Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2009 08 11

Vilkikų eilės grėsmingai tįsta

Stebuklas neįvyko – Lietuvos pareigūnų kalbos, kad per savaitgalį pasienio punktuose lietuvių vežėjų padėtis pagerės, neišsipildė. Kai kur vilkikų eilės per poilsio dienas net padvigubėjo.
Šią savaitę spręsis, ar Lietuvos vežėjai turės teisę vilkikais gabenti krovinius Rusijoje.
Vilkikai / Andriaus Ufarto/BFL nuotr.
Temos: 1 Rusija

Kaip LŽ pasakojo lietuvių vežėjų asociacijos „Linava" atstovai bei eilėse nuobodžiaujantys vilkikų vairuotojai – vakar krovininis transportas iš Lietuvos ne tik muitinės terminale bet ir pasienyje jau buvo statomas į atskirą eilę. Užsienio reikalų ir Susisiekimo ministerijų, Muitinės departamento atstovai vakar vyko pažiūrėti, kokia situacija pasienyje. Tikimasi, kad sustiprintos kontrolės Lietuvos vežėjų kroviniams bus atsisakyta po savaitės viduryje planuojamo mūsų valstybės atstovų apsilankymo Maskvoje.

Pajuto „pozityvius signalus“

Iš atostogų atšauktas Lietuvos ambasadorius Antanas Vinkus vyksta į Maskvą, jis mėgins diplomatiniais kanalais ieškoti konflikto sprendimo būdų. A.Vinkus turėtų organizuoti Lietuvos ir Rusijos muitininkų susitikimą. „Lietuvos atstovai turėtų išvykti trečiadienį, vėliausiai – ketvirtadienį", – LŽ vakar sakė susisiekimo viceministras Rimvydas Vaštakas. Jis pridūrė, kad neturi konkrečių duomenų apie situaciją pasienyje, lietuvius jie pasiekia labai prieštaringi.

„Yra pozityvių signalų, kad griežta Lietuvos vežėjų kontrolės tvarka keičiama, – LŽ vakar tvirtino užsienio reikalų viceministras Evaldas Ignatavičius. – Dabar turime pateikti svarių argumentų, kaip bus kovojama su galimais pažeidimais, kokių priemonių bus imtasi ir kalbėtis su rusais, kaip tą rezultatą pasiekti." Viceministras užtikrino, kad išeities mėginama ieškoti visais diplomatiniais kanalais.

Lietuviams – atskira eilė

Lietuvių vežėjų asociacijos „Linava" duomenimis, kai kuriuose pasienio punktuose situacija ne tik nepagerėjo, bet dar ir gerokai suprastėjo. „Žinome, kad dedama daug pastangų siekiant išsiaiškinti situaciją, bet kol kas iš Rusijos atsakymų nėra. Situacija pablogėjo, nes lietuvių vilkikai dabar statomi į atskirą eilę ir iš Rusijos, ir iš Latvijos pusės. Mus pasiekė informacija, jog taip buvo nutarta, kad nestabdytų viso srauto. Visi kiti juda, o lietuviai stovi", – LŽ sakė asociacijos atstovas spaudai Gytis Vincevičius.

Penktadienį „Linavos" atstovams lankantis pagrindiniame Latvijos ir Rusijos pasienio kontrolės muitinės poste Terechovo-Burački lietuvių vilkikų eilė siekė apie 10 kilometrų, vakar ji jau buvo dvigubai ilgesnė. Asociacija turi žinių, kad panaši padėtis buvo ir Patalo – Grebnevo pasienio poste. „Iš Rusijos pusės taip pat stovi eilės, bet mus pasiekia prieštaringa informacija apie tai, kiek vilkikų stovi", – tvirtino G.Vincevičius.

Juda sparčiau

Muitinės departamento generalinio direktoriaus pavaduotojas Jonas Miškinis LŽ sakė, kad kiek geresnė padėtis Kaliningrado srityje. Čia vilkikai iš Lietuvos stumiasi sparčiau. „Bet, kita vertus, net jeigu Rusijos muitinė ir padidins pralaidumą, kol eilė sumažės, praeis nemažai laiko. Kalbėjausi su laikinuoju Rusijos muitinės vadovu, jis sakė, kad priėmė sprendimą sušvelninti papildomą tikrinimą. Kuo tai pasireikš, bus matyti", – kalbėjo jis. Savaitgalį, baimindamasi galimų neramumų, Rusijos muitinė buvo išsikvietusi specialiąsias pajėgas, tačiau jų pagalbos neprireikė.

Lietuvos vežėjų asociacijos atstovo žodžius LŽ telefonu patvirtino ir dienas pasienio eilėse stumiantys krovininių automobilių vairuotojai. Eilės pradžioje Patalo-Grebnevo pasienio poste lietuvis vairuotojas Arnas Želvys stovi nuo šeštadienio. „Eilė juda labai lėtai. Mane ką tik įleido į vidų, pridaviau dokumentus ir jie kažką tikrina. Oficiali versija – kad mes nepatikimi, todėl muitininkai laukia patvirtinimo, ar tikrai iškroviau krovinį, ar tikrai ten, kur privalėjau. Tiek daug dėmesio – tik lietuvių vežėjams", – skundėsi jis. A.Želvys teigė, kad ilgas laukimo valandas mėgina prastumti žiūrėdamas filmus ir vaikštinėdamas aplink vilkiką.

„Visi nervingi, pikti. Kas televizorių žiūri, kas kortomis ar šaškėmis, domino lošia", – LŽ skundėsi Terechovo-Burački poste lūkuriuojantis Gintaras Žievys. Per keturias paras jo vairuojamas vilkikas į priekį tepajudėjo 7 kilometrus. Jis taip pat tvirtino, kad stovi lietuviams skirtoje eilėje, kiti vežėjai neužlaikomi. G.Žievio krovinys negendantis. „Nieko jam neatsitiks, bet nei bendrovė, nei užsakovas už šį gaišimą nemokės", – apgailestavo vairuotojas.

Rusijoje – savos versijos

Susidariusią padėtį vakar aptarinėjo ir Rusijos spauda. Dienraštis „Nezavisimaja Gazeta" rašė, esą nesantaika tarp Lietuvos ir Rusijos – bandymas nukreipti prekių srautus nuo Baltijos valstybių uostų į Sankt Peterburgą. Čia krovinių apyvarta sumažėjo apie 25 procentus. Pasak dienraščio, Lietuva davė atsaką – paskelbė atšaukianti 35 proc. nuolaidą ketaus tranzitui geležinkeliu į Kaliningrado sritį. Lietuviai vakar atmetė tokius Rusijos žiniasklaidos kaltinimus ir vadino juos perdėtu politikavimu. Teigiama, kad panaikinti vienai įmonei galiojusią lengvatą paprašė patys rusai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius