pranešti ne vėliau kaip per tris dienas.

„Esame turėję tokių atvejų, kai klientai atvažiuoja daug vėliau. Tada automobilį tiriame, tikriname pakabą ir įvertiname, ar gedimai tikrai galėjo atsirasti dėl duobių, ar tai tik įprastas automobilio nusidėvėjimas“, – sakė M.Raliūga. Jis teigė kol kas nepastebėjęs klientų antplūdžio, kurie kreiptųsi dėl žalų, patirtų užvažiavus ant kelio duobės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius