Duobių lopymas gatvėse kasmet Vilniaus miestui kainuoja apie 10 mln. Lt. Tačiau savivaldybėje rengiamas projektas, kurį įgyvendinus per kelerius metus būtų kapitališkai sutvarkyta didžioji dalis pagrindinių miesto gatvių.
„Šiuo metu atliekame studiją dėl esminio Vilniaus gatvių atnaujinimo. Norime pritraukti privačių lėšų ir apie 2,5 mln. kv.m gatvių padengti nauja danga. Dabar kasmet skiriame milijonus gatvių lopymui, o duobių vis tiek daug, vairuotojai nervinasi, gadina automobilius. Dedant naują dangą kartu būtų sutvarkyti gatvių bortai, šaligatviai, šuliniai, kurie šiuo metu yra arba iškilę virš gatvių, arba žemesni ir šalia jų nuolat atsiranda duobių“, – teigė Vilniaus mero pavaduotojas Romas Adomavičius.
Nauja danga norima padengti magistralines, kvartalines, centrinės miesto dalies gatves. Anot vicemero, iš beveik 1000 sostinės gatvių kilometrų ketvirtadaliui būtina nauja danga. „Norime, kad naujai dangai būtų suteikta apie 15 metų garantija. Vadinasi, tiek metų kiekvieną pavasarį mums nereikės vėl lopyti gatvių. Koncesijos konkurso laimėtojui kasmet mokėsime praktiškai tiek pat, kiek dabar įdedame į gatvių duobių lopymą, tačiau skirtumas toks, kad per dvejus metus turėsime iš esmės naujas gatves“, – apie koncesijos naudą sakė vicemeras.
Skaičiuojama, kad toks projektas turėtų kainuoti apie 175–200 mln. Lt. Artimiausiu metu ketinama pradėti nustatinėti defektus, kurie ir lems, kur ir kokius darbus būtina atlikti. Teigiama, kad ypač svarbu žinoti, ar reikia tvarkyti gatvės pagrindą, nes jeigu jis prastas, tuomet atsiranda vėžės, ypač važinėjant sunkvežimiams, dėl ko gali įvykti skaudžių eismo nelaimių.
Atlikus defektavimo darbus ketinama skelbti koncesijos konkursą. „Mes norime tai padaryti kaip galima greičiau ir tikimės, kad dar šiais metais turėsime šio konkurso laimėtoją“, – sakė R.Adomavičius.
Remontuos ir tiltus
Tvarkant kelius nebus pamiršti ir tiltai. Ketinama sutvarkyti ne tik tiltų dangas, bet ir konstrukcijas. Apie prastą tiltų būklę kalbama ne vienerius metus, specialistai tikina, kad kai kurių Vilniaus tiltų, tokių kaip Gariūnų, Naujosios Vilnios, būklė yra labai prasta ir juos būtina remontuoti kuo skubiau.
Lazdynų tiltą, dėl kurio avarinės būklės ekspertai prieš kelerius metus skambino pavojaus varpais, jau baigiama suremontuoti. Anot vicemero R.Adomavičiaus, darbai turi būti baigti iki rugsėjo 1–osios. Visi tilto remonto darbai turėtų kainuoti apie 118 mln. Lt. Vicemero teigimu, patikslinus kaina sumažėjo apie 12 mln.
Pirmąjį vakarinio aplinkkelio etapą, darbus vykdančios bendrovės „Panevėžio keliai“ teigimu, ketinama pabaigti kitų metų vasarį. Tuomet miestas turės trijų lygių estakadą per Oslo gatvę, tunelį ties Gudeliais ir magistralės atkarpą iki L.Asanavičiūtės gatvės. Estakada per Oslo gatvę yra trečioji pagal ilgį trijų lygių sankryža Lietuvoje.
R.Adomavičius teigia, kad jau yra pasirengta ir antrajam aplinkkelio etapui, numatyti pinigai, šiuo metu sprendžiami ir trečiojo etapo finansavimo klausimai. „Juos išsprendę galėsime pasakyti, kad iki 2015 metų pabaigos ar 2016 metų pradžioje turėsime visą vakarinį aplinkkelį“, – optimizmo nestokojo vicemeras.
Per Nerį 13 tiltų
Vilniuje per Nerį yra nutiesta 10 automobilių ir 3 pėsčiųjų tiltai. Seniausią istoriją turi Žaliasis tiltas – jo vietoje pirmasis tiltas buvo pastatytas dar XIV a. pab. Dabartinis Žaliasis tiltas pastatytas 1952 m. Seniausias Vilniaus tiltas išlikęs toks, koks buvo pastatytas 1906 m., yra Žvėryno tiltas.