Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2009 08 07

Taksi vairuotojai kratosi saugos diržų gniaužtų

Kaune dirbantys taksi vairuotojai susisiekimo ministro inicijuotas Kelių eismo taisyklių, reglamentuojančių saugos diržų naudojimą, pataisas sutiko su džiaugsmu.
Pasak taksi vairuotojų, netikėtai puolantiems nusikaltėliams neretai pasitarnauja prisegtas saugos diržas, kuriuo taksistai tiesiog būna prismaugiami.
Pasak taksi vairuotojų, netikėtai puolantiems nusikaltėliams neretai padeda prisegtas saugos diržas, kuriuo taksistai tiesiog būna prismaugiami. / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Tiesa, vairuotojai pripažįsta, jog leidimas nesegėti saugos diržų jiems gresiančių pavojų visiškai nepanaikintų – siekiant užtikrinti taksistų saugumą, reikia imtis kitų priemonių. Tuo tarpu policijos vadovai tvirtina, jog taksi vairuotojai yra tokie pat eismo dalyviai, kaip ir visi kiti, tad Kelių eismo taisyklių išimčių jiems daryti negalima.

Iki praėjusių metų rugsėjo Kelių eismo taisyklės keleivius vežantiems taksistams leido nesisegti saugos diržo. Vairuotojų teigimu, tai ne kartą jiems leido ištrūkti iš užpuolikų gniaužtų. Staigiai iššokę iš automobilio ir puolę bėgti, taksistai telefonu į pagalbą išsikviesdavo kitus vairuotojus ar policijos pareigūnus. Tačiau 2008-ųjų rudens pradžioje Vyriausybės priimtos Kelių eismo taisyklių pataisos privertė sunerimti pavojingą darbą dirbančius taksi vairuotojus. Dalis jų, ypač dirbančių naktimis, bijodami dėl savo saugumo, reikalavimo segėti diržus kartais nepaiso, tačiau tuomet susiduria su kita problema.

„Policija tuo naudojasi ir, atvirai pasakius, mus dėl to medžioja. Juolab kad baudos už šį pažeidimą yra smarkiai išaugusios“, – pripažino jau 29 metus prie taksi automobilio vairo sėdintis Raimondas Širvys.

Kaune veikiančių taksi bendrovių atstovai ne kartą raštiškai kreipėsi į Susisiekimo ministeriją, siekdami, jog reikalavimas segėti saugos diržus būtų atšauktas, tačiau verslininkų prašymai išgirsti nebuvo.

Atsimerkti privertė tik žmogžudystė

Vyriausybės klerkus sukrusti privertė tik šių metų gegužės pabaigoje įvykdyta kraupi žmogžudystė, kai 27 metų garliaviškis Tomas Kasparavičius dėl kol kas neaiškių priežasčių nušovė taksi bendrovės „Einesa“ vairuotoją Darių Vilimą ir peiliu išniekino jo lavoną. Ši didžiulį atgarsį visuomenėje sukėlusi tragedija taksi vairuotojus pastūmėjo dar aktyviau reikalauti, jog saugos diržai keleivius vežantiems taksistams būtų neprivalomi. „Sunku pasakyti, ar Darių tai būtų išgelbėję, tačiau aš žinau viena – žuvo mano draugas“, – sunkiai rinkdamas žodžius kalbėjo buvęs velionio kolega R.Širvys.

Policija tuo naudojasi ir, atvirai pasakius, mus dėl to medžioja. Juolab kad baudos už šį pažeidimą yra smarkiai išaugusios.

Iškart po nelaimės susisiekimo ministras Eligijus Masiulis savo pavaldiniams liepė parengti Kelių eismo taisyklių pataisas, kurios leistų taksistams darbo metu vairuoti automobilį neprisisegus saugos diržo. Tik praėjus daugiau nei dviem mėnesiams šios pataisos buvo pateiktos Vyriausybei.

„Pasitaikantys taksi vairuotojų užpuolimo atvejai verčia spręsti prisisegimo diržais klausimą, nes prisegtas saugos diržas riboja vairuotojo galimybes apsiginti. Todėl ir pasiūliau laikinai, kol pritaikysim kitas priemones vairuotojų saugumui, leisti taksi vairuotojams, vežantiems keleivius, norėčiau pabrėžti – tik gyvenvietėse, nesisegti saugos diržų“, – savo poziciją viešai išsakė E.Masiulis.

Ar leisti taksistams dirbti neprisisegus saugos diržo, artimiausiu metu spręs Vyriausybės vadovai.

„Šiais laikais keleivių niekas nesirenka. Būna, įsėda ir piktavalių klientų, kurie, sėdėdami ant galinės sėdynės, gali tave diržu prismaugti“, – kalbėjo R.Širvys.

„Ši pataisa mums labai padėtų. Jeigu kiltų nesusipratimas, vairuotojas galėtų atsidaryti dureles ir pabėgti. Tokių atvejų yra buvę labai daug. Juo labiau kad ir po tos kraupios nelaimės taksistų užpuolimo atvejai nesiliovė. Vienas kitos firmos vairuotojas buvo užpultas ir smaugtas diržu praėjus tik kelioms dienomis po mūsų vairuotojo žūties“, – pasakojo bendrovės „Einesa“ direktorė Daiva Olencevičienė.

Policija pataisoms nepritaria

Net ir pakaunėje įvykusi kraupi nelaimė aklai įstatymo raide besivadovaujančių aukščiausių šalies policijos vadovų neprivertė pakeisti griežtos savo nuomonės. Pasak jų, taksistais dirbantiems vairuotojams neturėtų būti taikomos jokios išimtys, mat saugos diržai yra viena svarbiausių saugumo automobilyje priemonių.

„Kelių eismo taisyklės yra vienos ir jos privalo galioti visiems, – griežtai nukirto Kauno policijos Patrulių rinktinės vadas Remigijus Balandis ir patikino, jog visiškai pritaria šalies policijos vadovų nuomonei: – Taksi vairuotojai yra tokie pat eismo dalyviai, kaip ir visi kiti. Kelių eismo taisyklės yra įstatymas, kuris, kaip mes sakome, parašytas ne rašalu, o krauju. Jeigu jas pakeis, ką padarysi – mes vykdysime tokius reikalavimus, kokie jie bus.“

Policijos atstovų argumentus taksistai vadina niekiniais. Pasak R.Širvio, taksi vairuotojai yra profesionalai ir skaudžių eismo nelaimių praktiškai nesukelia. „Eismo saugumo požiūriu, kai mieste leistinas greitis yra 50 kilometrų per valandą, nesegėti saugos diržo nėra itin pavojinga. Ar kas nors pamena kokią žiaurią avariją, kurios metu būtų stipriai nukentėjęs taksi vairuotojas, nesegėjęs saugos diržo?“ – kontrargumentą policijos atstovams pateikė kaunietis.

„Anksčiau, kai vairuotojams nereikėjo segtis diržo, nebuvo nė vienos baisios avarijos, kurios metu būtų sunkiai sužalotas taksistas“, – savo pavaldiniui antrino „Einesos“ vadovė D.Olencevičienė.

Norėtų pagalbos mygtuko

Susisiekimo ministro E.Masiulio Vyriausybei pateiktose Kelių eismo taisyklių pataisose yra numatyta, jog leidimas taksi vairuotojams nesegėti saugos diržo galiotų iki 2012 m. liepos 1 d. Pasak ministro, iki tol taksi įmonės turėtų pasirūpinti tinkamų saugumo priemonių – specialių atitvarų, stebėjimo kamerų ar pagalbos mygtukų – įrengimu automobiliuose. Su šiomis ministerijos pasiūlytomis nuostatomis sutinka daugelis taksi įmonių atstovų. Pasak jų, leidimas nesegėti saugos diržo yra tik kraštutinė saugumo priemonė.

„Kalbant atvirai, atitvarai yra nerealu. Visi automobiliai yra skirtingi ir kiekvienai mašinai sukurti atitvarą, tuomet automobilį užregistruoti, pereiti techninę apžiūrą būtų labai brangu. Tuo tarpu pagalbos mygtukas yra visai nebloga išeitis. Kiek yra tekę keliauti po pasaulį, juos naudoja daugelio šalių vairuotojai. Nežinau, kiek šis malonumas kainuotų, tačiau tai galėtų būti bendrasis pagalbos mygtukas. Užtektų jį paspausti ir atitinkamos tarnybos gautų signalą. Jos naudodamos palydovinį ryšį matytų, kur tu esi, ir skubėtų padėti“, – pareiškė taksi vairuotoju dirbantis R.Širvys.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius