-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2009 08 21

Vairuotojų ir troleibusų įmonės konfliktas virsta bekompromisiu karu

Dalis prieš atlyginimų mažinimą piestu stojančių Kauno troleibusų vairuotojų artėjantį pirmadienį ketina pradėti neterminuotą streiką. Bendrovės „Autrolis“ ir miesto savivaldybės vadovai tokį vairuotojų elgesį vadina šantažu ir streikuosiantiems darbuotojams nusileisti neketina.
Susimažinti atlyginimų nesutinkantys vairuotojai miesto valdžią kaltina ketinimais sužlugdyti  troleibusų įmonę. Savo ruožtu Kauno politikai jiems žeriamus kaltinimus vadina niekiniais
Susimažinti atlyginimų nesutinkantys vairuotojai miesto valdžią kaltina ketinimais sužlugdyti troleibusų įmonę. Savo ruožtu Kauno politikai jiems žeriamus kaltinimus vadina niekiniais / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Praėjusio mėnesio viduryje savivaldybės valdomos bendrovės „Autrolis“ generalinis direktorius Mindaugas Legas pasirašė įsakymą, kuriuo nurodė, jog įmonėje dirbančių vairuotojų atlyginimai yra mažinami 15 proc. Reaguodama į šį sprendimą, Kauno troleibusų vairuotojų profesinė sąjunga po kelių dienų oficialiai nutarė, jog nuo rugpjūčio 24 dienos bus paskelbtas neterminuotas vairuotojų streikas.

Šios savaitės pradžioje prieš atlyginimų mažinimą protestuojanti profsąjunga žengė pirmą žingsnį – pirmadienį vykusio įspėjamojo 2 valandų streiko metu į gatves neišvažiavo 25 troleibusai. Trečiadienį profesinė sąjunga surengė slaptą darbuotojų balsavimą dėl pritarimo rengti neterminuotą streiką. Vakar suskaičiavus balsavimo rezultatus paaiškėjo, jog iš 393 sąraše buvusių įmonės darbuotojų savo nuomonę pareiškė 313, iš kurių 230 streiko idėjai pritarė. Šiuo balsavimu profesinės sąjungos vadovai pagal Darbo kodekso nuostatas įteisino artėjantį streiką.

„Artėjantį pirmadienį visą dieną nebus važiuojama, kitas etapas bus rugsėjo pirmąją, antradienį, – tądien troleibusai taip pat nevažiuos. Paskui, jeigu reikėtų, atskirais komiteto sprendimais bus parenkamos datos, kai vėl nebus važiuojama“, – artimiausius profesinės sąjungos planus atskleidė jos pirmininkas Petras Balčaitis.

Troleibusų vairuotojų profesinės sąjungos pirmininkui nusileisti neketinantis AB „Autrolis“ vadovas tvirtina, kad darbuotojų atlyginimų mažinimas yra neišvengiamas. Priešingu atveju, anot M.Lego, įmonė tiesiog neturėtų iš ko vairuotojams mokėti algų.

„Atlyginimus mažinti pradėta ne nuo vairuotojų. Pirmiausia atlyginimai sumažėjo administracijos darbuotojams. Mano pareigybinė alga sumažėjo 28 proc., kitų administracijos darbuotojų – 22 proc., 15 proc. atlyginimai sumažėjo kitiems darbuotojams. Savivaldybė mus įpareigojo kaip įmanoma sumažinti sąnaudas, kurias mažiname ne tik atlyginimų, bet ir kitų išlaidų sąskaita. Darome viską, kad neišmestume žmonių į gatvę. Susidaro toks įspūdis, kad profsąjungai tai nėra labai svarbu“, – svarstė bendrovės generalinis direktorius.

Kalbėdamas apie sunkėjančią „Autrolio“ padėtį, M.Legas paminėjo 48 mln. Lt įsiskolinimą

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Troleibusų vairuotojai
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Troleibusų vairuotojai

Europos plėtros rekonstrukcijos bankui. Už šią paskolą buvo įsigyta naujų troleibusų, tačiau dabar kas ketvirtį bendrovė bankui turi grąžinti po 1,5 mln. Lt. Be to, anot „Autrolio“ vadovo, dėl nuo šių metų pradžios smarkiai išaugusio pridėtinės vertės mokesčio įmonės išlaidos per mėnesį padidėjo apie 700 tūkst. Lt.

„Čia tik laikina išeitis, kol tęsis ekonomikos krizė. Tikrai paskui bus peržiūrimi ir atkuriami tie atlyginimai. Juo labiau kad mes turime oficialius sutikimus (mažinti atlyginimus, – red. past.) iš 165 vairuotojų. Visi kiti jau seniai sutikę – ir administracija, ir kiti skyriai. Jei nesumažinsime išlaidų, greitai neturėsime iš ko mokėti atlyginimų. Tuomet vėl bus streikų“, – galimą scenarijų įvardijo M.Legas.

Profsąjunga tartis neketina

Profesinės vairuotojų sąjungos vedlys P.Balčaitis į bet kokius bendrovės „Autrolis“ vadovo argumentus numoja ranka. Panašu, jog organizacijos, kuriai priklauso pustrečio šimto vairuotojų, vadovas neketina eiti į jokius kompromisus ir ruošiasi kovoti iki galo.

„Net nesumažinti troleibusų vairuotojų atlyginimai yra mažesni nei autobusų vairuotojų atlyginimai. Jie dirbą tą patį darbą, o troleibusą vairuoti techniškai gerokai sudėtingiau nei autobusą. Paslauga atliekama ta pati, abi yra savivaldybės įmonės, – savo argumentus žėrė P.Balčaitis. – Savivaldybė nesiima jokių veiksmų, o autobusų vairuotojų atlyginimai didesni už mūsų nesumažintus, tad jeigu mes, profsąjunga, dabar eitume ir pasakytume žmonėms, kad susitarėme su direktoriumi, jog sumažinsime, pavyzdžiui, 10, o ne 15 procentų, žmonės manytų, kad mes, kaip profesinė sąjunga, patys esame išdavikai, netinkamai atstovaujame jų interesams.“

Vairuotojų planus vadina šantažu

„Profsąjunga jau peržengė visas ribas ir griebėsi šantažo, – atvirai pareiškė Kauno meras Andrius Kupčinskas. – Tiek savivaldybė, tiek savivaldybės įmonės solidariai mažinasi atlygį ir manome, kad tas solidarumas turėtų būti visuotinas, jis yra geresnė išeitis nei atleisti dalį vairuotojų. Man labai keista dėl tokios jų pozicijos, bet mes negalime pasiduoti šantažui.“

„Autrolio“ vadovas M.Legas, paprašytas spėti, kuo ši istorija baigsis, neslėpė, jog bendrovės administracijos ir profsąjungos konfliktas gali pasiekti teismus. „Bandysime įrodyti, kad streikai yra neteisėti, nes balsavimas vyko 19 dieną, o įstatymuose yra aiškiai apibrėžta, kad streikas turi būti po 14 dienų, o jis suplanuotas po 5 dienų“, – vieną iš teisme galbūt praversiančių argumentų pateikė M.Legas.

„15min“ duomenimis, bendrovės „Autrolis“ teisininkai šiuo metu aktyviai nagrinėja situaciją ir teismui rengia ieškinį. Jeigu neįvyks nieko netikėto, ieškinys teisėjo rankose turėtų atsidurti jau artimiausiu metu. Kauno meras pripažino, jog bylinėjimasis šiuo atveju nebūtų geriausia išeitis, tačiau mano, jog tai gali būtų neišvengiama. „Aš neatmetu ir kompromiso galimybės, tačiau ne tokiomis apimtimis, kokių reikalauja profsąjunga“, – užsiminė A.Kupčinskas.

Į gatves išvažiuos daugiau autobusų

Pasak Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo Pauliaus Kero, šiuo metu intensyviai ieškoma priemonių, kad ateinantį pirmadienį į darbą susirengę miestiečiai patirtų kuo mažiau nepatogumų.

„Pagal Darbo kodeksą numatyta, kad streikuojant privaloma užtikrinti minimalias būtinas paslaugas visuomenei. Jeigu bendrovė užtikrins įstatymų numatytą minimalią apimtį, panaudojant kitas transporto rūšis ir kitus resursus, kuriuos mes turime, miestas galėtų pakankamai normaliai funkcionuoti ir didesnių problemų nebūtų“, – pareiškė P.Keras.

Valdininkas užsiminė, jog vietoj dalies į gatves neišvažiuosiančių troleibusų jų maršrutais pirmadienį kursuos autobusai. Be to, mieste važinėjantys maršrutiniai taksi taip pat turėtų padėti išvežioti dalį įprastai troleibusais į darbą ar kitur važiuojančių keleivių.

„Miestiečių prašyčiau kantrybės ir supratimo. Mes turime suprasti ir nepasiduoti vienos grupės bandymui destabilizuoti padėtį. Ieškosime priemonių ir būdų, kad miestiečiai patirtų kuo mažiau nepatogumų“, – į kauniečius kreipėsi meras A.Kupčinskas.

„Labiausiai šitoje situacijoje nukentės pati įmonė „Autrolis“. Darbuotojai, kurie galvoja apie įmonę ir nori joje dirbti, turi rūpintis, kad įmonė gautų pajamų. Tada būtų galima kalbėti ir apie atlyginimų didinimą. Jiems reikia labai gerai pagalvoti, ko siekiama ir ar tikrai tokiomis priemonėmis siekiama“, – kalbėjo P.Keras.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius