-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2018 01 25

Vienos profesijos karių itin trūksta: mokomi ir šauktiniai, lengviau – kilusiems iš kaimo

Viena paklausiausių profesijų Lietuvos kariuomenėje yra šarvuočių vairuotojai. Jų labai trūksta, todėl kursai rengiami kelis kartus per metus. Kaip vairuoti šarvuočius, mokomi ne tik profesionalios karo tarnybos kariai, tačiau ir šauktiniai. „Karinių paslapčių“ komanda iš arti stebėjo, kaip parengiami šarvuočių M113 vairuotojai.
Šarvuočiai M113
Šarvuočiai M113 / KAM nuotr.

Šarvuočių vairavimo subtilybių profesionalūs kariai bei šauktiniai mokomi Sausumos pajėgų Juozo Lukšos mokymo centre (JLMC). Kiekvienas čia besimokantis karys privalo gebėti mūšio sąlygomis pakeisti vikšrą, susidėvėjusią važiuoklės dalį, užsitikrindami nepriklausomumą nuo aptarnaujamojo personalo.

JLMC įgūdžių formavimo kurso instruktorius vyresnysis eilinis Laimonas Karpičius sako, kad viso šito išmokti miesto gyventojams neretai sekasi kiek sunkiau nei provincijos gyventojams, mat šie turi patirties su žemės ūkio technika.

„Kariai lengvai įsisavina visą medžiagą – tiek teorinę, tiek praktinę. Žinoma, labai daug kas priklauso ir nuo instruktorių, kaip jie išaiškina, pateikia žinias. Tačiau kiek man pačiam yra tekę vesti mokymus, viskas vyksta tikrai sklandžiai. Mokantis vairuoti šarvuotį sudėtingiausia išmokti jį valdyti, nes jis yra didelių gabaritų, jo tonažas nemažas. Tačiau per keletą dienų kariai pajunta šarvuočio gabaritus ir viskas vyksta šauniai.

Neretai rajonuose, provincijoje gyvenę žmonės turi pranašumą prieš miestiečius, mat būna susidūrę su traktoriais ir kitokia technika“, – kalba L. Karpičius.

JLMC įgūdžių formavimo kurso ekspertas štabo seržantas Saulius Laisonas aiškina, kad šarvuočių vairavimo kursai susideda iš trijų etapų.

„Pirmiausia mokome pažinti šarvuotį: sandara, techniniai duomenys. Vėliau mokome gebėti atlikti techninę priežiūrą. Trečias etapas – gebėjimas jį parengti važiavimui, važinėjimas bekelėse, raižytomis vietovėmis, dienos, nakties metu.

M113 – puiki transporto priemonė, kuri ne tik Lietuvoje dar tarnaus ne vienerius metus. Nors jie pradėti gaminti 1962-aisiais, 1985-aisiais modernizuoti, tai dar nereiškia, kad jie yra seni. Pakeitus senas detales, agregatus naujais, M113 gali puikiai važiuoti ir plaukti“, – tikina S.Laisonas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius