Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2020 01 15

STT po „Grigeo Klaipėda“ atvejo: prieš išduodant taršos leidimus būtina atlikti neplaninius aplinkosauginius patikrinimus

Siekiant taršos ir žalos aplinkai realaus sumažinimo ir prevencijos, STT siūlo prieš taršos leidimo išdavimą visais atvejais atlikti neplaninius aplinkosauginius patikrinimus, tam, kad būtų tinkamai įvertinta, ar situacija atitinka dokumentuose pateiktus duomenis.
„Grigeo Klaipėda“
„Grigeo Klaipėda“ / Aurelijos Kripaitės/15min nuotr.

STT nuomone, galiojantis teisinis reguliavimas neužtikrina, kad leidimus išduodanti Aplinkos apsaugos agentūra būtų laiku informuojama apie ūkinės veikos vykdytojo planuojamus įrenginio ar veikimo pakeitimus bei išplėtimą, kurie gali daryti reikšmingą poveikį aplinkai ir visuomenės sveikatai. Taip pat sudaro galimybes pakankamai ilgą laiką tęsti teršiančią aplinkos orą, žemę, vandenį ir keliančią tiesioginę grėsmę gyvūnams ir žmonėms veiklą.

Atsižvelgdama į srities visuomeninę reikšmę ir taršos atvejį Klaipėdoje STT antikorupciniu požiūriu įvertino taršos leidimų ir taršos integruotos prevencijos ir kontrolės (TIPK) leidimų išdavimą, keitimą, naikinimą bei leidimų sąlygų laikymosi kontrolę. Nustatyta, kad neužtikrinamas paraiškų derinimas su atsakingomis institucijomis, terminas, per kurį turi būti susipažinta su paraiškos dokumentais yra per trumpas, o prieš taršos leidimo išdavimą ne visada atliekami patikrinimai.

Nustatyta, kad neužtikrinamas paraiškų derinimas su atsakingomis institucijomis, terminas, per kurį turi būti susipažinta su paraiškos dokumentais yra per trumpas, o prieš taršos leidimo išdavimą ne visada atliekami patikrinimai, teigiama STT pranešime.

Nuostatos, leidžiančios priimti sprendimą negavus atsakymo ar pastabų iš Aplinkos apsaugos departamento, vertinamos kaip ydingos, nes sudaro galimybę išduoti taršos ar TIPK leidimus tinkamai neįvertinus galimos taršos apimties. Taip pat, atsižvelgiant į paraiškoje pateikiamų duomenų kiekį ir sudėtingumą, manoma, kad terminas susipažinti su jais yra per trumpas.

Teisės aktuose numatyti tam tikri apribojimai leidimą išduodančiai ir / ar derinančiai institucijai teikti pastabas dėl paraiškos tikslinimo – pavyzdžiui, nagrinėjant patikslintą paraišką negali būti teikiamos pastabos dėl paraiškos atitikimo teisės aktų reikalavimams ar reikalaujama informacijos ir duomenų, kurių derinanti institucija nenurodė ar neprašė nagrinėdama pirminę paraišką.

Svarbu ir tai, kad pastabų dėl taršos leidimų ir TIPK leidimų išdavimo bei jų sąlygų laikymosi kontrolę reglamentuojančių teisės aktų STT yra pateikusi dar 2016 m., atlikusi korupcijos rizikos analizę Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos agentūros veiklos srityse, tačiau į jas iki šiol nebuvo atsižvelgta, tad jos išlieka aktualios ir šiandien. Tuomet nustatyta, kad išduodant taršos ar TIPK leidimus neužtikrintas derinimo dokumentų tinkamas viešinimas, kai kurios procedūros nepakankamai aiškiai reglamentuotos, nedetalizuoti pažeidimo vertinimo kriterijai, nepakankami Aplinkos apsaugos agentūros kaip vienos iš kontroliuojančių institucijų įgaliojimai ir kt.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija per 2 mėnesius turėtų informuoti STT, kaip atsižvelgta į antikorupcinio vertinimo išvadoje pateiktas pastabas.

Visą antikorupcinio vertinimo išvadą rasite čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius