„Auditavome beveik 92 proc. visų panaudotų valstybės biudžeto asignavimų, tai yra per 23 milijardus litų. Tenka pastebėti, kad 2011-aisiais klaidų ir pažeidimų apimtys, lyginant su ankstesniais metais, ūgtelėjo. Viešojo sektoriaus subjektai dar tik antrus metus buhalterinę apskaitą tvarko vadovaudamiesi naujaisiais apskaitos standartais, o konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius rengia naudodamiesi centralizuota Viešojo sektoriaus apskaitos ir ataskaitų konsolidavimo informacine sistema. Tai naujas ir sudėtingas darbas, todėl neišvengta klaidų, o konsolidavimo procesą dar būtina tobulinti“, – apžvelgdama Seimui teikiamos Išvados rezultatus sakė valstybės kontrolierė G.Švedienė.
Vertindama valstybės biudžeto lėšų naudojimą, Valstybės kontrolė nustatė, kad 472 mln. Lt buvo panaudoti pažeidžiant teisės aktus. Nustatyta atvejų, kai asignavimų valdytojai lėšas, skiriamas programoms finansuoti, naudojo nepaisydamos nustatytos tvarkos ir išlaidas dengė pirmiausia ne biudžetinių įstaigų pajamų įmokomis, o valstybės biudžeto asignavimais. Nepanaudotų įmokų likučius, numatytus perkelti ir naudoti 2012 m., įstaigos apskaičiavo nesivadovaudamos Biudžeto sandaros įstatymu. Atsiradus didesniam valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų poreikiui ir Vyriausybei nusprendus papildomai šių lėšų skirti savivaldybėms, turėjo būti keičiamas 2011 metų valstybės biudžetas, tačiau tai nebuvo padaryta, rašoma Valstybės kontrolės pranešime spaudai.
Pasisakydama dėl valstybės biudžeto vykdymo ataskaitų teisingumo, Valstybės kontrolė atkreipė dėmesį, kad šiose ataskaitose pateikti netikslūs duomenys apie mokesčių nepriemokas ir permokas valstybės biudžetui; metų pabaigoje nenurodyti visi valstybės biudžeto lėšų likučiai; informacija apie valstybės biudžeto lėšų įplaukas ir išmokėjimus nerodo tikrųjų pinigų srautų. Valstybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinio teisingumui turėjo įtakos ir klaidos asignavimų valdytojų ataskaitose, tokių klaidų auditoriai nustatė 792 mln. Lt.
Valstybės kontrolė pažymėjo, kad būtina tikslinti Vykdymo ataskaitų rinkinių sudarymo taisykles siekiant, kad valstybės biudžeto vykdymo ataskaitose būtų pateikta išsami informacija, reikalinga ir naudinga šių ataskaitų vartotojams.
2011 m. valstybės biudžete pirmą kartą buvo reglamentuotas deficito valdymas. Siekiant laiku reaguoti į besikeičiančią ekonominę padėtį, valstybės biudžeto vykdymo stebėsenos procesas turi būti operatyvus ir remtis kuo tikslesniais duomenimis, todėl Valstybės kontrolė rekomendavo Finansų ministerijai šį procesą tobulinti.