Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2010 08 18

Vairavimo mokyklos širsta dėl ministerijos parengtos naujosios mokymo tvarkos

Susisiekimo ministerija (SM) vakar paskelbė parengusi naujus reikalavimus vairavimo mokykloms, kurie turės įsigalioti nuo 2012 metų pradžios. Vairavimo mokyklų atstovai kritikuoja permainas ir tvirtina, kad SM paskubėjo – reikalavimų aprašą teks dar tobulinti.
Jaunieji vairuotojai aikštelėje dar kartą prisiminė egzaminus Regitros kieme.
Neatmetama galimybė, kad pakeitus mokymo vairuoti tvarką, pamokos brangs. / A.Kripaitės nuotr.

Viena iš naujovių – bus privaloma filmuoti ir įrašyti vairavimo mokykloje laikomą praktinio vairavimo įgūdžių galutinę įskaitą. Be to, sutrumpintas teorinių pamokų laikas ir padidintas vairavimo praktikai skirtų valandų skaičius. Populiariausios B kategorijos vairavimo teises norintis gauti mokinys teorijos mokysis nebe 60, o 40 val., o prie vairo su instruktoriumi turės praleisti nebe 20, bet 30 val.

Įsigaliojus naujajai tvarkai, vairuotojų pirminį mokymą sudarys trys etapai. Pirmajame etape būsimasis vairuotojas vairavimo mokykloje turės įgyti teorijos žinių ir praktinio vairavimo įgūdžių. Tarpiniame etape vairavimo mokykla privalės organizuoti mokinių pirmajame etape įgytų žinių ir gebėjimų patikrinimą. Antrajame etape būsimasis vairuotojas turės įtvirtinti teorines žinias ir praktinio vairavimo įgūdžius.
 
„Patobulinta sistema pagerins vairuotojų rengimo kokybę, suteiks galimybę būsimiems vairuotojams įgyti daugiau įgūdžių iki egzamino. Tai leis sumažinti pradedančiųjų vairuotojų sukeliamų eismo įvykių, nusižengimų ir žūčių skaičių keliuose“, – tvirtino susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

Ministerijos siurprizas

Tuo tarpu Lietuvos vairuotojų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo mokyklų asociacijos prezidentas Darius Lesickas „15min“ sakė įsitikinęs, kad SM paskubėjo tvirtindama aprašą: „Jeigu šis aprašas bus paskelbtas „Valstybės žiniose“ ir iš tiesų įsigalios, bus galima sakyti, kad iš esmės ministerija prisikūrė sau ateičiai darbo, nes aprašą neišvengiamai reikės taisyti.“

Pradiniai variantai nuo to, ką dabar pamačiau, gerokai skiriasi. Įsiklausyta į mūsų pastabas, kad taip neturi būti. Bet vis tiek yra tokių dalykų, kurie logiškai nepaaiškinami.„Dėl to, ką SM ruošiasi daryti, ietis laužome jau daugiau nei metus. Pradiniai variantai nuo to, ką dabar pamačiau, gerokai skiriasi. Įsiklausyta į mūsų pastabas, kad taip neturi būti. Bet vis tiek yra tokių dalykų, kurie logiškai nepaaiškinami“, – kalbėjo D.Lesickas. Jis tvirtino, kad su SM vadovais visai neseniai buvo sutarta, jog vairavimo mokymo specialistai pateiks savo pasiūlymų, kaip tobulinti naująją tvarką, tuomet bus sudaryta darbo grupė ir juos analizuos. Tačiau ministerija nieko nelaukdama išplatino galutinį taisyklių aprašo variantą.

Pašnekovas piktinosi, kad vairavimo mokymą reguliuoja ne psichologai ir pedagogai, bet ministerijoje dirbantys vadybininkai ir teisininkai. Be to, pasak D.Lesicko, visuomenei kuriamas vaizdas, esą eismo saugumas priklauso vien nuo vairavimo mokyklų, nors saugumą keliuose lemia visa sistema. „Vairavimo mokykloje mokinys prabūna pusantro du mėnesius, ir viskas. Per tiek laiko žmogaus pakeisti neįmanoma. Formuojant saugų eismą būtinas ir policijos, ir mokyklos, ir darželio, ir šeimos, ir medicinos sistemos indėlis“, – kalbėjo jis.

Įžvelgia nelogiškumų

Pagal naująją SM parengtą tvarką vairavimo mokykloms taip pat bus privaloma turėti nuosavą arba kitais teisėtais pagrindais naudojamą uždarą aikštelę su asfalto ar betono danga. Bet kuri mokymo patalpa negalės būti toliau nuo vairavimo mokymo aikštelės kaip 20 km. Anot D.Lesicko, tai ne tik nelogiška, bet ir smulkiojo verslo žlugdymas: „Šiuo metu mokymo aikštelės turi būti ne toliau nei 30 km. Yra mokyklų, kurios darė investicijas, pirko aikšteles, o dabar op – ir ta aikštelė nebetinka.“ 

Laiko, skirto teorijos ir praktikos mokymui, korekcijas D.Lesickas vadino nelogiškomis. Esą tai, per kiek laiko žmogus išmoksta vairuoti, labai individualu: „Tai neturi nieko bendra su klerkų įsivaizdavimu.“ Jis atkreipė dėmesį, kad teorijos mokymui skirtas laikas sutrumpintas, tačiau temų, kurias reikia išmokyti, skaičius padidintas.

Pašnekovas neslėpė, kad įsigaliojus permainoms vairavimo mokyklų paslaugų kainos kils: „Įsivaizduokite, jeigu dabar reikia vairuoti 20 akademinių valandų, o reikės 30 val., tai tiek ir turėtų brangti.“

Tiesa, D.Lesickas įžvelgė ir teigiamų dalykų naujosiose taisyklėse – nurodyta, kad mokykloje vykdomas vairavimo patikrinimas turi būti filmuojamas. „Aš įsivaizduoju, kad vadinamieji brakonieriai – mokyklos, kurios prastai moko, pro pirštus žiūri, privalės arba būti uždarytos, arba normaliai vykdyti mokymo procesą“, – vylėsi jis.  

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius