Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2018 04 20

Užkliuvo reklama „Būk vyras – mokėk baudą“: kaip tik įkliuvo kyšį davusi moteris

15min skaitytoja, apsilankiusi sostinės Kelių policijoje, atsiuntė nuotrauką, kurioje – socialinė reklama, skatinanti nekyšininkauti, nes kyšio davimas yra nusikaltimas. „Būk vyras – mokėk baudą“, – raginama reklamoje. Pastaroji jai pasirodė diskriminuojanti moteris – esą ir moterys bruka kyšius. Viena tokių kaip tik šią savaitę įkliuvo pareigūnams.
Reklama „Kyšis išpurvina. Būk vyras – mokėk baudą“.
Reklama „Kyšis išpurvina. Būk vyras – mokėk baudą“. / Lietuvos policijos nuotr.

Policijos departamento Komunikacijos skyriaus vedėjas Ramūnas Matonis sakė, kad socialinė akcija „Kyšis išpurvina“ pradėta vykdyti 2014 m., ją įgyvendinti padėjo bendrovė „Idea group“.

„Kampanijos šūkis „Būk vyras, mokėk baudą“ buvo pasirinktas todėl, kad pagal statistiką didžioji dalis kyšio siūlytojų yra vyrai. Vykdant šią socialinę akciją, pagaminti plakatai, lankstinukai ir automobilio kvapukai „Švarios sąžinės kvapas“. Jie išdalinti policijos įstaigoms, taip pat dalinami policijos reidų, renginių metu“, – komentavo R.Matonis.

Susisiekus su „Idea group“ atstovais, šie nukreipė pas Policijos departamento Imuniteto valdybos viršininką Elaną Jablonską. Pasak jo, socialinė akcija „Kyšis išpurvina“ – tai prevencinė akcija, nukreipta į nesąžiningus asmenis siekiančius papirkti Lietuvos policijos pareigūnus, noras atkreipti dėmesį į problemą ir keisti situaciją iš esmės.

„Lietuvos policija nuo 2011 metų pati ėmėsi vaidmens ir iniciatyvos kovoje su korupcija sistemos viduje, tam buvo įsteigta Imuniteto tarnyba. Vienas iš kovos su korupcija būdų buvo principingas papirkimų fiksavimas, t. y. asmenys siūlantys, duodantys kyšį policijos pareigūnui iškart traukiami baudžiamojon atsakomybėn“, – aiškino Policijos departamento Imuniteto valdybos viršininkas E.Jablonskas.

90 proc. kyšių duoda būtent vyrai

Prasidėjęs papirkimų fiksavimas, pasak jo, davė akivaizdų pokytį policijos sistemos viduje, tačiau visuomenė nespėjo pasikeisti ir bylų skaičius pradedamas asmenims siekiantiems paveikti sąžiningus pareigūnus 2014 metais pasiekė piką – t. y. beveik 1000 bylų per metus.

Daugiau nei 90 proc. kyšį policijos pareigūnams siūlo ir duoda būtent vyrai“, – sakė E.Jablonskas.

„Ėmėmės iniciatyvos šviesti visuomenę ir siekti pokyčio šioje srityje. Šiam tikslui ir buvo pasirinkta žinutė „Kyšis išpurvina“. Socialinės akcijos plakate atvaizduotas išpurvintas vyras, mūsų nuomone, visiškai nediskriminuoja moterų. Kiek man žinoma, buvo konsultuojamasi ir su Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba, kurie išklausę statistinius duomenis bei argumentus, kad daugiau nei 90 proc. kyšį policijos pareigūnams siūlo ir duoda būtent vyrai“, – aiškino Policijos departamento Imuniteto valdybos viršininkas E.Jablonskas.

Kontrolieriaus tarnyba esą nepateikė jokiu pastabų dėl galimos diskriminacijos, todėl ir pasirinktas šis visuomenės informavimo būdas bei vyro atvaizdas.

„Mūsų nuomone, atvaizduoti šiame kontekste moterį purve būtų labiau nei diskriminuojama, nes per pastaruosius dvejus metus atvejų, kada policijos pareigūnams kyšį siūlė, davė moterys yra tik 6 procentai. Šias akcijas kartojame ir vykdome nuolat, akcijų metu daliname lankstinukus, kuriuose aiškiai įvardinta atsakomybė bei paaiškinta kaip elgtis jei kyšis yra reikalaujamas“, – teigė E.Jablonskas.

Per ketverius akcijos metus lankstinukų yra išdalyta tūkstančiai.

Anot jo, drąsiai galima teigti, kad akcija davė teigiamų rezultatų ir yra efektyvi: „Pokytis akivaizdus – palyginti su akcijos pradžia papirkimų skaičius yra sumažėjęs apie 60 procentų“.

Kyšį davė moteris

Prieš pateikdamas atsakymą 15min, E.Jablonskas socialiniame tinkle „Facebook“ trečiadienį parašė, kad sutapimas, jog kaip tik tuo metu, kai gavo žurnalistės užklausą apie tai, kad minėta reklama vienai damai sukėlė įtarimų, kaip tik užfiksuota kyšį duodanti moteris.

„Ir sutapk tu taip. Šiandien gaunu keletą skambučių apie tai, kad mūsų purvinas bičas (akcija – “Būk vyras mokėk baudą„) vienai damai sukėlė įtarimų. Gali būti pažeistos moterų teisės bei nesilaikoma moterų ir vyrų lygių galimybių bei Lygių galimybių įstatymuose įtvirtinto asmenų diskriminacijos draudimo. Laukiu oficialaus paklausimo ir mintyse dėlioju argumentus, kad moterys mažiau korumpuotos ir pan... Ir gaunu žinutę... 50 € kyšis policijos pareigūnams. Patikslinu už ką – greitis. Dar patikslinu, ar tik ne moteris. Taip, kyšį davė moteris“, – rašė jis. Tuomet juokaudamas pridūrė, kad „bičui“ teks plakate tuoktis.

Dėl reklamos niekas nesiskundė

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos Komunikacijos skyriaus atstovė ryšiams su visuomene Izabelė Švaraitė 15min teigė, kad dėl šio atvejo į Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybą niekas nesikreipė.

„Savo iniciatyva tyrimo lygių galimybių kontrolierė pradėti negali, nes neturi teisinio pagrindo vertinti socialinės reklamos. Socialinė reklama nepatenka į Moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymo reglamentavimo sritį. Pagal šį įstatymą Tarnyba gali vertinti tik prekių ir paslaugų reklamą, o jūsų atsiųstoji tokia nėra“, – paaiškino I.Švaraitė.

Ji pasiūlė kreiptis į reklamos kūrėjus, kurie esą galėtų plačiau pakomentuoti ir pagrįsti tokį sprendimą.

Dėkojame skaitytojai, atsiuntusiai nuotrauką.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius